Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roooii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-08-2023
Goedenavond iedereen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe router, omdat mijn huidige routers vol zitten met bugs en problemen die nooit worden bijgewerkt. Hieronder vallen custom-reboots (vrij irritant als je aan het online gamen bent), interface foutjes en andere simpele bugs zoals het niet goed werken van bepaalde functies. Hierbij heb ik het over het merken, Zyxel en Siemens. Beide aangeleverd door mijn internet provider.

Na even wat zoeken op het internet worden toch wel de meest simpele merken aangeraden die ik juist niet zoek. Dan maar eens proberen op het forum van tweakers.

Ik ben op zoek naar een echt pittige router, die qua hardware goed in elkaar zit, en qua software.
Een router met een lage-intrainsnelheid, zodat ik een optimale snelheid haal. Nu heb ik een router waar ik 300kB/sec mis, vrij veel dus. En uiteraard de beveiliging/firewall moet goed zijn.

Ik heb al wat over Draytek gelezen op dit forum, is dat aan te raden?

Alvast bedankt voor de tips en het meedenken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:58
Zoek je nu echt een router of een adsl modem/router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-03 10:48

jordy-maes

We Photograph Your Journey

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roooii
Nielson schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 23:42:
Zoek je nu echt een router of een adsl modem/router?
Ja sorry, ik zoek een adsl2+ router met modem dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wees systematisch in je afkortingen, je zegt dat je maar 37kB/sec verschil haalt. Ik neem aan dat dit 300kB/sec moet zijn. Ik herinner me dat vroeger draytek razend populair was (lees: 2002), ik weet niet wat ze tegenwoordig nog voorstellen. Voorts kan ik je weinig helpen, mijn ervaring is vooral met software routers (computer met meerdere interfaces en een custom os) maar mocht je wat namen daarin zoeken: Smoothwall, pfsense, vyatta, m0n0wall, ipcop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roooii
analog_ schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 00:39:
Wees systematisch in je afkortingen, je zegt dat je maar 37kB/sec verschil haalt. Ik neem aan dat dit 300kB/sec moet zijn. Ik herinner me dat vroeger draytek razend populair was (lees: 2002), ik weet niet wat ze tegenwoordig nog voorstellen. Voorts kan ik je weinig helpen, mijn ervaring is vooral met software routers (computer met meerdere interfaces en een custom os) maar mocht je wat namen daarin zoeken: Smoothwall, pfsense, vyatta, m0n0wall, ipcop
Inderdaad dit moest 300kB/sec zijn. Ik heb dit aangepast. Bedankt voor de informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-05 21:56

BHQ

Hm, bij welke DSL-boer heb je een lijn? Wat voor abbonement en waarom mis je 300KB/sec? laten je noise margins niet meer toe dan dat (omdat ze op het randje balanceren) of pakt het modem extra marge en synct-ie daarom lager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roooii
Jarpse schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 09:27:
Hm, bij welke DSL-boer heb je een lijn? Wat voor abbonement en waarom mis je 300KB/sec? laten je noise margins niet meer toe dan dat (omdat ze op het randje balanceren) of pakt het modem extra marge en synct-ie daarom lager?
Met de Siemens router haal ik 300KB/sec meer dan de Zyxel router. Mij is destijds verteld dat dit aan de intrain-waardes van de Zyxel router ligt. Deze zou daardoor stabieler zijn, maar mijn ervaring is dat de Siemens router net zo stabiel is met die 300KB/sec extra. Nadeel van de Siemens router is dat de software bugged is en nooit wordt gepatched.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratzip
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09-2020
Klopt het dat je internet hebt via telfort? Die leveren meestal zyxel modems. Zo ja dan zou ik bij hun vragen of je een nieuw modem kan krijgen als je zeker weet dat dat het probleem is.
Maar heb je ook al je modem rechtstreeks op je isra aangesloten, met korte kabel etc? Want het lijkt me raar dat je verbinding echt wegvalt door 'custom-reboots', ws heeft het een andere oorzaak :P.
Pagina: 1