Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

beste OS op dit moment voor DAW systeem

Pagina: 1
Acties:

• martijnsnoek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-05-2023
Hallo allemaal,

Ik durf niet met zekerheid te zeggen of er al een topic is met deze vraag, mocht deze er wel zijn dan zie ik dat graag, maar tot op heden heb ik niets kunnen vinden.

Ik ben al enige weken aan het zoeken naar een juist OS voor mijn huidige DAW. Momenteel draai ik Windows 7 x64 welke totaal ongetuned is en dus totaal niet prettig werkt.

Mijn systeem bestaat uit een Intel Core 2 Duo E6750 met 4 GB geheugen wat uitgebreid gaat worden naar 6 of 8 GB. De video kaart is een Nvidia 9800GT. De OS schijf is een OZC SSD van 64GB. de rest zijn allemaal schijven welke draaien op 7200rpm, op diverse grote.

Mijn DAW hardware is als volgt:
- EMU 1212m (wordt enkel gebruikt met ADAT I/O)
- UM2X midi interface

Wat kunnen jullie mij adviseren om te installeren op mijn huidige systeem? En hebben jullie eventueel nog speciale tuning tips toegewijd op DAW?

Alvast bedankt!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-11 07:32
qua hardware, je zei meerder schijven zet ze in raid0 ( wat snelheidwinst schrijven/lezen )
qua os, ik ben hier geen prof in maar uhm ik zou voor mac osx gaan.

en dan bedoel ik
SSD -> OS
RAID0 -> De rest

[ Voor 13% gewijzigd door osmosis op 04-01-2011 22:56 ]

• martijnsnoek
jterpstra schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:53:
qua hardware, je zei meerder schijven zet ze in raid0 ( wat snelheidwinst schrijven/lezen )
qua os, ik ben hier geen prof in maar uhm ik zou voor mac osx gaan.
Ik heb een macbook draaiend op OSX, maar helaas heb ik niet het geld voor een Mac pro... Nu weet ik dat er wel wat distro's zijn op een intel processor welke werkend te krijgen zijn op een PC en heb hier in het verleden wel iets mee gedaan, maar toen was het nog niet stabiel, maar ik weet niet hoe dit momenteel is?

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-11 21:16
martijnsnoek schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:45:
Momenteel draai ik Windows 7 x64 welke totaal ongetuned is en dus totaal niet prettig werkt.
Wat is het probleem dan?

Op zich zou jouw systeem prima moeten kunnen werken.

[ Voor 10% gewijzigd door bredend op 04-01-2011 23:02 ]

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-11 07:32
ik weet niet wat van hardware je precies hebt moederbord enzo
maar zoek eens op google: hackintosh snow leopard. dat helpt je al een eind opweg,

• martijnsnoek
bredend schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:59:
[...]

Wat is het probleem dan?

Op zich zou jouw systeem prima moeten kunnen werken.
Ik krijg het gevoel dat Win 7 behoorlijk wat van mijn memory opslokt, en de snelheid is ook niet helemaal wat ik verwacht van deze machine. Soms bevriest mijn systeem zelfs 10 seconde..
jterpstra schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 23:00:
ik weet niet wat van hardware je precies hebt moederbord enzo
maar zoek eens op google: hackintosh snow leopard. dat helpt je al een eind opweg,
Ik zal opnieuw eens kijken of het nu wel een optie is. Is het eventueel mogelijk op dit moment om dual boot te draaien? Dat lijkt mij het meest ideaal.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Een lockup van 10 seconden is niet normaal voor Windows hoor. Dat klinkt als een harde schijf die niet helemaal lekker is. Kijk eens in het eventlog naar rare meldingen?

Een 'ongetunde' Windows 7 moet meer dan prima draaien op dat systeem. En Windows 7 zet dingen in het geheugen die het misschien denkt nodig te gaan hebben in de toekomst. Zou nogal zonde zijn natuurlijk om 3GB geheugen helemaal leeg te laten, als je het op dat moment nergens anders voor gebruikt.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

martijnsnoek schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 23:11:
[...]

Ik krijg het gevoel dat Win 7 behoorlijk wat van mijn memory opslokt, en de snelheid is ook niet helemaal wat ik verwacht van deze machine. Soms bevriest mijn systeem zelfs 10 seconde..
Denk dat het komt omdat windows 7 gebaseerd is rond NET framework

quote Wikipedia: .NET Framework
The .NET Framework CLR frees the developer from the burden of managing memory (allocating and freeing up when done); instead it does the memory management itself. To this end, the memory allocated to instantiations of .NET types (objects) is done contiguously[9] from the managed heap, a pool of memory managed by the CLR. As long as there exists a reference to an object, which might be either a direct reference to an object or via a graph of objects, the object is considered to be in use by the CLR. When there is no reference to an object, and it cannot be reached or used, it becomes garbage. However, it still holds on to the memory allocated to it. .NET Framework includes a garbage collector which runs periodically, on a separate thread from the application's thread, that enumerates all the unusable objects and reclaims the memory allocated to them

• martijnsnoek
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik heb uiteindelijk toch gekozen voor Windows 7 x64 en deze zo minimalistisch mogelijk ingesteld zodat ie zo min mogelijk geheugen gebruikt en zo min mogelijk processen heeft draaien. Het is naar mijn idee nu behoorlijk snel en zeer goed werkbaar.

Wat mij betreft kan er een slotje op dit topic.
Pagina: 1