B&O A/V aansluiten op pc

Pagina: 1
Acties:

• K.Rotteveel87
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-09-2019
Hallo,

Ik heb al veel opgezocht maar nog niet duidelijk gezien wat voor mij nou de beste oplossing is, kunnen jullie me helpen?

We hebben voor kerst een oud, maar natuurlijk beeldschoon beest gekregen, een B&O avant. Nu is de tijd toch gekomen om een keer de pc te verbinden de tv,

Ik wil natuurlijk ook graag de audio meesturen,

Mijn tv heeft de bekende scart aansluiting, een 4 pins svideo en de gele/rode/witte cinch aansluiting,

Mijn pc heeft een 7pins svideo, een spdif out, en zo'n blokje met 6 cinch aansluitingen voor de audio,

wat zijn de beste mogelijkheden?

grt Kars Rotteveel

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-01 09:16
Wil je nou de tv op de B&O avant, en de pc erop? Of alles op de B&O aansluiten??

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-01 18:03
video via 7pins svideo(pc) naar Gele tulp
audio via 3.5mm jack naar rode/witte tulp

verwacht geen hdmi kwaliteit, want dit is allemaal analoog signaal.

• K.Rotteveel87
Bedankt voor de reacties

barry; ik wil graag beeld en geluid op de b&o tv afspelen vanaf mijn pc,

TMon; ik verwacht geen hd kwaliteit, maar natuurlijk heb ik liefst geen storingen in zowel de audio als video, qua kwaliteit verwachtte ik een beetje van die standaard divx 700mb resoluties?

de B&O avant heeft 100hz, gaat dit nog problemen geven?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:40
Audio zoals TMon al aangaf gewoon via een jack-tulp kabel, video kun je beter via een s-video kabeltje doen als zowel je tv als de kaart dit aankunnen.

• K.Rotteveel87
dank jullie voor jullie snelle hulp!

Ik had nog een 4 polig svideo kabeltje liggen(van 1 meter, dus de 70kg wegende tv even moeten verschuiven:p) welke ik aannaam niet op mijn 7 polige videokaart pastte. Toen kwam ik toevallig ergens tegen dat de overige 3 pinnetjes van de 7 polige kabel dienen als composiet verbinding(Rood/Blauw/Groen/Geel) De kabel dus toch uitgeprobeerd, en ook met een 4 polige s-video kabel komt er gewoon goed kleurenbeeld uit!

dat scheelt een hoop gedoe, nu bestel ik vanmiddag een goede kwaliteit s-video kabel en een goede kwaliteit jack-tulp kabel!

Ligt het overigens aan mijn videokaart, 8800gt, dat de resolutie van de tv niet hoger kan als 1024x768?

Daarnaast nog een klein vraagje, reguliere actieve b&o boxjes varieeren tussen de 800-2000 euro, nou wat ik dat normale passieve boxjes wat lastig wordt, maar zouden wat oudere passieve boxjes van B&O voorzien van een powerlink wel aangesloten kunnen worden?

televisie;
http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=1097

Dus speakertjes uit de BeoVox serie? En eventueel compleet andere merken?

alvast bedankt,

mvg Kars

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:06
Ik heb deze TV ook, samen met een B&O Ouverture en nog wat ander grut.

PC aangesloten via S-Video, wat component werkt niet goed bij mij. Resolutie heb ik op 720*576, dat werkt het makkelijkst. Hoger kunnen beeldbuistv's eigenlijk niet. Door de lage resolutie ziet alles er goed uit, Youtube filmpjes, gewone films... DivXjes van 700mb zijn lekker scherp dus je hoeft echt geen 1080P te downloaden ;)

Boxen heb ik als volgt:

Eerst via mijn gewone hifi-setje, je moet dan een omvormkabeltje hebben van DIN naar tulp (de powerlink is DIN). Later heb ik B&O actieve speakers gekocht dus alles is nu aangesloten met Powerlink en Masterlink.

Laat maar weten als je nog vragen hebt :)

[ Voor 13% gewijzigd door maarud op 04-01-2011 14:16 ]

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:01

DjVe

Hatsaflats!

K.Rotteveel87 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:11:
dank jullie voor jullie snelle hulp!

Ik had nog een 4 polig svideo kabeltje liggen(van 1 meter, dus de 70kg wegende tv even moeten verschuiven:p) welke ik aannaam niet op mijn 7 polige videokaart pastte. Toen kwam ik toevallig ergens tegen dat de overige 3 pinnetjes van de 7 polige kabel dienen als composiet verbinding(Rood/Blauw/Groen/Geel) De kabel dus toch uitgeprobeerd, en ook met een 4 polige s-video kabel komt er gewoon goed kleurenbeeld uit!

dat scheelt een hoop gedoe, nu bestel ik vanmiddag een goede kwaliteit s-video kabel en een goede kwaliteit jack-tulp kabel!

Ligt het overigens aan mijn videokaart, 8800gt, dat de resolutie van de tv niet hoger kan als 1024x768?

Daarnaast nog een klein vraagje, reguliere actieve b&o boxjes varieeren tussen de 800-2000 euro, nou wat ik dat normale passieve boxjes wat lastig wordt, maar zouden wat oudere passieve boxjes van B&O voorzien van een powerlink wel aangesloten kunnen worden?

televisie;
http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=1097

Dus speakertjes uit de BeoVox serie? En eventueel compleet andere merken?

alvast bedankt,

mvg Kars
Resolutie van de B&O gaat niet hoger, het is en blijft een oude beeldbuis tv. je kan geen passieve speakers op deze tv aansluiten zonder versterker. Maar als je een simpele B&O installatie (versterker+speakers) op de kop weet te tikken, gaat het wel met elkaar werken.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:40
K.Rotteveel87 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:11:
Nee, een tv is nu eenmaal geen monitor. Normale PAL resolutie is ongeveer 720×576, verder beetje afhankelijk van de tv wat 'ie nog meer slikt.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:04

Stoney3K

Flatsehats!

Nielson schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:17:
[...]
Nee, een tv is nu eenmaal geen monitor. Normale PAL resolutie is ongeveer 720×576, verder beetje afhankelijk van de tv wat 'ie nog meer slikt.
Op een composiet-aansluiting of S-video krijg je niet meer binnen dan 720x576/25i beeld hoor. ;)

Als je geluk hebt snapt de Beovision Avant op één van de aansluitingen RGB over SCART. Dan kun je een poging wagen met een SCART-VGA verloopkabel, maar your mileage may vary. Het beeld wordt er dan wel beter van, of er meer resoluties ondersteund worden ligt weer aan de TV.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Pagina: 1