• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02-2025

Pheace

The Eviler of Evil

Topicstarter
Ik probeer al tijden een manier te vinden om met 2 computers het scherm van de ene te capturen op de andere. (Heb een Dazzle en een BlackMagic Capture card) maar ik heb helaas nog altijd geen succes gehad met de Blackmagic.

Probleem is, voor de dazzle is S-Video nodig, en dat heeft mijn HD5870 niet meer...

Dus de vraag: Als ik een relatief zwakke videokaart met S-video uitgang er bij plug, kan die dan mijn desktop clonen naar een s-video uitgang? En werkt dat dan ook met de nieuwste games? (die dan neem ik aan nog steeds gedraaid worden door de HD5870)

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:25
Waarom gebruik je geen fraps voor ingame screen capture? of een andere desktop recorder? Als je een HD5870 hebt moet je imho met redelijke kwaliteit kunnen recorden.

discogs

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:13
Wat is precies je idee, want ik heb het gevoel dat dit niet de beste oplossing is?

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Topicstarter
loewie1984 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:23:
Waarom gebruik je geen fraps voor ingame screen capture? of een andere desktop recorder? Als je een HD5870 hebt moet je imho met redelijke kwaliteit kunnen recorden.
Het probleem hiermee is dat ik het wil streamen naar een service als JTV of Ustream, en dat gaat dan met 1 van de capture cards + Flash Media Encoder die het signaal naar de streaming service stuurt. Dat doe ik nu al voor mijn PS1/PS2 spellen, en voor die is het geen probleem.

Maar voor PC levert het meerdere problemen.

1) Het capturen van PC spellen, vooral fullscreen levert nogal problemen en werkt soms niet soms wel. Vaak zal je windowed moeten gebruiken en dat speelt gewoon niet fijn.

2) De Performance. Flash Media Encoder neemt een aardig hap uit je resources, zelfs mijn 6-core, en met de wat meer graphische games merk je dat al snel en blijft het een jongleren met de performance.

Ik snap dat wat ik probeer te doen niet bijzonder efficient lijkt maar mijn ideale situatie is spelen op 1 PC en met een Clone van 1 van mijn uitgangen het capturen op de andere en dat dan op die computer streamen.

(Hardware ter beschikking:
PC1: AMD Phenom II X6 1055T met HD5870, Asrock 870 Extreme3
PC2: AMD Phenom II X3 720 Black met HD4870, Asus M4A78 PRO

Dazzle DVC 107 video recorder
Black Magic Intensity Pro)

Als iemand een elegantere oplossing weet sta ik uiteraard open voor suggesties ^^

Graag nog steeds antwoord op de originele vraag.

(Ik sta ook open voor suggesties van sites waar ik het eventueel zou kunnen vragen. Het is een beetje een obscuur vraagstuk lijkt het)

[ Voor 20% gewijzigd door Pheace op 04-01-2011 16:47 ]

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Topicstarter
Nou, uiteindelijk succes gehad met mijn Black Magic Intensity Pro. De software die er bij kwam wilde mijn PC maar niet oppakken, maar na wat rond gelezen te hebben gebruikten veel mensen VirtualDub en ja hoor, met Virtual Dub heb ik mijn PC scherm op mijn andere monitor gekregen (Setting HD1080i 60 - 8 bit 4:2:2 YUV in BMI)

Vandaag een 3,5mm naar 3,5mm kabeltje halen om het geluid naar mijn andere pc te laten lopen en hopen dat het fatsoenlijk streamed.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Even benieuwd naar de uitkomst, streamt het nu fatsoenlijk (met dat audio kabeltje)?
Pagina: 1