Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikz.nl
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-08 14:33

Erikz.nl

professioneel prutser

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Ik ben van plan donderdag a.s. een aantal halfhoge A/V versterkers (dus 10-12cm hoog) te testdraaien bij de lokale dealer. Hij heeft daar een set speakers staan die ik in mijn kleine ruimte (studio van 30m2) ook gebruik, een setje KEF IQ10, die ik dan kan gebruiken bij het testdraaien.

Wat ik zoek in een versterker: min. 3x hdmi in (liefst v1.4), min. 2x spdif in, minstens 3x composiet in.
Ik hoef echt geen 100W versterker, de helft is al voldoende. Er wordt hier nooit keihard muziek gedraaid. Minimaal een 5.1 versterker, 7.1/2 is ook goed natuurlijk.

Mijn budget bedraagt 600/650 euro. Een halfhoog model is nodig vanwege mijn TV/Audio meubel. De versterker zal 50% voor muziek, 50% voor series en films gebruikt worden.

Op dit moment heb ik alleen de NR1601 van Marantz op het oog.

De voordelen van de NR1601 zijn voor mij het strakke ontwerp, de redelijk uitgebreide in en uitgangen en de 3D pass through. Ook de warme klank (ik heb meerdere Marantz versterkers gehoord bij vrienden en kennissen) staat me erg aan.

[ Voor 11% gewijzigd door Erikz.nl op 04-01-2011 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:38
De Marantz NR1601 is inderdaad één van de populairdere receivers voor mensen die een wat krapper audio-/tv-meubel hebben. Je kan ook nog kijken naar Cambridge Audio, deze hebben ook wat lagere modellen als bijvoorbeeld de Azur 540R en de Azur 340R.Nadeel is dat dit wel oudere modellen zijn en dus niet beschikken over HDMI 1.4 en zo te zien is er nog een HDMI-ingang te kort ook. Weet niet of CA nog plannen heeft nieuwe modellen op de markt te brengen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikz.nl

Erikz.nl

professioneel prutser

Topicstarter
FeaR1986 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:44:
De Marantz NR1601 is inderdaad één van de populairdere receivers voor mensen die een wat krapper audio-/tv-meubel hebben. Je kan ook nog kijken naar Cambridge Audio, deze hebben ook wat lagere modellen als bijvoorbeeld de Azur 540R en de Azur 340R.Nadeel is dat dit wel oudere modellen zijn en dus niet beschikken over HDMI 1.4 en zo te zien is er nog een HDMI-ingang te kort ook. Weet niet of CA nog plannen heeft nieuwe modellen op de markt te brengen.
De Azur 540R v3 maar ook de 340R ziet er idd goed uit. Voor die HDMI zou ik eventueel nog kunnen kijken naar een HDMI switch. Ik hoop dat ze die nog hebben bij de dealer, aangezien het wel een overjarig model is.

Even een vraag vooraf: hoe zou jij het geluid van CA omschrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sedert enkele jaren heb ik de 540R v1 staan icm met de KEF q50 (een wat oudere speaker). Ik gebruik deze icm met de Apple Airport Express (optisch digitaal) voor streaming audio vanaf de PC. Ik gebruik deze dus uitsluitend in de stereo mode. Het geluid vanaf de Cambridge is strak en helder,waarbij de toonregelaars op nul staan.Ik hou ervan, maar voor alle sets geldt: je moet zelf een oordeel vellen, het is jouw smaak en oren!

(overigens heb in de 540R gekocht om de zelfde reden: halfhoog en niet zo diep)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikz.nl

Erikz.nl

professioneel prutser

Topicstarter
Mensen nog tips naast de CA en Marantz?

Komop, je hoeft je topic niet zo snel omhoog te kicken. Geef het even de tijd.

[ Voor 53% gewijzigd door FeaR op 05-01-2011 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikz.nl

Erikz.nl

professioneel prutser

Topicstarter
Komop, je hoeft je topic niet zo snel omhoog te kicken. Geef het even de tijd.
Excuus, maar aangezien ik morgen wil gaan luisteren, vroeg ik me af of er nog andere goede opties zijn die goed binnen mijn situatie passen. Die vorige post, alsmede deze, is niet bedoelt als kick, meer als vraag om lezers van het topic over te halen toch te reageren :)

[ Voor 0% gewijzigd door FeaR op 05-01-2011 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-08 08:59
Volgens mij heb je aan de twee genoemde merken erg goede receivers.

Je had natuurlijk zelf ook kunnen zoeken op receivers en afmetingen, een lijst posten met receivers die in aanmerking komen en naar ervaringen kunnen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikz.nl

Erikz.nl

professioneel prutser

Topicstarter
PHiXioN schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 10:08:
Volgens mij heb je aan de twee genoemde merken erg goede receivers.

Je had natuurlijk zelf ook kunnen zoeken op receivers en afmetingen, een lijst posten met receivers die in aanmerking komen en naar ervaringen kunnen vragen.
Ik ben zelf flink aan het zoeken geweest. Misschien zijn er niche merken die ik na een week zoeken nog niet heb gevonden? Ook al flink gezocht op htforum.nl bijvoorbeeld. In de pricewatch komt alleen de NR1601 naar voren, achteraf bij unsorted ook nog de beide CA receivers, maar enkel omdat ik hier op gewezen ben. Vandaar mijn vraag of er nog meer te krijgen is (al dan niet EOL), waarvan ik het bestaan niet weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:26

DjVe

Hatsaflats!

Arcam heeft platte receivers, maar die vallen buiten je budget. Verder is er vrijwel niets te krijgen (naast de Marantz en de CA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikz.nl

Erikz.nl

professioneel prutser

Topicstarter
Jordy van e schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 13:44:
Arcam heeft platte receivers, maar die vallen buiten je budget. Verder is er vrijwel niets te krijgen (naast de Marantz en de CA).
Idd, die zijn dubbel mijn budget. Nou, dan moet ik me maar concentreren op de 540R v3, 340R en NR1601...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:50
Heeft je "lokale dealer" wel alle genoemde receivers? M.a.w. welke merken leveren zij allemaal?

[ Voor 28% gewijzigd door Jolly_Jumper op 05-01-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikz.nl

Erikz.nl

professioneel prutser

Topicstarter
Jolly_Jumper schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:21:
Heeft je "lokale dealer" wel alle genoemde receivers? M.a.w. welke merken leveren zij allemaal?
Ja, die levert Marantz, CA, Denon, Onkyo, NAD, Piega, SONOS, Rotel, Tannoy, Creek etc.
Pagina: 1