Receiver met netwerkfunctionaliteit + speakers voor €1000,-

Pagina: 1
Acties:

• justin_ma1
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-02-2024
Hallo,

Ik heb nu op mijn kamer een goedkoop 5.1 setje.
De versterker hiervan kun je niks aan instellen en de boxen zijn 3Ohm.

Ik wil eigenlijk wel wat meer dus ben ik op zoek naar een versterker met netwerkaansluiting (is een must)
en een boxenset voor op de slaapkamer.
Mijn budget is ongeveer 1000 euro.

zelf leken deze versterkers mij wat:
- Onkyo 708
- Denon 3311

Voor boxen zat ik te denken aan:
SYS-391HT
Denon SYS 57HT

Wat vinden jullie hiervan?
Of wat zouden jullie mij aanraden?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:14

FeaR

In GoT we trust

Is de Denon SYS-391HT niet inclusief receiver? Verder vind ik de Denon SYS 57HT wel een erg magere speakerset voor beide receivers.

Sowieso ga je je budget al overschrijven door alleen voor de Denon AVR-3311 te kiezen, want die ligt ver over de duizend euro. Dus dan moet je al voor de Onkyo TX-NR708 gaan wil je er nog een set speakers (en bekabeling) bij. En om nu een receiver van 700 euro te kopen en dan voor 300 euro speakers en bekabeling is wel erg mager. Dat is gewoon zonde van de speakers. Dan zou je bijna een goedkopere receiver kopen als een Onkyo TX-SR508 of wellicht een TX-SR308 en er dan een losse mediaspeler bij nemen. Dan heb je wel twee apparaten, maar je wensen met dit budget liggen wat uit verhouding. En dat komt puur en alleen door de vereiste netwerkaansluiting.

Welke eisen heb je nog meer aan de receiver? Denk hierbij aan het aantal aansluitingen, conversie, scaling, et cetera.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:52
Ik snap dat je een netwerkaansluiting wilt hebben op je av-receiver (das veel meer dan een versterker). Echter, de mogelijkheden van zo'n netwerkaansluiting zijn vaak onzettend beperkt en het geheel is lastig om te bedienen. Ik adviseer een Denon 2311 in combinatie met een Sonos component. De gebruikerservaring hiervan is zoveel beter!

Als je ook video wilt kunnen afspelen, dan snap ik de behoefte voor een netwerkaansluting niet, immers hier heb je altijd een tv voor nodig. Een WD Live TV zou dan ook moeten volstaan.

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 15:50
Waarom wil je persee netwerkfunctionaliteit op een receiver?

En is een denon 3311 niet een stuk duurder dan 1000 euro? Helemaal als je dan ook nog speakers wil....

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Moet de versterker nog wat met die netwerkpoort doen of is een versterker met een show netwerkpoort ook voldoende?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:24
Is bijvoorbeeld een AirPort Express (van Apple) niet veel handiger als 'netwerkpoort'? Je moet dan natuurlijk wel iTunes gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door Japsuh op 04-01-2011 18:38 ]

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:01

DjVe

Hatsaflats!

Ik zou een receiver van 300 tot 400 euro pakken van Pioneer of Yamaha, daar een leuke speakerset bij pakken naar keuze. Om audio te kunnen streamen zou ik lekker een sqeezebox of dergelijke pakken.

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:02
ik weet natuurlijk niet wat voor verdere eisen je hebt en wat voor eisen je stelt aan je netwerkpoort op de reciever, maar is bijv de Pioneer VSX-920 niets voor jou?

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• Artje
Fijn dat Justin zelf ook nog reageert op zijn eigen topic :S

• justin_ma1
Sorry dat ik zo laat reageer.

Oke ik snap dat de prijsverhouding niet helemaal klopt.
Maar ik wil graag een versterker Waar ik zeker 10 jaar mee kan.
Ik heb ook een nas met veel muziek vandaar de netwerkpoort.
Kwa aansluitingen moet er minimaal 2 optical opzitten en een upscaler en Tuurlijk genoeg hdmi ingangen.
Je zou natuurlijk kunnen Gaan voor een mediacenter maar Dan heb je nog weer een apparaat.
(En bedienen met de mobiel is gewoon mooi geen afstandsbediening meer nodig:p

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Feit blijft dat je met een Denon AVR-3311 je budget al (ver) overschrijdt en deze dus afvalt. Je houdt dan de TX-NR708 over, maar aangezien die 700 euro is mag je voor 300 euro aan speakers en bekabeling uitzoeken. Niet echt veel keuze in dat geval...

Als je toch al een NAS hebt dan kan je ook een Logitech Squeezebox kopen, zo duur zijn die ook niet. Als je dan een Squuezebox koopt en een TX-SR608 bijvoorbeeld heb je al meer geld voor speakers. Net of een receiver met netwerkpoort een stuk meer futureproof is dan eentje uit dezelfde serie zonder netwerkpoort.

Maar wees eens concreet, want "genoeg HDMI ingangen" zegt niets. Voor de één zijn drie HDMI ingangen genoeg, de andere heeft er zeven nodig. Idem met "upscaler", is dat alleen upscalen van HDMI of van alle signalen. Je zegt alleen maar globaal wat je wilt, maar gaat verder niet op de geposte ideeën in.

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
justin_ma1 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 10:56:
Sorry dat ik zo laat reageer.

Oke ik snap dat de prijsverhouding niet helemaal klopt.
Maar ik wil graag een versterker Waar ik zeker 10 jaar mee kan.
Als je er 10 jaar mee wilt doen, kan je beter goede speakers kopen en een budget receiver.
Want speakers veranderen veel minder dan een receiver die al achterhaalt is als je hem koopt.
Kies voor goede boxen en waardeer je receiver over 2 jaar weer op.

• justin_ma1
oke ik ben dus op zoek om even concreet te zijn naar een receiver met:

- minimaal 2 optical
-3 hdmi ingangen
- netwerkaansluiting
- budget is max 1000 euro
- een upscaler van compositen en alles wat er tussen zit naar hdmi

En dan een set zonder boxen want daar moet ik toch nog wat langer over nadenken wat ik precies wil met de boxen.

en ik wil zo min mogelijk apparatuur dus als je de nas zou kunnen benaderen liever via een versterker als weeeer een los apparaat.

hebben jullie misschien nog andere voorstellen kwa receiver met netwerkaansluiting?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Heb je zelf nog voorstellen? Ik zie je vrij weinig doen, je hebt concreet 1 optie zelf gevonden (die ander is te duur) en doet zelf amper onderzoek naar mogelijkheden.
Wat is het probleem met meerdere apparaten als je wel veel betere kwaliteit krijgt?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• justin_ma1
Even om het topic over een andere kant te gooien

Waar zou ik op moeten letten als ik een receiver aanschaf?
hebben jullie nog tips?
en wat zijn jullie eigenervaringen met de onkyo 708?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

justin_ma1 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 14:19:
Die ga je hier wel vinden: Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:01

DjVe

Hatsaflats!

justin_ma1 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 14:19:
Even om het topic over een andere kant te gooien

Waar zou ik op moeten letten als ik een receiver aanschaf?
hebben jullie nog tips?
Waar moet je op letten...pfff...dat is best persoonlijk! Ik ben momenteel ook aan het kijken naar een receiver en ik heb een lijstje gemaakt met eisen en die een waarde gegeven (met een budget)
  1. Goede geluidsweergave op stereo
  2. Mogelijkheden om HDMI door te lussen
  3. Voldoende aansluitingen voor externe apparatuur
  4. Netwerk/I-tunes ondersteuning
Ik kom uit (prijsklasse tot €1400) op een LX73/LX53 van Pioneer, maar dat zal bij jou weer anders zijn.

• Artje
Waarom geen Sonos? Dat is zo'n ontzettend klein kastje! En kan je ook gewoon met je iphone, ipad of ipod touch bedienen. Het gebruikersgemak is fantastisch!

• justin_ma1
Wat zou het voordeel zijn van zo'n Sonos?
Ik heb alleen een Htc Desire zou je hem daarme ook kunnen bediennen?
Als je dan gaat voor een extra apparaatje waarom een Sonos?

[ Voor 62% gewijzigd door justin_ma1 op 07-01-2011 09:04 ]

• Artje
Maar dat is nog steeds geen reden om zo te reageren...

[ Voor 75% gewijzigd door FeaR op 06-01-2011 21:37 ]

Pagina: 1