Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Topicstarter
Hallo tweakers,

Op internet heb ik al heel wat zitten zoeken en kan niets vinden over een mogelijke oplossing om een router in de meterkast te zetten en de antenne uitgang te verdelen over coax door het hele huis. Aan het einde van elke coax zou ik dan een antenne willen plaatsen en heb daardoor in elke kamer goed bereik over wifi.
Door dikke betonnen muren is dat straks niet mogelijk om goed bereik te hebben door het hele huis via 1 antenne.

Graag hoor ik of iemand een polossing heeft :)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:14
Je kan een wifi access point op bepaalde plekken in je huis plaatsen om een groter bereik te krijgen, maar een verlengkabel van je router naar antenne gaat niet werken.
Maar dit is basis netwerk en met bijvoorbeeld Google simpel te vinden.

[ Voor 21% gewijzigd door Hari-Bo op 04-01-2011 16:20 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:37
Zomaar een stuk coax tussen je router en antenne zetten gaat niet lekker werken, kost je erg veel signaal. Je kunt wel 'zenden' op de coax en het er aan de andere kant weer af plukken en omzetten naar utp, maar denk dat je met bovenstaande oplossing een stuk flexibeler en goedkoper uit bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ehm, als je naar elke kamer een kabel trekt, waarom dan geen UTP?
Okee, sommige apparaten hebben geen bedraad netwerk zoals tablets, maar in dat geval zul je wifi repeaters of accespoints moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 16:03
Betere oplossing is als je geen UTP wilt trekken om een aantal "repeaters" te plaatsen, deze echo'en het signaal door je huis heen, zal wel een hogere ping tot gevolg hebben (+ snelheidsverlies). Maar als je het netwerk alleen gebruikt voor tweakers.net te lezen zal het niet veel uitmaken, online gamen + heavy downloaden zal natuurlijk lastiger worden

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Topicstarter
Het probleem is dat het netwerk snel moet zijn omdat met AB's zoals ipad/iphone verlichting bediend wordt..
Dit mag niet traag zijn of packets verliezen.

Repeaters zijn te traag hebben we gemerkt..

UTP ligt al door het hele huis, maar het probleem is dat je dan op elke kamer een router moet hebben en veel aan het overschakelen bent en packets in die tijd kan verliezen. Dit is dus geen oplossing. Verbindingsverlies is geen optie.

Auragrid had een mooie oplossing maar is jammergenoeg falliet. Missien kent iemand anders zo'n oplossing?

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:26

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Elke kamer een Wifi punt kan prima met die Apple Airport dingetjes. Die breiden een netwerk uit (dus zo goed als naadloos schakelen). Sowieso heb je echt niet in elke kamer een wifi-punt nodig. Ik haal met mijn Time Capsule (Airport Extreme) tot bij de overburen signaal.

[ Voor 34% gewijzigd door sebastius op 08-01-2011 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik weet dat sommige netwerkboeren 'coax' oplossingen aanbieden met waveguides maar dat is geen consumenten prijsje. Wat denk ik beter gaat werken is een dikke 24dB omni 120 graden gevalletje halen voor in je kelder. Als je zo electromagneet-gevoelig persoon bent wordt je er wel niet blij van. Daarbij snap ik niet zo goed waarom roamen/repeaters vervelend zijn, delay zou niet veel hoger dan enkele honderd ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
ik zou gewoon gaan voor een access point eigenlijk.

ok dan moet je wel een kabel trekken, maar ik ben nooit zo'n fan geweest van repeaters.

ik heb hier in huis ook problemen met ontvangst. nu heb ik gewoon op de begane grond en op zolder een Wlan router staan (die op zolder als access point) en nu is het ontvangst overal goed.

nu nog telefoon bereik |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:32
Er zijn wel dergelijke oplossingen op de markt. Ik vraag me alleen af in hoeverre dat werkt. Je zoekt dus eigenlijk wifi-over-coax.

in je meterkast mik je dan een injector, waarmee je, naast je normale TV signaal, ook 2.4Ghz op die coax trapt. Op het wanddoosje krijg je dan naast radio (88-108Mhz) en TV (tot 862Mhz) ook een 2.4Ghz uitgang, waar je weer de antenne op prikt.

Probleem is alleen dat eea erg afhankelijk wordt van de kwaliteit van de kabels. Ook zeer goede coaxkabel voor TV (Hirschmann Koka799 bv) is niet bedoeld voor 2.4Ghz, met hoge dempingen dus als gevolg. (Ik gok op 33db demping per 100m)
Een goede coax voor wifi (Ecoflex 15) heeft dan 'slechts' 16db demping.

Daarnaast krijg je nog extra verliezen doordat je impedanties niet matchen (TV is 75ohm, wifi 50ohm), en ook als je dat gaat corrigeren krijg je verliezen, en je verliest in je connectoren.

http://www.kabelactie.nl/...rder=manufacturer&dir=asc

Hardwareinfo heeft er een review over staan
http://nl.hardware.info/r...atieve-netwerk-bekabeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:10
Of idd zoals analog_ al zegt het volgende in de kelder plaatsen:

Deze i.c.m. zoiets (of zelfs deze, maar is is te gericht vrees ik)

Zou prima moeten werken tenzij je echt in een bunker woont :z 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door SmiGueL op 09-01-2011 15:43 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
* SMSfreakie switched ook gewoon naadloos tussen zn wireless aps :? geen enkel problem..

zelfde SSID, ander wireless kanaal, gezamelijke DHCP server.... gaat perfect :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
ander wireless kanaal heb ik niet.

is dat ook aan te bevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
timberleek schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:28:
ander wireless kanaal heb ik niet.

is dat ook aan te bevelen?
heb ik wel.. omdat ze overlappen.. sterker nog.. mn -N capable heeft mindere dekking dan m'n stokoude B/G ap :-)

maar mn laptops,PDAs etc switchen moeiteloos over tussen de 2 aps :)

404 Signature not found

Pagina: 1