Beantwoorden van bericht via pop3 account ipv exchange

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende (volgens mij register probleem doet zich voor:

Op exchange 2007 komen 3 pop3 accountjes binnen via de pop3 connector.
Een van de gebruikers opent in zijn Outlook twee postvaken (gezamelijk adres en privé adres).
Omdat deze gebruiker berichten vanaf verschillende accounts wil kunnen versturen (waarvan 1 als standaard ingesteld mag zijn) heb ik lokaal op deze pc een pop3 account toegevoegd en de instellingen van verzenden en ontvangen aangepast zodat vanaf deze account alleen mail verzonden kan worden. Bij een nieuw of beantwoord bericht heeft de gebruiker de keuze om bij accounts de exchange account of de pop3 account te selecteren (zakelijk of privé). Echter wil hij dat er standaard vanaf de pop3 account verstuurd wordt, dus ik heb deze account ingesteld als standaard account. Nu is het zo dat bij veelal berichten die hij probeert te beantwoorden toch standaard de exchange account pakt en hij dus nog handmatig dit op de pop3 account moet zetten, dit terwijl de verzender van het bericht het naar het adres van het pop3 account heeft gestuurd.

Voor de duidelijkheid de pop3 connector moet gehandhaafd blijven en omzetten om berichten gelijk op de exchange server te laten binnenkomen is dus geen optie (hetnet adressen...).

Heeft iemand een idee dit te omzeilen of wellicht een oplossing hiervoor.