[WinXP SP3]Muis laat venster vallen of onderbreekt selectie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 08:54
Beschrijving probleem
Op schijnbaar willekeurige momenten verlopen de volgende muis-acties niet zoals ik zou verwachten :

1. Als ik een venster versleep dan blijft het venster halverwege de sleep-actie staan terwijl ik de linkermuisknop nog ingedrukt heb.

2. Als ik een tekst selecteer in Word 2007 dan wordt halverwege plotseling gestopt met de selectie terwijl ik de linkermuisknop nog ingedrukt heb (vergelijkbaar met punt 1 dus).

3. Als ik een tekst selecteer in Word 2007 dan wordt aan het einde van de selectie (als ik de linkermuisknop los laat) de selectie getoond en direct weer ongedaan gemaakt. Je ziet dan kort de tekst gehilite.

4. Als ik in Outlook 2007 een e-mail wil verplaatsen naar een andere map door de e-mail te verslepen valt de e-mail tijdens het slepen soms in een andere map.

Geprobeerde zaken
Ik heb de volgende zaken uitgeprobeerd :
- een andere muis (eerste muis was een bal-muis de tweede een optische muis ; beide bedraad )
- een andere USB-poort
- de PS2-poort
- zonder virtual machine (die de processor nogal belast)
- de muisinstellingen vanuit Windows gewijzigd
- de muisinstellingen via TweakUI gereset naar de fabrieksinstellingen
- de register-instelling HKEY_CURRENT_USER/Control Panel/Desktop/ForegroundLockTimeout gecontroleerd (hexadecimale waarde 30d40)

Ik heb een ander bericht op Tweakers gevonden waarin iemand een vergelijkbaar probleem beschrijft maar dat zich vanzelf heeft opgelost : http://gathering.tweakers.../muis%2Cverliest%2Cslepen

Het terugzetten van een 'restore point' met een datum van voordat het probleem zich voor het eerst voordeed leidt tot een foutmelding en het bericht dat het 'restore point' niet terug kon worden gezet.

Ik heb de volgende zaken getest voor het terugzetten van een 'restore point' :
- inloggen als administrator
- controle of er minimaal 200 MB schijfruimte beschikbaar is
- voor de restore de virusscanner voor zover mogelijk uitzetten (Norman on access-scanner)

In de systeemlog wordt voor 'srservice' niet voldoende informatie getoond om te kunnen achterhalen waarom de restore nou precies niet uitgevoerd kon worden.

[ Voor 27% gewijzigd door One_Gandalf op 14-01-2011 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 08:54
Oplossing
Het probleem is waarschijnlijk opgelost.

Nadat de computer (alleen de kast) was vervangen was het probleem nog steeds aanwezig.

Na het opnieuw vervangen van de muis door een derde exemplaar lijkt het probleem te zijn opgelost.

Schijnbaar veroorzaakten beide eerste muizen hetzelfde probleem. De eerste vervangende muis was al geen nieuw exemplaar. Mogelijk was deze muis al ingeleverd omdat hij niet meer goed functioneerde.

Op zich bizar omdat je normaal gesproken als je een onderdeel vervangt aanneemt dat het niet aan dat onderdeel ligt.

[ Voor 13% gewijzigd door One_Gandalf op 14-01-2011 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes dat je de oplossing hebt gepost _/-\o_
Je zou niet verwachten dat je een 3e muis nodig hebt om zeker te weten dat de muis stuk is, maar blijkt dus wel voor te komen ;)