Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390265

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen. Ik heb een HTC Hero met Android 2.1. Ik heb echter nadat ik de telefoon geupdate heb naar deze nieuwe Android een probleem met Contacten.

Als ik naar 'Contacten zoeken' ga zie ik hier ook al mijn Gmail contacten tussen. Ook als ik een sms wil versturen zie ik daar tussen mijn contactpersonen ook al mijn Gmail contacten. Erg vervelend, omdat het lang duurt voordat ik tussen deze hele lijst de juiste persoon gevonden heb.
Echter als ik naar het gewone menuutje voor Contacten ga dan zie ik daar juist wel alleen mijn gewone contacten.

Wat ik wil is die Gmail contacten weg krijgen van mijn andere contacten en berichten. Ik heb al het een en ander geprobeerd maar het wil me nog niet lukken. Ik hoop dat iemand de oplossing hiervoor weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xnergy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-04 17:48
Haai, als je naar Contacten gaat dan Menu --> Weergaveopties? En daar gmail contacten uitvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat heb ik idd geprobeerd maar dat werkt helaas niet!
In Contacten staan ze ook niet weergegeven, maar wel bij berichten en contacten zoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xnergy
Volgens mij is daar weinig aan te doen... Ik kan het mishebben, maar denk het niet. Lees op andere fora's dat dit een ingebouwde functie is van Android 2.1.

Wat ik heb gedaan is al mijn sim contacten over gezet naar gmail (gesynchroniseerd) en dus niet meer mijn sim contacten weergeven op mijn Hero. Ook handig als je ooit je telefoon kwijt raakt, als je met een ander android toestel synchroniseerd heb je al je nummers weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xnergy
Oh en als je naar Contacten gaat --> Menu --> Alleen contacten met telefoonnr weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ Xnergy: Ook dat laatste heb ik geprobeerd, maar werkt niet.. In Contacten staan de Gmail contacten er dan inderdaad niet meer bij, maar bij Berichten en Contacten Zoeken wel.. Het belangrijkste voor mij is eigenlijk dat ik ze weg wil hebben bij Berichten.

Verder vind ik het raar dat ik dit voor de update niet had maar erna wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xnergy
Ik gebruik een custom rom Android 2.2.1 en als ik bij berichten op Menu druk en dan naar instellingen ga, dan heb ik daar de optie "Only show mobile numbers" voor contacten. Maar ik weet niet of deze optie ook beschikbaar is voor de standaard Android 2.1 rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee dat is helaas een optie die er bij mij dan juist niet bij staat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-01 11:13

pathfinder2k

is hier...

Gewoon al je simnummers importeren in gmail en dan je contacten samenvoegen, deels handmatig, deels automatisch. Dus bij elk contact voornaam, achternaam, mobiel, email etc. Je contacten zijn altijd gebackupped, overal beschikbaar. Het is juist één van de selling points van android telefoon. Ik zou niet meer zonder kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zelfs dat lijkt niet te lukken..
Pagina: 1