De server op 'x' doet er te lang over om te antwoorden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon niet bij de webmail van mijn werk (wegens verlopen verbindingstijd) en toen ik net de site van mijn werk wilde bekijken kreeg ik de volgende melding, die met hetzelfde te maken lijkt te hebben: "De server op 'x' doet er te lang over om te antwoorden"
Anderen hebben echter geen probleem om de site te bereiken dus die werkt gewoon. Internet werkt verder ook gewoon bij mij, alle sites werken.
Maar heb dus alleen een probleem met de server waar mijn werk mail op staat.

Heb er op gegoogled maar kan niet echt een antwoord vinden. Sommigen suggereren dat het met de DNS te maken heeft, heb al geprobeerd om het DNS server address te veranderen (volgens deze link bijv) maar dat werkte niet.
Heb de hosts file gechecked maar de site is niet geblokkeerd (deze link).

Iemand hier een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Heb je meerdere netwerkkaarten?
Wat doet een ping naar de dns-naam?
Wat doet een ping naar het ip-adres?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
online via ping.eu werkt gewoon (116 ms), vanaf mijn computer geeft hij na 2 seconde een timeout zowel bij DNS-naam als IP-adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kun je zomaar bij de webmail van je werk dan? Is er geen VPN achtige contructie voor vereist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

UPC klant toevallig? >:)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-08 21:37
Welke browser gebruik je?

Router gereset?
Computer opnieuw opgestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Normaliter werk ik in Zambia, op het moment ben ik in NL en het probleem doet zich voor sinds ik in NL ben.
Ik lees mijn mail via Thunderbird. Toen ik in NL kwam vroeg thunderbird opnieuw om het wachtwoord voor deze email-account. Die wist ik niet meer maar is inmiddels achterhaald, alleen nu krijg ik niet eens de kans om een wachtwoord in te voeren aangezien Thunderbird aangeeft dat de verbindingstijd verlopen is.
Check ik de website, die op dezelfde server draait, dan krijg ik dus dezelfde melding.

Dit probleem speelt vanaf voor kerst, router is verschillende keren gereset. Zal zo nog even proberen met nieuwe DNS-settings en de computer opnieuw opstarten.
En waar ik nu logeer is men Ziggo-klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:11
Heb je niet ergens nog een Zambiaase proxy ingesteld staan die vanuit hier moeilijk/niet bereikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook met een andere computer in dit huis blijk ik nu de website niet te kunnen bezoeken. Dus misschien is het toch de router.
Zoals gezegd dus Ziggo, met een Sitecom WL-106 router.

Heb de proxy settings in IE gechecked en daar is alles un-checked. In FF stond het op 'proxyinstellingen van dit systeem gebruiken'.
Heb geprobeerd het te veranderen naar 'proxyinstellingen voor dit netwerk automatisch detecteren' en 'geen proxy' maar beiden lijken geen effect te hebben. Heb FF meerdere keren afgesloten en opgestart maar niet de computer opnieuw opgestart.
Pagina: 1