Windows 7 controle en herstel usb schrijven uitschakelen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk de controle die Windows 7 uitvoert bij het inpluggen van een portable hdd (usb aansluiting) uit te schakelen.

Sinds enige dagen krijg ik deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/mhuadd.png

Via een zoektocht heb ik kunnen achterhalen dat die melding pas verdwijnt als je de hele schrijf laat controlereren. Heb daarvan een deel uitgevoerd, maar ben na 1 uur opgehouden (toen stond hij op 12% voltooing).

Nu druk ik maar op Doorgaan zonder controleren en dan werkt het allemaal prima. Probleem is ontstaan toen Windows mijn portable hdd niet wilde loskoppelen en ik de usb kabel eruit heb getrokken. Ik hoef persoonlijk niet te weten welk bestand nu beschadigd is, het is een schrijf voor de mediaplayer en ik kom het bestand vanzelf wel tegen bij het tv kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik jou was zou ik hem 1 keer laten controleren wanneer je tijd over hebt, en in het vervolg eerst "veilig verwijderen" voordat je je externe HDD loskoppelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:58:
Als ik jou was zou ik hem 1 keer laten controleren wanneer je tijd over hebt, en in het vervolg eerst "veilig verwijderen" voordat je je externe HDD loskoppelt.
Daar ziet het er inderdaad naar uit. Maar vind het een wat overbodige optie, haal hem het liefst uit Windows, maar ik kan nergens vinden of dat mogelijk is en dat vind ik wat vreemd.

Ik verwijder meestal op de juiste manier, maar dit keer wilde windows niet meewerken en ik had wat haast en de pc was ook met iets bezig, dus opnieuw opstarten kon niet. Wel eigen schuld dus.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2011 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het uiteindelijk maar opgelost door de hele inhoud van de portable hdd te kopieeren naar de harde schrijf van de pc en hem te formateren en nu ben ik het weer terug aan het zetten. Dat kost in totaal 10 uur tijd.

Ik heb wel een uur of 6 die controle laten uitvoeren, maar toen was de controle nog maar bij bestand 800 en dat is ongeveer 15% van wat erop staat.

Mocht iemand nog een tip hebben om die controle uit te schakelen, ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:28
Ik heb hetzelfde met een flash kaartje gehad (via USB van 16GB).

Dit heb ik opgelost door vanuit elevated command prompt chkdsk J: /F /X te doen. Bij mij was die onder de minuut hiermee klaar en de melding was hierna verdwenen. Vervang J: door de usb schijfletter die jij gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef dit topic nog eens een schopje.

Ik krijg deze melding zodra ik vanaf de mediaplayer een bestand verwijder. Aangezien dat een handige optie is wil ik daar niet mee stoppen. Ik wil deze controle en melding weghebben. Maar wat ik ook zoek, ik kan er nergens wat over vinden?

De melding krijg ik dus wel weg, maar hij komt steeds weer terug..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2011 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Starke schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 07:12:
Ik heb hetzelfde met een flash kaartje gehad (via USB van 16GB).

Dit heb ik opgelost door vanuit elevated command prompt chkdsk J: /F /X te doen. Bij mij was die onder de minuut hiermee klaar en de melding was hierna verdwenen. Vervang J: door de usb schijfletter die jij gebruikt.
Dit werkt wel snel, heb de oorzaak hierdoor ook al gevonden. Er zit kennelijk vrije schrijfruimte in de volumebitmap.

Ik maak hier wel even een .bat van, dan doe ik het zo wel af en toe.
Pagina: 1