Goedemorgen allen,
Ik ben een gelukkig man, gister een nieuwe machine gekocht met W7 ult. (32bit) en deze eens in elkaar geflanst. Na de installatie aan m'n netwerk gehangen en allerlei updates etc. gedownload en geinstalleerd.
Wat hangt er in het netwerk? (geen domein, enkel een workgroup genaamd MSHOME)
- w2k3 server (UTP op LAN)
- laptop XP Pro (WiFi op LAN)
- PC1 XP Pro (UTP op LAN)
- PC2 W7 Ult. 32bit (UTP op LAN)
Doordat elke machine in de werkgroep hangt, zie ik vanuit de W7 machine mijn server onder de verkenner > netwerk.
De w2k3 server heeft meerdere shares (hidden en unhidden) met NTFS rechten erop. (voor het gemak heb ik even everyone FC gegeven)
Alle machines met XP Pro kunnen de shares zonder problemen verbinden en de resources erop gebruiken.
De netwerkverbinding is gemaakt door te verbinden met een account van de w2k3 server (bijv. \\SERVER\adminaccount)
Zoals dit standaard plaatje m.b.t. netwerkshares en authenticatie...

De W7 machine kan geen verbinding maken naar de shares.
Ik heb op de volgende manieren de shares geprobeerd te koppelen;
\\SERVER\SHARE
\\SERVER\SHARE$
\\10.x.x.x\SHARE
\\10.x.x.x\SHARE$
Elke keer gebruik ik een account van de w2k3 server om te connecten (zoals plaatje onder laat zien als voorbeeld, niet mijn plaatje btw)

Nadat ik de account gegevens invoer en op finish druk geeft de machine een popup met de login gegeven die ik heb ingevuld hierboven
en een keuze voor een ander account eronder. Het lijkt erop dat de userid + pass niet geaccepteerd worden.
Als ik alsnog de gegevens invoer, of voor een ander account kies (van de w2k3 server) krijg ik na een keer of 3 een error
dat de login cred. incorrect zijn.
Als ik via de verkenner > netwerk naar de server ga (dubbelklik) komt er een popup voor een account.
Hetzelfde gebeurt hier, bij invoer van een admin acc. (\\SERVER\Adminaccount) met bijbehorend pass. komt de melding dat ik geen rechten heb.
In m'n Network and sharing center heb ik het volgende gedefinieerd;
* Turned on network discovery
* Turned on file and printer sharing
* Turned on Public sharing
* File Sharing Connections set to 40- pr 56-bit encryption
* Turned off Password protected sharing
Ik heb voor de zekerheid m'n firewall uitgezet.
De netwerk keuze in W7 is een thuis netwerk.
Tevens heb ik de homegroup uitgezet.
Zoekwerk op internet leek een oplossing te vinden toen ik dit las;
Ik breek m'n nek over dit probleem... ik zie iets over het hoofd?
P.s. de netwerk printer welke op de w2k3 is geïnstalleerd, kan ook niet gevonden worden door de W7 machine. De rest vind en gebruikt deze natuurlijk weer wel...
Ik ben een gelukkig man, gister een nieuwe machine gekocht met W7 ult. (32bit) en deze eens in elkaar geflanst. Na de installatie aan m'n netwerk gehangen en allerlei updates etc. gedownload en geinstalleerd.
Wat hangt er in het netwerk? (geen domein, enkel een workgroup genaamd MSHOME)
- w2k3 server (UTP op LAN)
- laptop XP Pro (WiFi op LAN)
- PC1 XP Pro (UTP op LAN)
- PC2 W7 Ult. 32bit (UTP op LAN)
Doordat elke machine in de werkgroep hangt, zie ik vanuit de W7 machine mijn server onder de verkenner > netwerk.
De w2k3 server heeft meerdere shares (hidden en unhidden) met NTFS rechten erop. (voor het gemak heb ik even everyone FC gegeven)
Alle machines met XP Pro kunnen de shares zonder problemen verbinden en de resources erop gebruiken.
De netwerkverbinding is gemaakt door te verbinden met een account van de w2k3 server (bijv. \\SERVER\adminaccount)
Zoals dit standaard plaatje m.b.t. netwerkshares en authenticatie...

De W7 machine kan geen verbinding maken naar de shares.
Ik heb op de volgende manieren de shares geprobeerd te koppelen;
\\SERVER\SHARE
\\SERVER\SHARE$
\\10.x.x.x\SHARE
\\10.x.x.x\SHARE$
Elke keer gebruik ik een account van de w2k3 server om te connecten (zoals plaatje onder laat zien als voorbeeld, niet mijn plaatje btw)

Nadat ik de account gegevens invoer en op finish druk geeft de machine een popup met de login gegeven die ik heb ingevuld hierboven
en een keuze voor een ander account eronder. Het lijkt erop dat de userid + pass niet geaccepteerd worden.
Als ik alsnog de gegevens invoer, of voor een ander account kies (van de w2k3 server) krijg ik na een keer of 3 een error
dat de login cred. incorrect zijn.
Als ik via de verkenner > netwerk naar de server ga (dubbelklik) komt er een popup voor een account.
Hetzelfde gebeurt hier, bij invoer van een admin acc. (\\SERVER\Adminaccount) met bijbehorend pass. komt de melding dat ik geen rechten heb.
In m'n Network and sharing center heb ik het volgende gedefinieerd;
* Turned on network discovery
* Turned on file and printer sharing
* Turned on Public sharing
* File Sharing Connections set to 40- pr 56-bit encryption
* Turned off Password protected sharing
Ik heb voor de zekerheid m'n firewall uitgezet.
De netwerk keuze in W7 is een thuis netwerk.
Tevens heb ik de homegroup uitgezet.
Zoekwerk op internet leek een oplossing te vinden toen ik dit las;
Helaas geen verandering voor mij...I fixed this problem - windows 7 can not connect to share on server 2003, by this single step:
Browse to "Local Policies" -> "Security Options". Now look for the entry "Network Security: LAN Manager authentication level" and open it. Click on the dropdown menu and select "Send LM & NTLM - use NTLMv2 session security if negotiated". Apply the settings.
Ik breek m'n nek over dit probleem... ik zie iets over het hoofd?

P.s. de netwerk printer welke op de w2k3 is geïnstalleerd, kan ook niet gevonden worden door de W7 machine. De rest vind en gebruikt deze natuurlijk weer wel...
[ Voor 7% gewijzigd door Zephyer op 04-01-2011 10:02 ]