Google Adwords: Hulpprogramma voor zoekwoorden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283201

Topicstarter
Hey,

Ik heb enkele vraagjes ivm dit programma: Hiermee kan je dus zien hoeveel er gezocht wordt op google naar een bepaalde term ?

Kloppen deze cijfers trouwens allemaal ?

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 283201 op 05-04-2011 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 11:46

Bosmonster

*zucht*

Is het goed om zo'n domein te registreren? Ja, natuurlijk.

Kloppen die cijfers? Dat weet niemand, maar je mag aannemen dat Google ze niet uit de duim zuigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05 09:44

André

Analytics dude

We hebben de diverse cijfers die de diverse tools laten zien wel eens naast de gemeten cijfers gelegd: en nee, lang niet alles klopt. Er zijn bepaalde zoektermen waar mijn bedrijf een groot deel van de organische en betaalde resultaten heeft, we kunnen dus aardig zien wat elke positie aan bezoek oplevert. En dit zijn niet altijd de getallen die Google in de diverse tools laat zien. Wel geeft het een redelijke indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283201

Topicstarter
edit

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 283201 op 05-04-2011 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05 09:44

André

Analytics dude

Anoniem: 283201 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:14:
Ok, maar als ik dus naast een bepaalde term (ook al lijkt die niet zo alledaags) 8000 lokale zoekopdrachten zie staan, dan kan ik mij wel betrouwen dat daar redelijk wat op gezocht wordt in Belgie en Nederland ? Ze mogen er voor mij dan nog wat naast zitten, maar als je dan een identieke domeinnaam kan registreren, samen met een SEO-Friendly site en wat linkbuilding, dan moet daar toch potentieel inzitten...
Daar zit inderdaad potentie in. Maar hou er wel rekening mee dat die 8000 zoekopdrachten op diverse plaatsen gedaan kunnen worden. Daarnaast zal niet iedereen na een zoekopdracht op een site klikken. Stel dat er 5000 overblijven. Gemiddeld klikt 70% op SEO resultaten en 30% op AdWords (kan sterk per branche/zoekopdracht verschillen), dat maakt 3500 voor SEO. Dan haal je na een tijdje de top 1 positie waar vervolgens 40% van de bezoekers op klikt = 1400 bezoekers. En dan een conversiepercentage van 2% = 28 conversies (let op: nog geen concrete deals) per maand.

Let op: cijfers kunnen flink anders uitvallen en moeten per geval bekeken worden.