Sony A99; Sony A77 Sony 70-400G SSM/4.5-5.6; Sony 70-300G SSM/4.5-5.6; Minolta 50/1.7; Sigma 150 Macro EX, Carl Zeiss 24-70 ZA
Even een titelfix omdat het eigenlijk niet over de lens gaat.
Verwijderd
Correct. Wat wel uit kan maken is de tijd die de winkel nodig heeft voor het verzenden in geval van reparatie en een weigering van Sony (NL) om je model gratis te repareren.Elbee schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:58:
Kan het met de garantie van een lens uitmaken of het eigen Engelse import is of Nederlandse? De garantie moet toch door de winkel uitgevoerd worden?
Nou weet ik dat Nikon tegenwoordig spullen uit heel Europa fixt en dat het enige verschil bij nederlandse en import modellen het papierwerk erbij is. Ik kan me voorstellen dat dat bij sony ook zo is, dan zou het op de site te vinden moeten zijn.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
je kan er zelfs de service center die sony inhuurd erover bellen, heb je direct antwoord.
Verwijderd
Tenzij dat op schrift is zou ik er weinig waarde aan hechtenSn0wblind schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 23:26:
je kan er zelfs de service center die sony inhuurd erover bellen, heb je direct antwoord.
Zolang het product van binnen de EU afkomstig is kunnen ze volgens mij niet heel moeilijk gaan doen.Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:06:
[...]
Correct. Wat wel uit kan maken is de tijd die de winkel nodig heeft voor het verzenden in geval van reparatie en een weigering van Sony (NL) om je model gratis te repareren.
Een camera gekocht in Duitsland (of Engeland, of, ..) geeft recht op dezelfde garantie als een camera gekocht in Nederland. Maar voor garantieafhandeling moet je in eerste instantie bij de winkel zijn waar je het product gekocht hebt, dus in principe is het gewoon hun pakkie an dan.
Voor zover ik dat begrepen heb, that is.
[ Voor 28% gewijzigd door Isdatzo op 07-01-2011 19:28 ]
Klopt, in principe is de hele EU 1 garantieland. Uitzondering is speciale garantieregelingen per land.Isdatzo schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 19:26:
[...]
Zolang het product van binnen de EU afkomstig is kunnen ze volgens mij niet heel moeilijk gaan doen.
Een camera gekocht in Duitsland (of Engeland, of, ..) geeft recht op dezelfde garantie als een camera gekocht in Nederland. Maar voor garantieafhandeling moet je in eerste instantie bij de winkel zijn waar je het product gekocht hebt, dus in principe is het gewoon hun pakkie an dan.
Voor zover ik dat begrepen heb, that is.
Mijn D700 kwam uit Engeland (scheelde toen paar honderd euro) en kwam met 1 jaar extra garantie.
Maar dit is een aanbieding van de engelse importeur/nikon-branche en dus niet geldig in nederland.
Overigens ga ik zelden naar de winkel waar ik iets heb gekocht voor garantie. Mijn ervaring (helemaal bij cameraspullen) is dat je beter meteen contact op kan nemen met de fabrikant.
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
Pagina: 1