[ActionScript 2] Geluidsniveau verhogen/-lagen van een MC

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urbanboy
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-06 21:24
Ik ben samen met een teamgenoot bezig met een project voor school en daarvoor moet ik een applicatie in AS2 schrijven.

Wij zijn blijven steken bij de volgende punt, de bedoeling is dat als een MC dichterbij een andere MC komt het geluid harder word. In dit geval is het een mijnenveeg spel en moet het geluid van de metaaldetector harder worden hoe dichter bij je bij de mijn komt.

Mijn teamgenoot en ik zijn nog newbies op het gebied van flash en hebben de codes van tutorials overgenomen en een beetje aangepast en ook proberen we meer te weten te komen door een andere topic te openen op een flash forum.

Wij zijn een aantal dagen verder zonder goed resultaat.
Het gebruik van onderstaande code laat de geluidsfragment van de metaaldetector 2 keer luid klinken en hierna houdt hij ermee op.

Het gaat om de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
onClipEvent (enterFrame) {import flash.geom.Point;
var mijn_sound:Sound=new Sound(mijn_mc);
mijn_sound.attachSound("metaaldetector");
mijn_sound.start(0,990);
mijn_sound.setVolume(100);

var pointmijn:Point=new Point(mijn_mc._x+mijn_mc._width/2,mijn_mc._y+mijn_mc._height/2)
var pointjack:Point=new Point(jack_mc._x+jack_mc._width/2,jack_mc._y+jack_mc._height/2)
var distancejackmijn:Number = Point.distance(pointmijn, pointjack);
if(distancejackmijn<400)
{
    mijn_sound.setVolume(100-distancejackmijn/4)
}
else
{
    mijn_sound.setVolume(0)
}}

Deze code hebben wij in de MC actions van mijn_MC geplaatst.

Zou iemand ons kunnen vertellen wat er fout is aan deze code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Kan iemand even...?
Dit is niet heel veel meer dan een korte omschrijving, een codedump en een "wat is er mis aan onze code" en dat is dan weer een quickfix en daar doen we hier weer niet aan ;) Wat heb je zelf al geprobeerd? Wat kwam er uit debuggen (Debuggen: Hoe doe ik dat?)? Etc. etc.

Je bent van harte welkom om een nieuw topic te openen maar neem dan even onze Quickstart ter hand a.u.b. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 04-01-2011 13:11 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.