On-board Graphics Controller werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 473 views

• Agadir
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik heb het volgende probleem, mijn Onboard Graphics Controller werkt niet......

Er zijn 2 Videokaarten aanwezig, de onboard en een NVIDIA® GeForce® 8600.

Als ik mijn monitor aansluit op de mobo videokaart, dan geeft de monitor ook geen signal aan.

De mobo videokaart werkt ook niet als ik HDMI aansluit.
Zo ziet het er uit(niet mijn PC, maar exact):
Afbeeldingslocatie: http://img18.imageshack.us/img18/5988/wnww.jpg

Na de laatste drivers te hebben geinstalleerd nog niets:
Afbeeldingslocatie: http://img87.imageshack.us/img87/7909/vdcr.jpg

----------------------------------------------------------------------------------------
Mijn zoektocht op google bracht mij hier:
http://www.tomshardware.c...re-m3641-sharp-aquos-hdmi
Usually by plugging in a video card into the PCI Express x16 slot the onboard integrated GPU (in your case the NVIDIA GeForce 7150 Integrated Graphics) is automatically disabled. Since you only have 1 HDMI port in your computer I have to assume that it is connected to the NVIDIA GeForce 7150 Integrated Graphics, which is most likely disabled.

Is your computer monitor plugged into a port on the NVIDIA GeForce 9800 GT graphics card? If it is, that would confirm that the NVIDIA GeForce 7150 Integrated Graphics is disabled and therefore the HDMI port is disabled.
Ik heb geprobeerd alleen de HDMI kabel aan te sluiten, maar nog niets.

Wie weet hier iets op ?

Bij voorbaat dank !

Verwijderd

Wat dacht je van drivers installeren?

• Agadir
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 23:17:
Wat dacht je van drivers installeren?
Er staat in de tekst dat ik dat al gedaan heb :*), ook nog eens de laatste versies.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:00
Wat ik nu uit je verhaal begrijp is dat jij een videokaart erbij hebt geprikt en dat de onboard dus niet meer werkt. Maar onderstaande zin waarschuwt daar toch ook voor:

Usually by plugging in a video card into the PCI Express x16 slot the onboard integrated GPU (in your case the NVIDIA GeForce 7150 Integrated Graphics) is automatically disabled.

Ik snap je probleem niet... (maargoed, tis laat! 8) )

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

of ergens een instelling in je bios om onboard eerst primair te gebruiken.

Iperf

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:03
Ik weet niet wat voor vaags jij hebt geinstalleerd, maar als ik die achterkant van je PC zo bekijk in combinatie met de screenshots die je geeft, dan is het ook niet zo vreemd dat het niet werkt.
Aan de achterkant van je PC te zien heb je een Acer Extensa PC met MCP73 chipset. Een Intel 865G met HDMI heb ik iig nog nooit gezien, en ook een AGP slot op die hoogte heb ik nog nooit gezien (bestaan er AGP 8600GT kaarten?). Het is sowieso al een wonder dat de onboard graphics niet uitschakelt na het insteken van die videokaart, maar je zult voor die onboard graphics toch echt Nvidia drivers moeten installeren.

• Agadir
ChojinZ schreef op maandag 03 januari 2011 @ 23:31:
Wat ik nu uit je verhaal begrijp is dat jij een videokaart erbij hebt geprikt en dat de onboard dus niet meer werkt. Maar onderstaande zin waarschuwt daar toch ook voor:

Usually by plugging in a video card into the PCI Express x16 slot the onboard integrated GPU (in your case the NVIDIA GeForce 7150 Integrated Graphics) is automatically disabled.

Ik snap je probleem niet... (maargoed, tis laat! 8) )
Nee, ik heb zelf niets erbij geprikt, zo heb ik hem meegekregen.

Die laatste zin moet je in context lezen, iemand anders vroeg hetzelfde maar die had wel een andere videokaart erbij geprikt.

Ik wil weten waarom mijn mobo-videokaart niet werkt, ik heb nooit eerder iets aangesloten aan de mobo-videokaart(ROOD).
Afbeeldingslocatie: http://img18.imageshack.us/img18/5988/wnww.jpg

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

Werkt de onboard videokaart wel als je de gewone videokaart eruit trekt?

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02 18:24
Heb jij er ook zown zwart plasticje over met 'DO NOT REMOVE'?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:15
Agadir schreef op maandag 03 januari 2011 @ 23:38:
[...]
Ik wil weten waarom mijn mobo-videokaart niet werkt, ik heb nooit eerder iets aangesloten aan de mobo-videokaart(ROOD).
Het antwoord is toch al gegeven, zogauw je een videokaart in je AGP slot duwt wordt de integrated graphics uitgeschakeld.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Trek je losse video kaart er een uit en kijk of het dan wel werkt toch ?
Als hij niet werkt is die stuk (duh)
Als hij wel werkt wordt die automatisch uitgezet

sja .

Iperf

• Agadir
_JGC_ schreef op maandag 03 januari 2011 @ 23:37:
Ik weet niet wat voor vaags jij hebt geinstalleerd, maar als ik die achterkant van je PC zo bekijk in combinatie met de screenshots die je geeft, dan is het ook niet zo vreemd dat het niet werkt.
Aan de achterkant van je PC te zien heb je een Acer Extensa PC met MCP73 chipset. Een Intel 865G met HDMI heb ik iig nog nooit gezien, en ook een AGP slot op die hoogte heb ik nog nooit gezien (bestaan er AGP 8600GT kaarten?). Het is sowieso al een wonder dat de onboard graphics niet uitschakelt na het insteken van die videokaart, maar je zult voor die onboard graphics toch echt Nvidia drivers moeten installeren.
Maar ze bestaan wel degelijk, ik heb hem gewoon gekocht bij de Mediamarkt en zoals ik al vermeld heb is de computer op de afbeelding niet die van mij maar van iemand die hier op Tweakers een review (Acer Aspire M3641 ) (http://tweakers.net/produ...e-m3641-(91d1r77tcp).html) heeft geplaatst, wel hebben we exact de zelfde computer.

De drivers heb ik al gedownload, geinstalleerd en de pc ge-reboot.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Ik heb aardig wat hp machines mogen repareren en bij een aantal modellen viel me op dat deze net als jouw pc geleverd zijn met een 2e videokaart (onboard is nummero 1). De onboard kaart werkt echter niet (daarom ook dat dopje op de vga poort). Videokaart eruit, en de onboard werkt.
Dat lijkt op wat jij nu ervaart. Ik heb in de bios nooit een optie kunnen vinden om dit ongedaan te kunnen maken.

Dus ik vrees dat je er niets aan kan doen, behalve de videokaart eruit halen.
Dan zal hdmi werken, maar zit je wel op een langzamere videokaart aangesloten.

[ Voor 62% gewijzigd door job op 03-01-2011 23:51 ]

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-02 22:12

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ja, haal de PCI kaart er even uit.

[ Voor 61% gewijzigd door Mavamaarten op 03-01-2011 23:46 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

• Agadir
thijszor schreef op maandag 03 januari 2011 @ 23:40:
Heb jij er ook zown zwart plasticje over met 'DO NOT REMOVE'?
Haha, ja op de computerkast heb je inderdaad van de stickers met do not open, warranty seal.
Nielson schreef op maandag 03 januari 2011 @ 23:41:
[...]
Het antwoord is toch al gegeven, zogauw je een videokaart in je AGP slot duwt wordt de integrated graphics uitgeschakeld.
Ik heb er nooit een videokaart in geduwt.
fish schreef op maandag 03 januari 2011 @ 23:41:
Trek je losse video kaart er een uit en kijk of het dan wel werkt toch ?
Als hij niet werkt is die stuk (duh)
Als hij wel werkt wordt die automatisch uitgezet

sja .
Ik heb de kast nog nooit geopend! anders vervalt de garantie volgens de stickers :9~ .
Het lijkt me ook niet nodig.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 22:36
Dat is het hele punt dus.. Er zit wel een extra kaart in, waardoor de onboard niet meer werkt.

• Nielson
Agadir schreef op maandag 03 januari 2011 @ 23:49:
Ik heb er nooit een videokaart in geduwt.
Nee, maar Acer wel, dat is die Nvidia 8600GT met de groen omcirkelde aansluitingen.
Ik heb de kast nog nooit geopend! anders vervalt de garantie volgens de stickers :9~ .
Als consument mag je gewoon de kast openen zonder dat de garantie vervalt.

• Agadir
job schreef op maandag 03 januari 2011 @ 23:44:
Ik heb aardig wat hp machines mogen repareren en bij een aantal modellen viel me op dat zodra je er een videokaart in steekt de onboard videokaart uitgeschakeld wordt.
Dat lijkt op wat jij nu ervaart. Ik heb in de bios nooit een optie kunnen vinden om dit ongedaan te kunnen maken.

Dus ik vrees dat je er niets aan kan doen, behalve de videokaart eruit halen.
Dan zal hdmi werken, maar zit je wel op een langzamere videokaart aangesloten.
Ja ik denk dat dit het is..........die onboard videokaart zal mijn zware mkv bestanden niet goed kunnen afspelen.

Ik denk dat ik maar mijn nvidia geforce 8600 gt ga vervangen voor een videokaart mét hdmi of een laptop koop met HDMI.

Ik wil graag iedereen bedanken voor de snelle reacties! _/-\o_

• Agadir
Nielson schreef op maandag 03 januari 2011 @ 23:53:
[...]
Nee, maar Acer wel, dat is die Nvidia 8600GT met de groen omcirkelde aansluitingen.
[...]
Als consument mag je gewoon de kast openen zonder dat de garantie vervalt.
Aha, misschien dat een email naar Acer helpt ? ff de Service & Support testen, heb nooit beroep hoeven doen op de klantenservice van Acer.

Verder heb je absoluut gelijk, over dat laatste.
Ik heb ook helemaal geen zin om dat ding te openen.

[ Voor 10% gewijzigd door Agadir op 03-01-2011 23:59 ]

• Nielson
Agadir schreef op maandag 03 januari 2011 @ 23:57:
[...]

Aha, misschien dat een email naar Acer helpt ? ff de Service & Support testen, heb nooit beroep hoeven doen op de klantenservice van Acer.

Waarom wil je Acer mailen dan? Er is toch niks mis met je systeem. Kan me verder trouwens niet voorstellen dat er nog garantie zit op z'n oud systeem.

Verwijderd

Agadir schreef op maandag 03 januari 2011 @ 23:57:
[...]

Als je die 8600GT gaat vervangen zul je ook de kast moeten openen :+.

• Agadir
Nielson schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 00:00:
[...]
Waarom wil je Acer mailen dan? Er is toch niks mis met je systeem. Kan me verder trouwens niet voorstellen dat er nog garantie zit op z'n oud systeem.
Of het werkelijk zo is dat de pc wordt geleverd met 2 videokaarten maar de de mobo videokaart het niet doet en of ik hier iets aan kan doen.

Oud systeem :9~, hij is net 2 jaar oud! haha hij voldoet nog ruim.

Ik speel nooit games, maak nooit gebruik van zware programma's zoals photoshop.

Wel stream ik video's maar dat gaat heel goed.

• Agadir
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 00:23:
[...]

Als je die 8600GT gaat vervangen zul je ook de kast moeten openen :+.
Haha, nee echt!?!?

Nee het is niet dat ik hem niet wil openen maar heb er gewoon geen zin in, als ik een nieuwe videokaart koop dan is dat een ander verhaal.

Ik ga me weer gaan verdiepen in hoe het ook al weer allemaal werkt, wat past en etc.

• Nielson
Agadir schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 00:24:
[...]

Of het werkelijk zo is dat de pc wordt geleverd met 2 videokaarten maar de de mobo videokaart het niet doet en of ik hier iets aan kan doen.
Ja, dit is heel normaal bij grote oem's als Acer, HP, etc. Zo kunnen ze heel makkelijk met bijna dezelfde onderdelen meerdere modellen maken. 't Is niet voor niks dat je onboard vga aansluiting afgedopt zit.
Oud systeem :9~, hij is net 2 jaar oud! haha hij voldoet nog ruim.
Kan ik me niet voorstellen als er een 865G chipset en 8600GT videokaart inzit. Misschien wel mogelijk als het inderdaad een M3641 is die je later noemt, maar dan klopt je screenshot van geen kant.

• Agadir
Nielson schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 00:35:
[...]
Ja, dit is heel normaal bij grote oem's als Acer, HP, etc. Zo kunnen ze heel makkelijk met bijna dezelfde onderdelen meerdere modellen maken. 't Is niet voor niks dat je onboard vga aansluiting afgedopt zit.
[...]
Kan ik me niet voorstellen als er een 865G chipset en 8600GT videokaart inzit. Misschien wel mogelijk als het inderdaad een M3641 is die je later noemt, maar dan klopt je screenshot van geen kant.
Het is wel degelijk de M3641:

Mijn screenshot(Everest/AIDA64):
Afbeeldingslocatie: http://img577.imageshack.us/img577/44/acero.jpg

http://azerty.nl/producte...24/acer-aspire-m3641.html
productreview: Acer Aspire M3641 (91.D1R77.TCP) review door Verwijderd

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

euh gokje , je gebruikt vista ? daar kun je namelijk maar één videodriver gebruiken en niet twee

Iperf

• Agadir
fish schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 01:28:
euh gokje , je gebruikt vista ? daar kun je namelijk maar één videodriver gebruiken en niet twee
O zo, ik denk dat er een nieuwe videokaart in gaat met hdmi.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:03
Ik zie in je laatste screenshot anders gewoon een MCP73/Geforce 7100 staan. Niks 865G, weg met die Intel driver. Je moet Nvidia drivers gebruiken.

Edit: je weet overigens dat je gewoon DVI -> HDMI converters kunt gebruiken? Moet je alleen zien dat je je audio van de normale aansluitingen af haalt ipv via HDMI, maar dat hoeft ook geen probleem te zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door _JGC_ op 04-01-2011 01:41 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

maar heb er gewoon geen zin in
:X

Dit is Gathering of Tweakers, niet Gathering of mensen die te lui zijn om zelf de handen uit de mouwen te steken om hun problemen op te lossen. Los van kast open ja of nee ben je niet duidelijk/grondig met je specs (volhouden dat er een Intel IGP inzit terwijl je eigen screenshots een nVidia IGP tonen) en heb je je naar eigen zeggen nog niet in de materie verdiept.

Begin daar eens mee. Sterker nog, doe dat voortaan aub voordat je een topic opent.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.