curry684 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:30:
Ik vind het persoonlijk niet echt vriendelijk naar Tnet dat nav. een foutje van Tnet direct
op Tnet van alles wereldkundig gemaakt moet worden om indrukken te wekken over iets dat blijkbaar nog niet klaar is om wereldkundig te gaan. In dat daglicht is Wilbert inderdaad verbazend vriendelijk.
Ik heb de post even offline gehaald (in een andere vorm komt deze mogelijk nog terug n.a.v. het commentaar hier). Ik wil wel even zeggen aan een aantal users hier: wat een dramaqueens. Tweakers.net doet zelf niets anders dan scoops te plaatsen ook al is het "overduidelijk" dat het niet bedoeld is om wereldkundig gemaakt te worden. Ik doel bijvoorbeeld op:
nieuws: Nieuwe iPhone gebruikt microsim en heeft kleiner scherm
Daarnaast hebben de 'gewone' users de oorspronkelijke reviewtekst zoals deze online stond niet eens gelezen, maar weet mij vervolgens wel precies te vertellen hoe de vork in de steel steekt (nee het artikel had compleet niet de indruk dat het nog niet klaar was). Daarnaast post tweakers zelf ook wel vaak nieuws zonder dat alles nog duidelijk is (getuige de vele updates) of achteraf niet blijkt te kloppen (maar toch is geplaatst zonder eigen check maar "volgens site X..."). In zulke reacties hoor je vrijwel nooit users klagen.
Ik had een leuke scoop en omdat het artikel gewoon openbaar stond (via m'n blackberry kwam ik op het artikel dat onder het kopje reviews stond op tweakers.mobi) - en nauwelijks de indruk wekte dat het niet final was (het stond online; de tekst was professioneel zonder voorbehoud); terwijl T.net zelf ook niet vies is van scoops/geruchten o.b.v. halve informatie soms (let op: het artikel wekte die indruk niet); en tot slot ik post niet eens het complete artikel (oid) en nergens zeg ik dat ik niet blij ben met een mobiele OS koopwijzer (leuk zelfs!); alleen niet op enkel de categorieen die er zo stonden.
Sommige users hier overdrijven (extreem ipv sterk), zijn hypocriet (iphone4 leaks lezen ze al te graag), en blazen veel te hoog van de toren (ik neem niet het complete artikel over maar enkel een paar quotes), en oordelen op basis van incomplete informatie - iets wat ze mij verwijten maar zelf juist wel doen (zij hebben het artikel niet eens gezien, zoals ik dat zag en onder welke omstandigheden; openbaar etc)