Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-05 02:25
Beste Tweakers,

Als ik weer eens in de zoveel tijd TV kijk, of vooral als ik weer eens in de zoveel tijd mijn Playstation 3 (Slim) gebruik dan geniet ik van het prachtige beeld van mijn TV, maar ondertussen erger me ik kapot aan het slechte geluid wat het ding presteert, maarja, een TV koop je voor het beeld, niet het geluid. Nu vindt ik het toch erg vervelend dat het geluid van mijn TV aanklinkt als portable speakertjes in een ijzeren emmer.

Ik heb voor mijn PC een Logitech X-230 waar ik zeer tevreden over ben, deze sluit ik aan met een 3.5mm jack.

Nu wil ik dus mijn Logitech X-230 speakersetje gebruiken op mijn TV, maar het probleem is... hoe?

Zo ziet de achterkant van mijn TV eruit:
Afbeeldingslocatie: http://www.dvc.uk.com/acatalog/lg27-back.png

Zoals jullie zien zit er een Audio In aansluiting op, ik kreeg bij de TV een Male-to-Male 3.5mm jack om de TV speakers voor een ander apparaat te gebruiken, die doe ik daar in. Als ik de 3.5mm jack van mijn Logitech X-230 in die aansluiting doe, gebeurt er niks en komt het geluid nog gewoon door mijn TV's speakertjes heen.

Aan de zijkant heb ik nog een Headphone aansluiting, maar als ik mijn Logitech X-230 daarop aansluit dan krijg ik laag-volume, barslecht, geluid, door mijn Logitech X-230.

Zoals jullie zien is er wel een optische audio aansluiting, ligt daar de oplossing?

Ik heb aan dit hele verhaal een grote, en een paar kleine vraagjes verbonden, alle reacties en hulp wordt zeer gewardeerd:

Hoofdvraag:
1. Hoe moet ik mijn Logtech X-230 met mijn TV gebruiken?
Zijvraagjes:
2. Is er zoiets als een 3.5mm jack switch? 2x input naar 1x output, ik heb ze nergens gevonden.
3. Gaat bij een 3.5mm jack verlengkabel de kwaliteit achteruit?
4. Wat is de beste goedkoopste manier om een 3.5mm jack te converteren naar een (S/PDIF??) Optical sound aansluiting?

Alvast hartelijk bedankt!

There is no real life, there is just AFK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-05 16:24
Hoofdvraag 1:
Niet de AUDIO IN is voor een pc die naar de tv gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Slurpie op 04-01-2011 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:12

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Volgens mij zit er alleen een optical spdif out op die tv.. dus moet je een speakerset (of converter) hebben met een optical in.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:00

job

Het is de vraag of je tv uberhaupt het geluid wat hij via de ps3 binnenkrijgt naar buiten stuurt, maar als dat zo is zou ik de optical out gebruiken.

Andere optie is je logitech niet aansluiten op je tv, maar op je ps3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185410

Kijk eens aan de zijkant van de tv en zoek naar een hoofdtelefoonuitgang. Ik heb nog geen tv's gezien die geen hoofdtelefoonuitgang hebben. (zijkant/voorkant/achter een klepje) In je gebruikershandleiding staat er vast iets over geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 17:53

Twarp

just grin...

Scart kan je ook gebruiken voor de audio out. Er zijn kant en klare setjes hiervoor beschikbaar. zowel met plug als met tulp.

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Wat Super® hierboven zegt was ook mijn idee toen ik de TS las..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Kan aan mij liggen hoor maar die twee tulpjes onder de component inputs zijn volgens mij stereo uit. Even een kabeltje erbij pakken van 2 x cinch male naar 1 x mini male jack stereo en et voila......
Anders is er nog een gebruiksaanwijzing van de tv om te zien welke uitgangen er zijn voor stereo uit.

Maar misschien is het handig om even te vermelden om welke tv het gaat?

[ Voor 11% gewijzigd door regmaster op 04-01-2011 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
regmaster schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 23:56:
... die twee tulpjes onder de component inputs zijn volgens mij stereo uit ...
Dat denk ik ook. (alleen dan stereo in)

[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 05-01-2011 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
Dank voor uw snelle reacties!
DukeBox schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 23:47:
Volgens mij zit er alleen een optical spdif out op die tv.. dus moet je een speakerset (of converter) hebben met een optical in.
Kunt u zo'n convertertje linken?
job schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 23:47:
Het is de vraag of je tv uberhaupt het geluid wat hij via de ps3 binnenkrijgt naar buiten stuurt, maar als dat zo is zou ik de optical out gebruiken.

Andere optie is je logitech niet aansluiten op je tv, maar op je ps3.
Het geluid gaat nu via HDMI, en gaat door de speakertjes van mijn TV naar buiten.
Op mijn Playstation 3 (Slim) zit ook alleen een Optical Out.
Anoniem: 185410 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 23:50:
Kijk eens aan de zijkant van de tv en zoek naar een hoofdtelefoonuitgang. Ik heb nog geen tv's gezien die geen hoofdtelefoonuitgang hebben. (zijkant/voorkant/achter een klepje) In je gebruikershandleiding staat er vast iets over geschreven.
Zoals ik heb geschreven:
"Aan de zijkant heb ik nog een Headphone aansluiting, maar als ik mijn Logitech X-230 daarop aansluit dan krijg ik laag-volume, barslecht, geluid, door mijn Logitech X-230."

Alvast bedankt voor verdere reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Mastermind-- schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 00:02:
...
Kunt u zo'n convertertje linken?
...
Even googlen heeft geleid tot dit product, maar er zijn vast wel meer dingen te koop. Als je dat ding zou willen gebruiken en dan verder naar een 3.5mm jack moet je ook nog een verloopkabel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:12

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Je mag best zelf eens wat in google gooien.. maar bij deze dan: http://www.hdtvsupply.com...-rca-audio-converter.html

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Oh kom op je gaat toch geen s/pdif-naar-analoog-converter linken van 80+ euro voor een speakerset van vijf tientjes. Iets met parels en zwijnen.

Om het gedeelte met drie componentstekkers staat een vak getekend waar duidelijk IN boven staat, deze inputs gaan dus waarschijnlijk geen input accepteren. Hetzelfde geldt voor de SCART-stekkers, die gaan echt niet zomaar al het door de tv gegenereerde geluid uitvoeren. Iets met kortsluiting.

Ik gok dus dat je de keuze hebt tussen een speakerset die optische s/pdif als input accepteert, een nieuwe televisie of een converter. Alledrie kosten een hoop geld, dus ik denk dat je het gebrekkige geluid moet accepteren.

Mocht je de kans hebben het te proberen op de component-audiostekkers of met een scart-blokje waar een rood/wit tulpconnectorpaar op zit: doen. Maar ik denk dat het niet zal gaan werken. Zo'n converter zou ik in ieder geval, zeker voor dat geld, niet aanschaffen.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
Het enige wat ik heb liggen is dit:

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/anlit3.jpg

Kan ik hier iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-05 13:39

sjaool

Every life should have 9 cats

Wat is het merk en type van de televisie en heeft die geen koptelefoonaansluiting op de voorkant?
Zo ja, sluit daar dan de Logitechset op aan.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
sjaool schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 00:58:
Wat is het merk en type van de televisie en heeft die geen koptelefoonaansluiting op de voorkant?
Zo ja, sluit daar dan de Logitechset op aan.
Mastermind-- schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 00:02:
[...]

Zoals ik heb geschreven:
"Aan de zijkant heb ik nog een Headphone aansluiting, maar als ik mijn Logitech X-230 daarop aansluit dan krijg ik laag-volume, barslecht, geluid, door mijn Logitech X-230."

Alvast bedankt voor verdere reacties!

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
De TV staat als productkoppeling bovenaan.

Ik heb ovregens net de hele handleiding van de TV doorgelezen (inclusief de uitgebreidere, engelse) maar daar stond niets in over audio-gerelateerde onderwerpen, alleen beeld-gerelateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185410

Misschien even zo'n ding halen. Bij je lokale elektronica zaak hebben ze die vast wel en voor 2 euro is het wel het proberen waard.
http://www.allekabels.nl/...82/325/SCART-ADAPTER.html
Bijna ieder huishouden heeft uit het scart-tijdperk wel zo'n adapter thuis ergens liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05 11:31

Garyu

WW

Vraag me af waarom de headphones-uitgang zo'n slecht signaal produceert? Heb je het met koptelefoons geprobeerd?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-04 20:10

Fid3lity

Spectre X

Garyu schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 08:28:
Vraag me af waarom de headphones-uitgang zo'n slecht signaal produceert? Heb je het met koptelefoons geprobeerd?
Kan zijn, is niet overal even geniaal geluid opzich... Het zou ook kunnen dat de tv automatisch schakelt naar een apart "headphone" volume wanneer deze ziet dat die wordt ingeplugd. Het zou dus kunnen dat dat volume wat later ligt, zoals ik wel weet van andere tv's. Kijk daar eens naar want veel meer andere opties zijn er niet. Wellicht een DAC, maar da's in dit geval het geld niet waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:23
De beste optie lijkt mij om de composiet uitgang van je PS3 te gebruiken, die kan je gebruiken voor alleen je audio uit.
Hier sluit je deze
Afbeeldingslocatie: http://www.kleinspul.nl/products_pictures/3-5-m_2_tulp-f.jpg
op aan en die plug je vervolgens in je Logitech setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-05 13:10
Dat of je bestelt voor een tientje 2x cinch naar TRS bij conrad. Male<>female verloopje erbij en je zit gebakken.
Die logitech setjes hebben binnen mijn weten namelijk een vaste TRS kabel

*trs=tip ring sleeve, die zooi voor gitaren en computerspeakertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:34

FeaR

In GoT we trust

Met alle respect komen hier echt de meest gekke antwoorden voorbij...
Om er maar één aan te halen bijvoorbeeld van de composiet uitgang: composiet (gele RCA stekker) is alleen beeld en geen audio.

Optie van SCART kan je proberen, echter lees wel in de gebruiksaanwijzing door of de TV audio via SCART uit kan voeren en indien welke signalen. De PS3 voert namelijk alles digitaal in via HDMI en veel TV's kunnen dat niet omzetten naar het analoge uit van SCART. En zoals gezegd kan niet elke TV audio uitvoeren over SCART aangezien er reeds een S/PDIF.

De opties die er zijn is inderdaad de S/PDIF Out van de TV gebruiken. Alleen moet er dan een DAC tussen gezet worden aangezien je van een digitaal signaal naar een analoog signaal moet. En zoals reeds aangegeven is een DAC van meerdere tientjes een beetje overbodig bij een Logitech speakersetje.

De andere manier die je hebt is inderdaad de PS3 op de Logitech rechtstreeks aansluiten via de Multi AV-Out van de PS3. Echter moet je dan inderdaad met verloopjes gaan werken als je meer dan één apparaat aan wilt sluiten. En aangezien het een analoog signaal is en blijft is elke keer converten kwaliteitsverlies...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Het lijkt mij ook dat de audio-out van de PS3 de beste optie is. Het is alleen de vraag of deze het doet als het audiosignaal digitaal via HDMI uitgestuurd wordt. De andere optie is de headphone-out te tweaken, dus even kijken of daar in de TV instellingen wat te tweaken is om het volume harder te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Garyu schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 09:13:
Het lijkt mij ook dat de audio-out van de PS3 de beste optie is. Het is alleen de vraag of deze het doet als het audiosignaal digitaal via HDMI uitgestuurd wordt.
Dat werkt gewoon. In de PS3 kan je instellen dat het beeld over HDMI moet en audio via een andere uitgang. Dus als er bij audio dan gekozen wordt voor de Multi AV-Out dan gaat het gewoon goed.

Wordt alleen wel werken met verloopjes, want de X-230 heeft een male 3,5mm jack aan de ene kant en de Multi AV-Out van de PS3 heeft twee maal RCA. Maar met deze adapter gaat dat gewoon lukken.
Mastermind-- schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 01:16:
De TV staat als productkoppeling bovenaan.
Vermeld het voortaan ook gewoon even in de TS. Er zijn mensen die deze koppelingen uit hebben staan en dan dus niet kunnen zien om welk(e) product(en) het gaat.

[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 05-01-2011 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Dat van de hoofdtelefoonuitgang heb ik even overheen gelezen.

Zit er in het menu niet een optie om het uitgangsvolume van de hoofdtelefoon apart van het normale volume te regelen?
Het kan namelijk zijn dat die erg laag staat ingesteld en dan krijg dus het probleem met het zachte geluid.
In mijn televisie heb ik het hoofdtelefoongeluid namelijk uitgezet en dan krijg je het zelfde effect.

En de optie van de scart-adapter is natuurlijk het beste en ook het netst omdat je dan geen kabel aan de zijkant hebt.

[ Voor 13% gewijzigd door sjaool op 05-01-2011 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-02 14:41

iNFiNiTY-

pro

Ik vindt het niet logisch om het geluid van je ps3 via je tv naar een logitech set te laten gaan.. ps3 aansluiten op je logitech set wel. Wil je optimaal genieten van het digitale genot van je ps3 koop dan een a/v reciever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

iNFiNiTY- schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 10:00:
Ik vindt het niet logisch om het geluid van je ps3 via je tv naar een logitech set te laten gaan.. ps3 aansluiten op je logitech set wel.
Want het verschil is..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

iNFiNiTY- schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 10:00:
Ik vindt het niet logisch om het geluid van je ps3 via je tv naar een logitech set te laten gaan.. ps3 aansluiten op je logitech set wel. Wil je optimaal genieten van het digitale genot van je ps3 koop dan een a/v reciever.
Ik doe dit ook om een beheersbaar aantal kabels naar mijn versterker te laten lopen. Alles wat via de TV loopt (als in: ook beeld produceert) komt via de TV bij de versterker terecht. Dat scheelt bij mij toch een aantal poorten op mijn versterker:
- videorecorder
- mediaspeler
- playstation
- videocam

Als ik die allemaal apart op de versterker zou moeten aansluiten zou ik niet genoeg aansluitingen hebben. Daarnaast geven die apparaten allemaal gewoon een videosignaal aan de TV, dus waarom de audio niet gewoon doorlussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

sjaool schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 09:56:
En de optie van de scart-adapter is natuurlijk het beste en ook het netst omdat je dan geen kabel aan de zijkant hebt.
Behalve dan dat het de vraag is of de scart-ingangen ook als uitgangen functioneren en zo ja, of de tv het geluid wat via hdmi binnenkomt ook over scart uitvoert.

Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

In dit geval is het logitech setjes zijn ''reciever'' lijkt me logisch dat je hetgeen waar je geluid uit wilt halen direct aan je ''reciever'' koppelt, zonder omweg. De versterking vanaf de tv is nihil, dus er lijkt me dat daar weinig baat bij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Garyu schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 10:09:
[...]

Ik doe dit ook om een beheersbaar aantal kabels naar mijn versterker te laten lopen. Alles wat via de TV loopt (als in: ook beeld produceert) komt via de TV bij de versterker terecht. Dat scheelt bij mij toch een aantal poorten op mijn versterker:
- videorecorder
- mediaspeler
- playstation
- videocam

Als ik die allemaal apart op de versterker zou moeten aansluiten zou ik niet genoeg aansluitingen hebben. Daarnaast geven die apparaten allemaal gewoon een videosignaal aan de TV, dus waarom de audio niet gewoon doorlussen?
Ik zie bij de TS geen versterker in het verhaal, en ten tweede ben ik er zelf gewoon geen voorstander van om via de tv te lussen. Maar als het voor jouw werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

iNFiNiTY- schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 10:17:
In dit geval is het logitech setjes zijn ''reciever'' lijkt me logisch dat je hetgeen waar je geluid uit wilt halen direct aan je ''reciever'' koppelt, zonder omweg. De versterking vanaf de tv is nihil, dus er lijkt me dat daar weinig baat bij is.
De Logitech X-230 is een PC-speaker, dat is niet te vergelijken met een receiver met losse speakers. Het maakt verder ook weinig tot niets uit als je het signaal eerst door de TV lust of direct op de Logitech aansluit. En qua versterking uit de TV maakt het niets uit: de versterker zit in de X-230 en niet in de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Prima, maar ik lus niet via de TV. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:22
FeaR1986 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 09:09:
(..)
Optie van SCART kan je proberen, echter lees wel in de gebruiksaanwijzing door of de TV audio via SCART uit kan voeren en indien welke signalen. De PS3 voert namelijk alles digitaal in via HDMI en veel TV's kunnen dat niet omzetten naar het analoge uit van SCART. En zoals gezegd kan niet elke TV audio uitvoeren over SCART aangezien er reeds een S/PDIF.
(..)
Ik heb een hekel aan mensen die hun zin... ;) Maar waarom zou dit niet kunnen. De TV van mijn ouders (Philips 32PF9541) kan geluid, afkomstig van de HTPC die aangesloten is via HDMI. Als 'ie het kan decoderen, kan 'ie hem ook doorsturen, lijkt mij. Ik wil dat wel even proberen. In de gebruiksaanwijzing staat ook dat dat kan door een versterker aan te sluiten op EXT1. Als het werkt is het in ieder geval de goedkoopste optie om uit te proberen.
iNFiNiTY- schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 11:45:
Prima, maar ik lus niet via de TV. :)
Ik wel. Mijn televisie en de decoder zijn aangesloten op de receiver met respectievelijk coax en optisch s/pdif. Op de televisie zitten de decoder, Wii en HTPC aangesloten. Het voordeel is dat ik alleen van input hoef te wisselen als ik tv kijk of wat anders doe. Ik zou niet weten waarom dat een probleem zou zijn. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Jaap-Jan op 05-01-2011 12:12 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-05 00:05

mr.paaJ

generatie cmd+z

Scart als uitgang werkt lang niet altijd, veel tv's sturen alleen geluid van de interne decoder uit, (dvb-t in dit geval).

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Jaap-Jan schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:04:
[...]
Ik heb een hekel aan mensen die hun zin... ;) Maar waarom zou dit niet kunnen. De TV van mijn ouders (Philips 32PF9541) kan geluid, afkomstig van de HTPC die aangesloten is via HDMI. Als 'ie het kan decoderen, kan 'ie hem ook doorsturen, lijkt mij. Ik wil dat wel even proberen. In de gebruiksaanwijzing staat ook dat dat kan door een versterker aan te sluiten op EXT1. Als het werkt is het in ieder geval de goedkoopste optie om uit te proberen.
Maar jij hebt het over een televisie van meer dan 1200 euro, terwijl die van de TS een zesde daarvan kost. En ja, dat merk je in de aansluitmogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
Dank voor jullie reacties!

Om als eerst maar eens op de vorige pagina the antwoorden, jullie zeggen dat ik ik maar via mijn PS3 moet proberen, bedoelen jullie dan via die scart adapter? Want op de PS3 zit alleen een optical out.

Zo'n scart adapter (http://www.allekabels.nl/...82/325/SCART-ADAPTER.html) heb ik nog wel ergens op zolder liggen, maar hoe sluit ik deze dan aan ivm met de voorgestelde http://i51.tinypic.com/anlit3.jpg ? De 3.5 mm jack gaat namelijk naar het groene plugje maar hoe sluit ik deze voor de rest dan aan op die adapter? Er moeten namelijk bij beide stekkertjes 'in' gaan.

Ook, zou het niet handiger zijn om die adapter op de TV aan te sluiten zodat het voor alle apparaten werkt?
Of misschien zonder adapter en dan aansluiten op de twee tulpjes onder component?

Sorry als ik het niet helemaal begrijp, maar mijn verstand van audio is minimaal, ik weet hoe ik een 3.5mm jack moet aansluiten, de basis van hoe een versterker en een AV receiver werkt, maar dat is het ook.

Heel erg bedankt voor de reacties!!!

P.S. Ik heb in de TV config ovregens niets kunnen vinden over de headphone aansluiting.

[ Voor 4% gewijzigd door Mastermind-- op 05-01-2011 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Heb je als je de hoofdaansluiting gebruikt als eens de audioinstellingen van de TV op rete-neutraal gezet en het volume op "hoog"? Je wil namelijk zo hard en neutraal mogelijk uitsturen.

Ik heb precies dezelfde tv met precies hetzelfde dilemma en bij mij werkte dat namelijk prima, dus ik denk echt dat je daar je antwoord moet zoeken.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Mastermind-- schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:14:
(..)
De 3.5 mm jack gaat namelijk naar het groene plugje maar hoe sluit ik deze voor de rest dan aan op die adapter? Er moeten namelijk bij beide stekkertjes 'in' gaan.
(..)
Als je het via de PS3 wilt doen, heb je een kabeltje nodig met 2x RCA Cinch female naar 1x 3,5mm stereo jack female.

Als je het via de SCART- plug wilt proberen, heb je 2x RCA Cinch male naar 1x 3,5mm stereo jack female nodig.
CodeCaster schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:14:
[...]

Maar jij hebt het over een televisie van meer dan 1200 euro, terwijl die van de TS een zesde daarvan kost. En ja, dat merk je in de aansluitmogelijkheden.
Yups, maar dan blijft het punt staan: het is goedkoper dan al jouw opties om eerst te proberen. ;) Maar het is niet vanzelfsprekend, het staat ook niet in de gebruiksaanwijzing.

[ Voor 42% gewijzigd door Jaap-Jan op 05-01-2011 12:27 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
Jaap-Jan schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:21:
[...]
Als je het via de PS3 wilt doen, heb je een kabeltje nodig met 2x RCA Cinch female naar 1x 3,5mm stereo jack female.
Zoals deze?

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/31mQzK9I34L._SL500_AA300_.jpg

Kan ik hem via die niet ook in het audio gedeelte van mijn TV doen? (onder component)
En ik neem aan dat je bedoelt met 'via PS3' dmv zo'n scart adaptertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Mastermind-- schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:26:
[...]

Zoals deze?

[afbeelding]

Kan ik hem via die niet ook in het audio gedeelte van mijn TV doen? (onder component)
En ik neem aan dat je bedoelt met 'via PS3' dmv zo'n scart adaptertje?
1) Zonder SCART- adapter.

2) Nee, niet zo een, dat is RCA Cinch male. Jij hebt juist 2 stekkers nodig die daarin kunnen. De laatste keer dat ik keek had de PS3 Multi-AV-uit 3x RCA: 1x voor beeld en 2x voor geluid.

offtopic:
Leuk weetje: ik kon gewoon de Multi-AV uit van mijn PS 1 aansluiten op de PS 3. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Jaap-Jan op 05-01-2011 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Mastermind-- schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:14:
Sorry als ik het niet helemaal begrijp, maar mijn verstand van audio is minimaal, ik weet hoe ik een 3.5mm jack moet aansluiten, de basis van hoe een versterker en een AV receiver werkt, maar dat is het ook.
Samenvattend: er zijn twee mogelijkheden om te doen:

1. De PS3 rechtstreeks aansluiten op de X-230
Dit doe je door de Multi AV-Out op de PS3 aan te sluiten naast de HDMI kabel. De kabel in de link zit als het goed is standaard bij de PS3. In de PS3 stel je dan in dat beeld over HDMI gaat (naar de TV) en de audio over de Multi AV-Out.

Uit de PS3 komen dan voor het audio deel drie RCA stekkers: een rode, een gele en een witte. De gele doen we niets mee en laten we gewoon hangen. De rode en de witte doe je in de adapter die je al had liggen. De groene 3,5mm jack van de X-230 doe je dan in de groene female van de adapter.

Bovenstaande gaat voor 100% zeker werken.

2. De X-230 aansluiten op de TV
Dit kan echter weer op twee manieren: de manier die 100% zeker werkt is een DAC kopen. Deze plaats je tussen de S/PDIF en de X-230. Echter kost een DAC snel 80 euro en is het dus niet waard.

De andere manier is om te proberen of SCART audio uitgeeft.
Je neemt om te beginnen een SCART-blokje en zet deze out "OUTPUT", je wilt immers geluid uit je TV hebben. Ook hier werken we weer alleen met de rode en de witte stekker. Als tweede koop je een stereo cinch male kabel en deze sluit je dan aan op de witte en rode ingangen van het SCART-blokje. De andere zijde sluit je dan weer aan op de adapter die je al had liggen. Het is ook mogelijk met andere kabels, maar ik ga even van de wat makkelijker te vinden kabels uit en van kabels die je al hebt liggen.

Let alleen dus wel op dat het nog niet zeker is dat de TV audio uit geeft over de SCART-aansluiting. Dit omdat de PS3 beeld en audio digitaal de TV in brengt en niet elke TV kan dat signaal van digitaal naar analoog converteren om het zo uit te voeren over SCART.
Jaap-Jan schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:04:
[...]
Ach, dat ene woord op die hele post komen we wel overheen...
Ten eerste heb jij het hier over een oudere en duurdere TV. Oudere TV's konden op één of andere manier veel meer dan de nieuwe kunnen. Zo had mijn oude Philips LCD ook een digitale audio ingang, dat zie je nu ook niet veel meer. De prijs speelt natuurlijk ook mee over wat een TV kan of zou moeten kunnen.

Ik had laatst een LG TV gezien met hetzelfde probleem: die kon wel audio over SCART uitvoeren alleen lang niet alles. Maar in de manual stond wel netjes wat welke SCART uit kon voeren. Dus TV's die audio over SCART uitvoeren zijn er nog wel, maar het is lang niet standaard. Dit omdat die functie meestal weg wordt "bezuinigd" omdat er al een S/PDIF Out aanwezig is.

Als het werkt is het inderdaad een makkelijke en goedkope manier. En je hebt dan geluid van alle inkomende bronnen en niet alleen van de PS3. Laatste is wel het geval als je de Ps3 alleen op de X-230 aan sluit.

[ Voor 27% gewijzigd door FeaR op 05-01-2011 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
@FeaR1986: Ik had gemist dat 'ie dat kabeltje al had, terwijl ik die foto al wel had gezien. :P Voor het geluid van de PS3 is dat genoeg.

@hieronder: fixed. Nooit fijn als mensen je ouder inschatten dan je bent. :P

[ Voor 23% gewijzigd door Jaap-Jan op 05-01-2011 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Jaap-Jan schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 13:08:
@FeaR1983: Ik had gemist dat 'ie dat kabeltje al had, terwijl ik die foto al wel had gezien. :P Voor het geluid van de PS3 is dat genoeg.
1983 :N
Ik ben drie lentes jonger hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
Heel erg bedankt iedereen!
Nog extra dank voor de samenvatting van FeaR1986!

Ik weet nu mijn opties, en daar ga ik gebruik van maken.

Hartelijk dank voor het oplossen van mijn probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
Nog even voor de duidelijkheid, een tulp kabel is hetzelfde als 'Stereo Cinch kabel' toch?

Ik heb er één uitgezocht:
http://www.allekabels.nl/product_images/CABLE-452.JPG

De aansluiting is niet 'rond', maar het is voor de rest hetzelfde toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Mastermind-- schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 13:29:
Nog even voor de duidelijkheid, een tulp kabel is hetzelfde als 'Stereo Cinch kabel' toch?

Ik heb er één uitgezocht:
http://www.allekabels.nl/product_images/CABLE-452.JPG

De aansluiting is niet 'rond', maar het is voor de rest hetzelfde toch?
Cinch, tulp en RCA zijn allemaal hetzelfde :)
De kabel die je linkt is inderdaad een kabel zoals ik ook postte. De werking is hetzelfde, het uiterlijk is alleen wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
Oké!
Ik heb de kabel besteld en morgen wordt de dag van de waarheid!

Even een vraagje tussendoor....

Als ik via de scart van mijn TV de audio successvol door mijn Logitech X-230 setje krijg, en ik vervolgens de 3.5mm jack Male to Male kabel van de Audio IN van de TV naar mijn PC aansluit (zoals aangegeven in de handleiding), kan ik dan zorgen dat het geluid, van mijn PC, via mijn TV, door mijn Speakersetje heenkomt?

Hoeft ik niet steeds kabels te wisselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

In theorie wel. Maar... je TV moet daarvoor dan wel altijd aan staan op het RGB (VGA) kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
Ik zat te denken... (oh help) moeten die RCA kabeltjes niet in die audio aansluitingen onder component? Waarom is dat scart blokje nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Omdat die tulpdingetjes bij component inputs zijn en bij SCART bestaat de mogelijkheid dat een televisie daarop ook outputs heeft. Kijk maar eens naar de Pinbezetting van SCART.

[ Voor 28% gewijzigd door Jaap-Jan op 05-01-2011 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

De audio-aansluitingen onder de component-aansluitingen zijn alleen ingangen er zal dus geen geluid uitkomen.

Misschien dat deze link naar de Wikipedia-pagina over SCART je wijzer maakt. ;)

[ Voor 37% gewijzigd door sjaool op 05-01-2011 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Precies. :)

@hieronder: En ik was lekker eerder :w

[ Voor 65% gewijzigd door Jaap-Jan op 05-01-2011 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik zie net dat jij dezelfde edit hebt gedaan. :D ;)

@hierboven: _O-

[ Voor 16% gewijzigd door sjaool op 06-01-2011 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
Dank voor de opheldering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
(Deels) Success! Helaas wel te weinig.

Ik heb gedaan zoals gezegt met een scart blokje.

Bij Digitale Televisie en geluid van mijn Playstation 3 krijg ik geen geluid, als ik mijn TV op analoog zet krijg ik echter wel geluid. Wat kan ik hier aan doen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

FeaR1986 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 09:09:
Optie van SCART kan je proberen, echter lees wel in de gebruiksaanwijzing door of de TV audio via SCART uit kan voeren en indien welke signalen. De PS3 voert namelijk alles digitaal in via HDMI en veel TV's kunnen dat niet omzetten naar het analoge uit van SCART.
FeaR1986 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 13:02:
[...]
Let alleen dus wel op dat het nog niet zeker is dat de TV audio uit geeft over de SCART-aansluiting. Dit omdat de PS3 beeld en audio digitaal de TV in brengt en niet elke TV kan dat signaal van digitaal naar analoog converteren om het zo uit te voeren over SCART.
En zo te zien heb jij daar dus last van: digitale ingaande signalen kunnen niet worden omgezet, maar analoge wel. Kom je toch op de optie om de PS3 rechtstreeks aan de X-230 te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

De optische uitgang van je televisie gaan gebruiken.
Enige probleem is wel dat je daar waarschijnlijk geen kabeltje voor gaat vinden dat je zo op je Logitech kunt aansluiten.
Wat je dan nodig hebt is een s/pdif naar analoog converter, nadeel is wel dat die behoorlijk prijzig zijn.

edit:
Of de oplossing die hierboven genoemd is gaan gebruiken. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door sjaool op 06-01-2011 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
Als ik de PS3 ook via Component zou aansluiten en daar het geluid overheen laat gaan, zou het dan wel werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Misschien, misschien ook niet. Wederom, zie handleiding of probeer het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Component is analoog en de kans dat het werkt is dus wel aanwezig. Maar waarom niet gewoon de PS3 rechtstreeks op de X-230 aansluiten. De PS3 met component aansluiten kan ook nadelen hebben namelijk: niet elke TV accepteert 1080p over de component ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Zal je verschil zien op 22 inch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
Het heeft niet gewerkt jammer genoeg.

En Ja het verschil zie je!
@Fear, ik laat de HDMI er gewoon in en zeg dan dat de video over HDMI moet en audio over Component, dat kan namelijk ;)

[ Voor 67% gewijzigd door Mastermind-- op 06-01-2011 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
Is er trouwens een manier om het geluid van mijn PC en PS3 door mijn speakertjes te douwen? (Tegelijk)

Edit: Nog een probleem! (Dom van mij waarschijnlijk) maar als ik de Audio IN male to male 3.5 mm jack naar mijn PC aansluit krijg ik alleen geluid door de TV als ik hem op het RGB kanaal heb staan, kan ik zorgen at dit altijd gebeurt?

[ Voor 53% gewijzigd door Mastermind-- op 06-01-2011 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muerte.Diablo
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-05 14:33
http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_5212_1.jpg

als ik het verhaal goed begrepen heb dan kan je met bovenstaande kabel je pc en speakers tegelijk aansluiten.
dan moet je wel een male to male 3.5 kabel hebben om je pc te connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
Muerte.Diablo schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 19:51:
http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_5212_1.jpg

als ik het verhaal goed begrepen heb dan kan je met bovenstaande kabel je pc en speakers tegelijk aansluiten.
dan moet je wel een male to male 3.5 kabel hebben om je pc te connecten.
Is het niet eerder andersom? Twee males naar een female? (1x male voor in PC en 1x voor in component van de PS3 naar 1x female voor de 3.5mm jack van mijn X-230)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-05 14:21
Doorgaans is AV-2 een doorlus, om bijv op je videorecorder op te nemen waar je op dat moment naar kijkt.
Je kunt dat geluid wellicht aftappen. Moet je even opzoek naar een scart -> composiet en composiet -> jack

Afbeeldingslocatie: http://medda86.com/tv/scart-adapter.jpg
Afbeeldingslocatie: http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:JCiWL7nyspi4bM:http://img339.imageshack.us/img339/7661/tulpkl7.jpg&t=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Mastermind-- schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 19:41:@Fear, ik laat de HDMI er gewoon in en zeg dan dat de video over HDMI moet en audio over Component, dat kan namelijk ;)
Nu snap ik het even niet meer, je kan op de LG instellen dat beeld en geluid apart binnen kunnen komen (dus diverse ingangen)?

Want als dat zo is:
Wat is het verschil tussen de PS3 Component kabel en de PS3 Multi AV-out?
Volgens mij op het gebied van audio helemaal niets.
Beide gaan in de Multi AV-out van de PS3, maar waar de ene drie RCA stekkers heeft (2 x audio en 1 x beeld) heeft de andere vijf stekkers (3x beeld en 2 x audio).

Dan kan je net zo goed de Multi AV-Out van de PS3 gebruiken en dan de rode en witte RCA in de LG steken. En dan in het menu instellen dat beeld over HDMI gaat en het geluid over de component ingang binnen komt. Het hele idee is dat het geluid analoog binnen moet komen zodat de SCART het ook analoog uit kan voeren. En de standaard Multi AV-Out van de PS3 is ook analoog, en je wil toch alleen de rode en witte RCA gebruiken voor het geluid. Beeld gaat over HDMI.

Of dus 2 x RCA converten naar 1 x 3,5mm jack male en dan de Audio In van het scherm gebruiken. Echter moet je dan inderdaad wel - zo te zien - de TV altijd op die ingang hebben staan om geluid te krijgen.

Het wordt wel erg verwarrend op deze manier: je hebt te veel mogelijkheden die eigenlijk allemaal net niet doen wat je wil of het wel doen maar dan te duur of uit verhouding zijn...
frickY schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 20:08:
Doorgaans is AV-2 een doorlus, om bijv op je videorecorder op te nemen waar je op dat moment naar kijkt.
Je kunt dat geluid wellicht aftappen. Moet je even opzoek naar een scart -> composiet en composiet -> jack

[afbeelding]
[afbeelding]
Of je leest het topic even door en leest dat die oplossing reeds geprobeerd is en dat niet resulteerde in geluid over de X-230 aangezien de LG geen digitaal ingevoerd geluid uit kan voeren over de analoge SCART-uitgang?

[ Voor 45% gewijzigd door FeaR op 06-01-2011 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muerte.Diablo
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-05 14:33
Mastermind-- schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 20:00:
[...]

Is het niet eerder andersom? Twee males naar een female? (1x male voor in PC en 1x voor in component van de PS3 naar 1x female voor de 3.5mm jack van mijn X-230)
excuses ik dacht even niet goed na.
Deze kabel(zelfde als jij bedoelt heb je nodig) http://www.cablewholesale...e-3.5mm-stereo-female.jpg
Je hebt wel gelijk. Het moeten 2 males naar een female worden dan. Ik denk dat je in dat geval nog een Male - Female 3.5mm jack kabel nodig hebt(voor van de pc naar de boxen)

p.s.
ik heb thuis de jack splitter om mijn boxen (ook x-230) en mijn headset tegelijk te kunnen aansluiten op de pc. Was er even mee in de war :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dat gaat niet werken. Zijn al legio topics over geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
FeaR1986 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 19:35:
Component is analoog en de kans dat het werkt is dus wel aanwezig. Maar waarom niet gewoon de PS3 rechtstreeks op de X-230 aansluiten. De PS3 met component aansluiten kan ook nadelen hebben namelijk: niet elke TV accepteert 1080p over de component ingang.
Ik bedoelde dus te zeggen, dat ik door in te stellen op de Playstation 3 dat het beeld via HDMI naar de TV moet, en dan het geluid over component (die ik toen op de tv aansloot om te proberen of het geluid zo, analoog, werd doorgevoerd en dus via de tv naar de X-230 kon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
@CodeCaster

Waarom werkt het dan niet?
Ik kan de kabel trouwens nergens online vinden (http://www.cablewholesale...e-3.5mm-stereo-female.jpg)

[ Voor 10% gewijzigd door Mastermind-- op 06-01-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Mastermind-- schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 20:29:
[...]
Ik bedoelde dus te zeggen, dat ik door in te stellen op de Playstation 3 dat het beeld via HDMI naar de TV moet, en dan het geluid over component (die ik toen op de tv aansloot om te proberen of het geluid zo, analoog, werd doorgevoerd en dus via de tv naar de X-230 kon).
Ow, ik dacht dat je de componentkabel wilde kopen omdat te proberen. Maar denk dat het makkelijker is om de X-230 gewoon rechtstreeks op de PS3 aan te sluiten. Geen gezeur met andere ingangen op de monitor. Of je moet echt heel graag die X-230 houden, dan kan je een DAC overwegen. Ik zou alleen nooit 80 euro uitgeven om een X-230 aan te kunnen sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
Oké, dat is geregeld.

Maar omdat ik lui ben en geen zin heb om iedere keer kabels te moeten switchen, en graag will PS3'en terwijl ik met iemand bel via de computer zoek ik nu dus ook een manier om het geluid van mijn PC en PS3 door mijn speakertjes te douwen. (Tegelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Zo'n splitter kan en je zal uit beide apparaten geluid hebben, maar daar is ook alles mee gezegd. Kans is dat het volume zeer veel lager wordt aangezien je twee apparaten aan stuurt via een uitgang die maar voor één apparaat bedoeld is. Denk dat je eigenlijk te veel/hoge wensen hebt voor de apparatuur die je hebt staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
Bummer!

Anders moet ik natuurlijk een A/V Receiver gaan kopen, een versterker, (veel) betere speakers omdat het het anders niet waard is... etc

Weer 2000 euro verder!

[ Voor 92% gewijzigd door Mastermind-- op 06-01-2011 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Voor 250 euro heb je al aardige setjes met meerdere inputs. Prima spul voor dat geld en minstens zo goed geluid als wat je produceert met wat je nu hebt staan.

Of koop een leuke tweedehands receiver met optische inputs en begin met twee losse speakers. Hoeft ook de hoofdprijs niet te kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Neuh... als je een DAC koopt dan heb je ook wat je wilt: alle audio wordt dan over de S/PDIF gestuurd. Echter is het dus de vraag of je echt 80 euro voor een DAC over hebt om een PC-setje van nog minder aan te sluiten. Wellicht kan je dan beter wat bijleggen en een nieuwe set kopen die standaard als S/PDIF in heeft of standaard beschikt over meerdere ingangen. De Logitech Z-5500 die je veel voorbij ziet komen kan je al voor 250 euro kopen. Heb je 5.1 geluid, meerdere (digitale en analoge) inputs en voor een PS3 en dergelijke is het gewoon leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
Wat mijn opvalt is dat jullie het de hele tijd hebben over al 250 Euro.

Als je alleen maar een folderwijkje hebt van 8 euro per week kan je dat 'al' wel weglaten en een aantal uitroeptekens achter dat bedrag zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dan heb je toch een verkeerde folderwijk... ik had vroegâh zo'n 150 gulden per vier weken met een folderwijkje.
Maar je wil geen kabels wisselen, geen geld uitgeven en iets wat met de huidige apparatuur niet mogelijk is. Dan zijn er twee keuzes: of toch geld uit gaan geven of toch kabels gaan wisselen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:05
Mastermind-- schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 20:49:
Maar omdat ik lui ben en geen zin heb om iedere keer kabels te moeten switchen, en graag will PS3'en terwijl ik met iemand bel via de computer zoek ik nu dus ook een manier om het geluid van mijn PC en PS3 door mijn speakertjes te douwen. (Tegelijk)
Tegelijk? Koop een mengpaneel... (Ook een beetje duur)
Mastermind-- schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 20:58:
Bummer!

Anders moet ik natuurlijk een A/V Receiver gaan kopen,
Euh... ik ken maar weinig A/V Receivers waarmee je meerdere ingangen tegelijk kunt beluisteren. ;)

Maar ben je er niet gewoon met een audio schakelaar en wat kabeltjes?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
FeaR1986 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 21:08:
Dan heb je toch een verkeerde folderwijk... ik had vroegâh zo'n 150 gulden per vier weken met een folderwijkje.
Maar je wil geen kabels wisselen, geen geld uitgeven en iets wat met de huidige apparatuur niet mogelijk is. Dan zijn er twee keuzes: of toch geld uit gaan geven of toch kabels gaan wisselen..
offtopic:
Hoeveel huizen had je? Ik 290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-05 00:05

mr.paaJ

generatie cmd+z

Misschien is de goedkoopste goede oplossing wel om nog een speakersetje erbij te zetten voor je PC ... :)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
Als ik dan deze set permanent aansluit op mijn PS3 dan heb ik nog steeds geen geluid over de digitale tv etc, wat het volledige doel was.

Pagina: 1