Unidentified network bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrunek
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-10 20:28
Gegroet,

Ik heb sinds mijn computer bestaat. Dit is slechts enkele weken, last van een hardnekkig probleem.

Bij het opstarten en inloggen van de PC (Win 7 Ultimate) blijft het interneticoon lang zoeken en geeft op een gegeven moment toch 'verbonden' aan, met de informatie 'unidentified network'. Ik kan op dit moment geen websites laden, niet inloggen in Live Messenger of Skype, etc. De lampjes bij de ethernetpoort branden ook niet.

Als ik vervolgens de kabel er opnieuw insteek, gaan de lampjes meestal wel branden/knipperen. Als dit niet het geval is herhaal ik deze stap totdat ze wel aangaan. Dit werkt altijd. Als de lampjes aangaan weet ik dat hij weer verbinding heeft.

Elke keer dat ik opstart heb ik dus geen internet, totdat ik de kabel een of meerdere keren opnieuw erin steek. Dit vind ik echt vervelend en hoop daarom dat iemand dit herkend en er mogelijk een oplossing voor heeft.

Belangrijkste onderdelen:
i5 750 op een Asus P7P55D Deluxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-08 09:06

EoG

BOFH

Wat doet een ipconfig /renew?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMNN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-04 09:57
Heb je toevallig net iets van apple (quicktime, i-tunes) geïnstalleerd? Ik had net zoiets op de pc van mijn vriendin. Het was de bonjour-service die de boel vertraagde en het voor windows onmogelijk maakte het netwerk te vinden.

Oplossing was overigens iets in de trant van, ms-config en de bonjour-service een opstartvertraging geven. Daardoor kon windows eerst de juiste drivers laden.

[ Voor 26% gewijzigd door NMNN op 04-01-2011 16:59 . Reden: idee ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:20

RammY

Dát!

Ik gok een brakke kabel of poort op je nic/mobo.

Probeer eens een ander kabel.

Waarom een Ipconfig opt moment dat er helemaal geen link is? :/

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrunek
Wat betreft de Bonjour service van Apple. Ik maak gebruik van de iPad i.c.m. iTunes. Ik heb gelezen dat deze service inderdaad de oorzaak kan zijn van deze problemen. Maar zonder deze service (uitgeschakeld in msconfig), leek het probleek zich nog steeds voor te doen. Dan werkt helaas Airvideo niet, en dat vind ik wel belangrijk voor de iPad. Nog maar eens uitvoerig testen dus morgen.

Dat de connector niet goed is lijkt me niet. Ik had een paar weken geleden kort de EVGA P55 LE, maar deze heb ik omgeruild voor deze Asus. Daar was dit probleem ook aanwezig. Een reconnect werkte hier echter niet. Op de setup die ik hiervoor had was het probleem niet aanwezig. Dit was een E8400 op een Asus Rampage Formula (X48). Verder heeft dit mobo twee ethernet aansluitingen. Het probleem komt voor op bijde aansluitingen. Een defect in alle connectoren lijkt me wel heel toevallig.

Misschien is de kabel dan toch niet goed. Ik heb het eindstuk er zelf opgezet met een tang. Even een ander kabel proberen dus. Dan vind ik het toch vreemd dat hij het met deze kabel op de E8400 zonder problemen deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met W7, gisteren toevallig bonjour uitgeschakeld en nu is het nog erger geworden.
Ik ben benieuwd of hier een oplossing voor is. Ik ben zelfs al aan het overwegen om terug te gaan naar XP, het netwerk beheers gedeelte in W7 is een crime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMNN
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:42:
Ik heb hetzelfde probleem met W7, gisteren toevallig bonjour uitgeschakeld en nu is het nog erger geworden.
Ik ben benieuwd of hier een oplossing voor is. Ik ben zelfs al aan het overwegen om terug te gaan naar XP, het netwerk beheers gedeelte in W7 is een crime.
Bonjour hoeft niet uit. Tenminste niet als je gebruik wilt maken van updates toch? (Of air-video for that matter)
Het hielp bij mij om een opstartvertraging in te stellen. Daardoor konden de win7-eigen drivers starten.

Ik denk overigens dat het probleem van mbrunek hier ergens anders mee te maken heeft. Heb je niet een kant-en-klare kabel liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMNN schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 01:14:
[...]

Bonjour hoeft niet uit. Tenminste niet als je gebruik wilt maken van updates toch? (Of air-video for that matter)
Het hielp bij mij om een opstartvertraging in te stellen. Daardoor konden de win7-eigen drivers starten.

Ik denk overigens dat het probleem van mbrunek hier ergens anders mee te maken heeft. Heb je niet een kant-en-klare kabel liggen?
Ik heb de netwerkverbinding met mijn PC verbonden met een kabel.
Inmiddels Bonjour weer aangezet en nu heb ik weer sneller verbinding met mijn router??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
lijkt me stug dat bonjour je daar bij helpt maar goed. ik vermoed de kabel.

mijn moeder heeft hier ook last van. en ik weet dat ze een klote kabel heeft :P
ga ik vandaag of morgen vervangen ik zal wel kijken of het scheelt en laat het wel even weten.

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrunek
Het leek mij dus ook sterk dat het aan Bonjour lag. Ik ga zo effe andere kabel proberen. Probleem is dat ik op zolder slaap en 15 meter kabel heb lopen vanaf de route in de meterkast. Als test dan maar effe de pc verhuizen.

@Bolus: ik vind het netwerkbeheer in Windows 7 ook echt verschrikkelijk. Om bij netwerkadapters te komen moet je echt 5 schermen door bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
Valt wel mee hoor, rechts onder in de taakbalk, rechter muisknop op je netwerk icoon en de network and sharing center openen, dan vanaf daar in de linkjes aan de linker kant kan je direct naar je netwerk adapters. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:10
* Craven kijkt ook mee hiero.

Heb iets vergelijkbaars gehad. Heb het nu opgelost door de pc gewoon een static ip te geven. Op zich een leuke workaround maar vond het wel apart. Bij mij kreeg de netwerkkaart om de een of andere reden de verkeerde default gateway van mijn dhcp server. Terwijl alle andere pc's/laptops het netjes oppakten.

En als ik hem nu terugschakel naar dhcp doet alles het perfect :|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMNN
Craven schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:04:
* Craven kijkt ook mee hiero.

Heb iets vergelijkbaars gehad. Heb het nu opgelost door de pc gewoon een static ip te geven. Op zich een leuke workaround maar vond het wel apart. Bij mij kreeg de netwerkkaart om de een of andere reden de verkeerde default gateway van mijn dhcp server. Terwijl alle andere pc's/laptops het netjes oppakten.

En als ik hem nu terugschakel naar dhcp doet alles het perfect :|.
En heb jij ook zelfgemaakte kabels? Of voorafgaand aan de problemen apple-ware geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrunek
Ik heb reeds een static ip ingesteld i.v.m. airvideo e.d. met de iPad. Het probleem is nog steeds.

Ik denk inderdaad dat het de kabel is. Laten we het hopen.
Pagina: 1