Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Locatie van plaatjes instellen

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Hey,

Ik ben nu een uurtje of 10 bezig met een template, in html, gemaakt met Dreamweaver CS5. Plaatjes in photoshop. Ik heb 5 plaatjes voor links, naar andere pagina's, maar die moeten niet recht onder elkaar staan. Echter krijg ik dat niet voor elkaar in Dreamweaver. Ook weet ik eigenlijk niks in HTML om de locatie vast te leggen van plaatjes. Ik heb al gegoogled, maar zonder succes....

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Locaties vastleggen doe je door middel van een CSS bestand, daar staat al zulke informatie in en kan je plaatjes indelen op locatie.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

en de locatie stel je in door middel van 'position' (als je daarop zoekt dan moet je de juiste CSS wel vinden).

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Alleen zou ik het niet zo doen zoals in dat voorbeeld. Ik geef de voorkeur aan een losse CSS ipv inline styling. Dan blijft je code nog een beetje onderhoudbaar (en het scheelt heel veel gedoe als je iets op meerdere pagina's wil updaten).

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:09
En mocht je ooit je site gaan updaten, kun je die helemaal veranderen door alleen de CSS aan te passen. Of je dit in de praktijk gaat doen, is weer een tweede.
Kijk eens op csszengarden.com.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:11

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Volgende keer wat beter zoeken graag. Dit is me toch echt wat te basic. Elke HTM&CSS tutorial gaat op dergelijke dingen in. Kan iemand even .. ? doen we niet aan.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.