![]() |
Wat is Blazblue? Blazblue: Continuum Shift is het vervolg op Blazblue: Calamity Trigger. Blazblue is een serie van 2D fighters gemaakt door Arc System Works, ook wel bekend van de Guilty Gear serie. In tegenstelling tot Guilty Gear is Blazblue wat meer gericht op beginners in 2D vechtspellen. Nieuw in Continuum Shift is de "Beginner mode" waarbij het herhaaldelijk indrukken van 1 knop automatisch een (simpele) combo voor je uitvoert. Blazblue heeft een cast van inmiddels 15 karakters (plus 3 DLC karakters). Blazblue: Continuum Shift is verkrijgbaar voor de PS3 en XBOX360. Wat is er anders aan Blazblue? Zoals al eerder genoemd is Blazblue een 2D fighter, waarbij de achtergronden vaak wat 3D objecten bevatten. Qua gameplay is het erg combo georiënteerd, wat met sommige karakters wel tot 90-hit combo's kan leiden! Tevens zijn er ook wat ongewone functies zoals een "Rapid Cancel" waarbij je 50% van je super-meter verbruikt om onmiddellijk een move te cancelen om zo bijvoorbeeld door te gaan met een combo die anders niet mogelijk zou zijn. Blazblue, online en offline Blazblue heeft een mooi samenhangend verhaal (iets dat niet vaak voorkomt in een fighting game) en voor de beginners een "Training mode" waarbij je wordt uitgelegd hoe de game in elkaar zit. Voor de hardcore spelers zijn er de arcade score attack en challenge modes. In arcade vecht je net zoals met de arcade kasten tegen 10 computer-gestuurde tegenstanders. Score Attack laat je achter elkaar tegen alle karakters in het spel vechten waarvan de laatste 4 karakters speciale bosses zijn die meer health hebben, meer schade aanrichten en andere voordelen hebben. In Challenge mode kun je combo's leren, sommigen zijn minder praktisch dan de anderen. Online kun je met maximaal 6 spelers in een room waarbij er steeds 2 mensen tegen elkaar vechten terwijl de rest de match kan bekijken. Dankzij een uitstekende netcode worden online matches gesynchroniseerd tijdens de intro's van stages waardoor de matches zelf bijna net zo soepel verlopen als offline. Je hebt online 2 soorten matches, Ranked en Player matches. Bij Ranked matches krijg je meer ervaring zodat je rang sneller stijgt maar daar kun je je tegenstander niet uitkiezen. Bij Player matches is juist andersom, minder ervaring maar je kunt met 6 man tegelijk in een room waarbij je kunt aangeven of je je beurt aan iemand anders wilt geven. |
Gameplay |
Links Dustloop - Hét forum voor Guilty Gear en Blazblue spelers met geavanceerde karakter strategieën, lijsten met combo's. Kortom, alles wat je nodig hebt om beter te worden in Blazblue. Blazblue Portal - Een site voor Nederlandse Blazblue spelers, deze site moet uiteindelijk een "Nederlandse Dustloop" worden waarop mensen toernooien, meetings en matches kunnen organiseren. Op het moment is deze site nog niet helemaal af. TheBBVlog - Een YouTube kanaal dat matches uploadt van spelers en toernooien. |
Vragen, suggesties? Als iemand vragen en/of suggesties heeft hoor ik het graag. |
Verwijderd
Dat hier een topic voor is 
Ik heb de game, maar ben er nog veel te slecht in... De gameplay, graphics en de rest zijn echter wel echt subliem.
Ik ben op het moment bezig met de storymode, maar daar snap ik nog niet zo veel van
Ik heb de game, maar ben er nog veel te slecht in... De gameplay, graphics en de rest zijn echter wel echt subliem.
Ik ben op het moment bezig met de storymode, maar daar snap ik nog niet zo veel van
Ik probeer Blazblue een beetje bekender te maken door deze te adverteren op fora, vandaar dit topic
In het begin is iedereen slecht, de truc zit hem in het doorzetten en het leren van je fouten. Wie main je?Ik heb de game, maar ben er nog veel te slecht in... De gameplay, graphics en de rest zijn echter wel echt subliem.
Het is een best ingewikkeld verhaal, dat ben ik met je eens. Heb je het vorige deel Calamity Trigger ook gespeeld? Hier worden namelijk veel dingen uitgelegd.Ik ben op het moment bezig met de storymode, maar daar snap ik nog niet zo veel van
Deze week aangeschaft. Erg wennen i.v.m. SSF4 wat ik gewend ben, maar het voelt allemaal erg solide en diepgaand. Ik ben net klaar met wat potjes online en ondanks dat ik er geen hol van bakte heb ik toch een hoop lol gehad met een beetje buttonbashen 
Eerst maar even alle challenges doen voordat ik wat serieuzer online ga spelen.
Hallo met Tim
Op het moment zit de online community vol met mensen die al knap ervaren zijn. Je kunt wel online gaan om dingen op te steken maar in het begin kan het allemaal iets teveel zijn. Aangezien je al ervaring hebt met SSF4 snap je dat je al heel ver kan komen met goede footsies en correcte spacing.Pkunk schreef op zondag 13 maart 2011 @ 23:26:
Deze week aangeschaft. Erg wennen i.v.m. SSF4 wat ik gewend ben, maar het voelt allemaal erg solide en diepgaand. Ik ben net klaar met wat potjes online en ondanks dat ik er geen hol van bakte heb ik toch een hoop lol gehad met een beetje buttonbashen
Jazeker, maar die spacing en footsies zijn toch wel behoorlijk anders met dashes die eindeloos duren en doubles jump en air dashesVerwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 15:33:
[...]
Op het moment zit de online community vol met mensen die al knap ervaren zijn. Je kunt wel online gaan om dingen op te steken maar in het begin kan het allemaal iets teveel zijn. Aangezien je al ervaring hebt met SSF4 snap je dat je al heel ver kan komen met goede footsies en correcte spacing.
Hallo met Tim
Heb je het spel voor de PS3 of 360? Indien je het voor de PS3 hebt, mijn PSN is Menthus. Voeg me maar toe en dan kunnen we eens wat matches spelen.Pkunk schreef op maandag 14 maart 2011 @ 18:50:
[...]
Jazeker, maar die spacing en footsies zijn toch wel behoorlijk anders met dashes die eindeloos duren en doubles jump en air dashes
Helaas 360Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 22:31:
[...]
Heb je het spel voor de PS3 of 360? Indien je het voor de PS3 hebt, mijn PSN is Menthus. Voeg me maar toe en dan kunnen we eens wat matches spelen.
Hallo met Tim
heb de game ook vandaag ontvangen, eerste indruk is erg positief en zeker mee vermaakt.
enige wat ik heb is dat het beeld niet het scherm compleet vult. en in de settings is dit aan te passen naar type A,B,C maar geen van alle lijkt volledig 16:9 te zijn. iemand zelfde ervaring?
als mensen op de ps3 spelen voeg me maar toe: Wingsofgold.
enige wat ik heb is dat het beeld niet het scherm compleet vult. en in de settings is dit aan te passen naar type A,B,C maar geen van alle lijkt volledig 16:9 te zijn. iemand zelfde ervaring?
als mensen op de ps3 spelen voeg me maar toe: Wingsofgold.
Pagina: 1