laptop naar extern apparaat geluid storing

Pagina: 1
Acties:

• painy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-11-2025
fixed

hey

Even probleem schetsen:
Ik heb net een oude laptop (waarvan het scherm niet meer werkt) aangesloten op mijn hdtv om het als een multimedia center te gebruiken.
Ik kocht daarom ook een male male 3.5mm jack om de laptop audio naar mijn tv's internal speakers door te sturen. Bij het testen met de televisie (en als beeld/geluidsbron de laptop te selecteren) klinkt er een 'gezoem/storing' die om de seconde een 'verscherping' van geluid geeft en dan terug naar het basis gezoem terug keert. De sterkte van dit geluid is enkel afhankelijk van het volume van de televisie (niet van het volume van de pc)

Ik dacht eerst dat er een probleem was met de tv/het kabeltje zelf, en kocht daarom een '3.5 mm jack-RCA' verbinding naar de stereo installatie. Echter ook hierop is storing te horen, alhoewel het eerder een constant laag bas gedreun is (anders dan de tv dus) waarvan de luidheid ook afhankelijk is enkel van het volume van de stereo installatie.

Het probleem is zodanig storend dat het niet echt mogelijk is om naar iets te luisteren/kijken zonder het lawaai te horen.

Ik heb vervolgens mijn drivers geupdate maar dit haalde niets uit.
Ook het aansluiten van een externe usb geluidskaart op de laptop bracht geen verbetering.

Belangrijke details:
-Bij het aansluiten van de laptop van mijn broer (op batterij) of een mp3 speler is er geen geruis te horen op de interne speakers van de tv of de stereo installatie! Aangezien de batterij van de multimedia laptop kapot is kan ik niet testen of het iets met de stroomdraad te maken heeft.
-Bij het aansluiten van mijn headset en een audioset van logitech van 20€ (met externe stroomdraad) op de 3.5mm plug van de mediacenter laptop heb ik geen storing!
-Ik weet niet of dit er iets mee kan te maken hebben maar, het aansluiten van de vga kabel op de tv/pc scherm geeft ook een subtiele 'horizontale storing' van het beeld

Ik moet verder bekennen niet echt veel van audio (of storing) af te weten.

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt voor de hulp!

fixed

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05-2025
Kan een probleem met aarding zijn.
Als je de laptop zonder voeding gebruikt, dus op de accu, is de storing dan weg toevallig?
In dat geval heb je waarschijnlijk een geaarde voeding voor je laptop. Onderbreek in dat geval de aarde.

...en anders weet ik het ook niet

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Er zijn speciale koppelstukjes in de car hifi industrie om aardlussen te voorkomen. Een andere oplossing kan zijn om een optische geluidskaart te gebruiken met een spdif aansluiting.

http://www.eventmedia.nl/.../groundloop-isolator-p-16

• painy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-11-2025
Na het wikipedia artikel over aartlussen te hebben doorgelezen heb ik het euvel volledig kunnen verhelpen door de digitale antennekabel uit de stereo te trekken (en zo de aardlus te doorbreken)

Maar toch bedankt voor de suggesties :)