[C#] Connectie maken met webservice via radius

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel probeer ik te verbinden met een webservice. Dit gaat vlekkeloos totdat we de radius laag eromheen leggen.
Ik maak hiervoor gebruik van de nRadius library

Nu is het zo dat aan de server kant de webserver zo geconfigureerd is dat zodra er een bepaalde map wordt benadert hij doorverwijst naar de radius server. Dit zorgt ervoor dat de webserver dus de officiele client is voor de radius server. Als ik nu probeer om te verbinden met de webserver (webservice reference van c#) dan kan ik geen credentials meegeven in de locatie van de webserver. Oftewel gewoon http credentials werkt niet.

Nu kan ik wel verbinden met de radius server van mijn project, wat de status als succesvol geauthenticeerd teruggeeft. Probleem is echter dat de webservice niet aan kan worden gesproken aangezien deze een 401 error geeft.

Heeft iemand ervaring met dit probleem? De bedoeling is dus dat elk contact met de webservice via radius loopt vanuit c#. Mijn code om te connecten met de server is als volgt:

C#:
1
2
3
4
System.Net.nRadius.nRadius_Client mynRadius = new System.Net.nRadius.nRadius_Client("serverlocatie", "testing123", "testing", "password"); 
mynRadius.Port = 1812; 
int result = mynRadius.Authenticate(); 
Console.WriteLine("radiusstate || " + result); 

Hier schrijft de applicatie in de console ook gewoon de goede code.
Het probleem is dus dat als ik hierna een http request doet hij mijn radius connectie niet ziet.

Iemand tips, oplossingen, andere methodieken om het te benaderen?
We hebben nog de mogelijkheid om de radiusserver op de fysieke webserver te zetten alleen willen we in verband met de veiligheid (intern netwerk / extern netwerk) het bij voorkeur gescheiden houden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2011 23:57 . Reden: Rikkos verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkos
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-03 06:59
We hebben een kleine oplossing nog niet werkend maar we gaat het volgende proberen,

De apache webserver maakt een cookie aan voor de radius authenticatie.
we proberen nu in C# een cookie te krijgen door een http authorisatie request aan te vragen en dan de webservice te benaderen, in de hoop dat apache ziet dat er een cookie bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik denk dat 't een goed idee is om in de logging van je RADIUS server te kijken. Gebruik je freeradius? Dan kun je die even met debugging opstarten om een teringbende aan logging te krijgen. Dat maakt eigenlijk altijd wel duidelijk wat er aan de hand is.

Als dat deel goed gaat, dan ligt 't dus aan je applicatie.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 05-01-2011 10:47 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:53
Deze is opgelost geloof ik :)

@janpieterz
misschien handig de oplossing nog even neer te zetten :)

[ Voor 55% gewijzigd door Avalaxy op 05-01-2011 23:54 ]