Toon posts:

Low Budget 5.1 Speakersets

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga over enkele weken samenwonen met mijn vriendin. Ik zie erg op tegen het geluid wat uit mijn LCD TV komt dus ben ik opzoek naar een leuke 5.1 starterset. Ik kom vaak dezelfde type sets tegen maar helaas kan ik op internet maar weinig specificaties/reviews vinden. Tevens kom ik bij pricewatch nauwelijks gebruikersreviews tegen. Ik hoop op deze manier misschien via jullie wat extra informatie te vinden omtrent deze speakers. Mijn budget voor de speakerset is maximaal €300.

Ik ben (nog) een enorme leek op het gebied van audio installaties. Wat mij vooral erg verward is het feit dat sommige fabrikanten wattages aangeven in RMS en andere weer in het max vermogen. Dit maakt het voor mij heel moeilijk om de sets daadwerkelijk te vergelijken.

Op dit moment kijk ik naar de volgende sets:
Canton Movie 120 MX
Magnat Interior 5001 A
Onkyo HTP-638 (Als onderdeel van de Onkyo HTS6305 icm TX-SR508)
Teufel Consono 35

Mij spreekt aan de hand wat ik voor zover gelezen heb de Teufel Consono 35 mij erg aan. Ook kwa looks kwam deze door de test bij mijn vriendin. Wat ik echter erg jammer vindt is dat ik geen dealer kan vinden die deze verkoopt in Nederland. Of heb ik dat mis?

Tenslotte vroeg ik mij af of iemand een HiFi boer weet die enkele van deze (of andere) budget setjes heeft staan in een luisterkamer. Voor zover ik heb kunnen vinden zijn er niet echt veel speciaalzaken die meerdere van zulk soort setjes hebben staan. Het is voor mij namelijk lastig om naar meerdere speciaalzaken te gaan om om telkens 1 setje te horen. Ben namelijk gebonden aan het OV.

Deze wil ik combineren met een AV receiver welke ik ook nog moet kiezen. Op dit moment zit ik sterk na te denken over de Yamaha RX-V567. Deze keuze is vooral gebaseerd op het feit dat dit volgens mijn onderzoek de enige receiver is die ook aan analoog->digitaal upscaling doet in de prijsrange van +-300 euro. Ook hier zijn tips voor welkom ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2011 21:33 ]

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:10

iNFiNiTY-

pro

Wil je redelijke kwaliteit? kijk dan eens naar een ja komt ie dan hé JBL SCS set.. serieus, je krijgt zoveel meer waar voor je geld, zeker als je naar een cinema variant kijkt waar de speaker kasten uit hout bestaan. (klink IMO 100x beter dan een plastiek ''low budget'' surround setje)

Persoonlijk vindt ik ook de Yamaha NS P60 een goede set voor zijn prijs qua klank en dergelijke, maar dit is meer een aanvulling als je al een stereo setup hebt helaas. Deze set bestaat uit 2x boekenplank 1x center.

Die canton klinkt beroerd en hol, de magnat is in mijn optiek zeer fel en schreeuwerig (met name films) en over de onkyo / teufel heb ik geen mening want die heb ik nooit gehoord. Wat ik er wel van zie is dat het ook in de plastic range hoort (waar ik persoonlijk geen fan van ben)

Maar dit is mijn mening, mijn ervaring in het geluid van die 2 setjes.. Je ziet dat het lastig is om hier antwoord op te geven, want alles gaat uit van eigen ervaring en hoe ik het ervaar kan een ander heel anders ervaren, bezoek mediamarkt eens of correct.. daar staan vast vergelijkbare setjes die je zelf kan beluisteren.

Succes ermee.

Verwijderd

Topicstarter
Infinity, Harstikke bedankt voor je feedback. Ik ga onderzoek doen naar deze speakersets. Ik kom snel terug in dit topic met mijn bevindingen.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2011 23:21 ]

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:09

DjVe

Hatsaflats!

JBL is inderdaad geen slechte keuze..... Vooral een JBL SCS178 kan je tweedehands al voor 125 euro te vinden.

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:21
Teufel verkoopt alleen via hun eigen website. Dealer in NL kun je dan ook wel vergeten!
Ik heb een Teufel Columa set en ben er erg tevreden over. Ondanks dat je ze van te voren niet kan beluisteren, maakte de 8 weken return policy dat ik voor Teufel heb gekozen. Service van Teufel is ook erg goed (Tijdens transport was 1 doos ernstig beschadigd en daardoor ook 1 speaker. Teufel stuurde me zonder veel moeilijkheden een nieuwe toe.

De Consono is een nieuw model dacht, dus ik denk niet dat je er veel reviews over vind.

Around here, something radiates. (Counting Crows)

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-01 13:40

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Ik heb de Canton 120mx icm Onkyo 508, en ik moet zeggen: Super!! Fijne kleine speakers ( wegen bijna 1 kilo per stuk ) met een hele goeie actieve subwoofer.. Ik heb net Transformers gekeken in Treu HD en je weet niet wat je meemaakt.. De ramen waren letterlijk aan het trillen zonder dat het geluid vervormt.. :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil jullie graag ook nog een andere keuze voorleggen. Ik heb namelijk op de vliering nog 2 bookshelf speakers en een center speaker liggen van een oude prologic set die ik vroeger overgenomen had van een buurman. Deze zijn waarschijnlijk niet van de beste kwaliteit.(Pioneer set boxjes, verdere specificaties onbekend.

Nu zat ik vanochtend te denken om dan in plaats van een volledige 5.1 set eerst te gaan voor 2 degelijke front speakers (ik begrijp dat dit de muziek-kwaliteit van je installatie erg ten goede komt?). Dan kan ik later eventueel nog losse rear speakers and een betere center kopen. Het probleem is echter dan wel dat ik nog geen subwoofer dan heb. Denken jullie dat ik, met een budget van €300 euro speakers kan vinden die genoeg laag kunnen fabriceren dat ik in het begin zonder subwoofer uit de voeten kan?

Als ik het namelijk goed begrepen heb is het vermogen van je achterspeakers en centerspeaker van minder groot belang dan de twee fronts.

Waarbij ook nog de estetische factor van belang is dat mijn vriendin geen grote zuilluidsprekers in de kamer wil. Persoonlijk vind ik de zuilluidsprekers wel veer charme hebben. Ik denk dat ik een maximale hoogte van 80cm door kan drukken ;)

Heeft iemand aanraders binnen dit budget/formaat.

P.s. Ik weet dat ik mbt deze vraag nog geen onderzoek heb gedaan. Daar ben ik as-we-speak mee bezig. Maar ik wou toch graag de vraag al online hebben staan. Zodra ik potentiële kandidaten vindt zal ik hieronder een lijstje maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 16:36 ]

Verwijderd

Hi,

Ga voor teufel. Prijskwaliteit onverslaanbaar. Hoe groot is de ruimte dat je HT wil laten afspelen?

Een goede sub kan je niet vervangen met luidsprekers. (Zo ja dan zijn het slechte subs :))

Anyway wat je moet afvragen...hoe belangerijk is HT vergeleken bij muziek? Met je budget zal je compromissen moeten sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Kamer is ongeveer 5m*8m. Echter gebruik ik slechts een oppervlakte van 20m2 als TV hoek. De rest is TV-Hoek, keuken en loopruimte.

De boxen zullen verder voornamelijk gebruikt gaan worden voor films kijken via HTPC/Laptop en het kijken van digitale TV. Muziek is echt van secundair belang.

Verwijderd

pff dat is een aardige ruimte.
Ik zou dan zeker voor een 5.1 HT set gaan als muziek van secundair belang is.
Dan ben je direct klaar en een sub scheelt enorm bij films etc.

Ik kan je de teufel aanraden. Heel veel bang voor je buck. Hebben altijd goede budget sets gehad
en kunnen dat doen omdat ze rechtstreeks affabriek verkopen.

PS ik ken de consono niet. Maar ik had de oude teufel budget set gekocht en het was gelijkwaardig aan de canton.
Pagina: 1