Artikel hollandsnieuwe: vsp's ???

Pagina: 1
Acties:

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
In de laatste zin van het artikel over HollandsNieuwe (nieuws: Virtuele provider stopt data, sms en bellen in zelfde bundel) staat:
De virtuele provider zal vooral met andere vsp's, zoals Telfort en Ben, moeten concurreren.
Nou denk ik dat 'vsp' voor 'virtual service provider' (of anders heel misschien 'voice service provider') moet staan, maar ik denk niet dat veel lezers deze afkorting bekend voorkomt. Is het dan niet handiger daar de meer gebruikelijker afkorting 'mvno' (mobile virtual network operator) voor te gebruiken?

[ Voor 4% gewijzigd door Cadezo op 04-01-2011 21:12 ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-02 10:55

ralpje

Deugpopje

De term vsp kan ik herleiden naar virtual service provider, omdat iets eerder in de zin al gesproken wordt over 'virtuele provider'. Met 'mvno' kan ik niets, omdat ik geen link kan leggen naar een ander deel van de tekst. Lijkt mij prima zo, dus :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-01 12:39
^ Met ralpje, maar voor beide afkortingen zou een <abbr title="..."> toch wel netjes zijn.

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07-2025
In hetzelfde artikel:
Bij het goedkoopste abonnement komt dat neer op 3,4 cent per sms
3,4 cent geldt voor het duurste abonnement.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-02 14:56
Hier en daar wat wijzigingen doorgevoerd :) en in plaats van 'vsp' even de moeite genomen om het voluit te schrijven. Ik was in de veronderstelling dat het een bekende afkorting was, maar dat heb ik fout ingeschat.

Ik ben helemaal geen stagiair