Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Downloadsnelheid Newsxs met KPN 40Mb abbonnement

Pagina: 1
Acties:

• dhrhagenees.cro
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-12-2024
Dames en heren, even een vraag over de snelheden die ik zou moeten kunnen halen.
Ik heb bij KPN het zogenaamde 40 - 3 Mb/s Premium abbo.

Ik heb bij Newsxs het 50 mbit abbo. Hier haal ik een snelheid van 1800 KB/s mee, tot een week geleden was dit nog 2100 KB/s.
Ik heb vandaag bij Eweka ook een abbo afgesloten van 7.50 euro, daar haal ik ook 1800 KB/s mee.

Mijn vraag is of dit nou overeen komt met het abbo van KPN?
1000 KB/s komt toch overeen met 1 Mb/s.

Ik hoor het wel.

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 08:43

EoG

BOFH

Heb je Google al geprobeerd?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:03

D4NG3R

kiwi

:)

Ten 1e:

1000KB/s komt grofweg overeen met 8Mb/s. Met 40Mb/s moet je dus ~5MB/s max kunnen halen, even zeer grof met alle mogelijke verliezen ect genomen zal je hier 4 tot 4.5MB/s van overhouden.

Wat zegt www.speedtest.net ervan?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 19:55

heuveltje

KoelkastFilosoof

Sowieso is dat 40 een maximum snelheid. ze garanderen nergens dat je die ook haalt !

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• HhK1907
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-11 11:42
Mb/s --> MB/s is delen door 8
8 Mb/s = 1 MB/s = 1000 Kb/s

PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond

• dhrhagenees.cro
Speedtest.net geeft 14.92 MB aan.
Maar goed, afgaande op julie reactie zou ik eigenlijk hoger moeten zitten. Het kan natuurlijk zijn dat KPN het afknijpt.
Uiteraard heb ik dit gegoogled, maar de snelheid was wel oke. 2000 kb/s is toch niet verkeerd.
Ik lees hier op dit forum echter ook dat mensen met een snelheid van het dubbele downloaden maar dat zal wel aan de ISP liggen.

In ieder geval bedankt voor de reacties!!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

dhrhagenees.cro schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:11:
Maar goed, afgaande op julie reactie zou ik eigenlijk hoger moeten zitten. Het kan natuurlijk zijn dat KPN het afknijpt.
Uiteraard heb ik dit gegoogled, maar de snelheid was wel oke. 2000 kb/s is toch niet verkeerd.
Ik lees hier op dit forum echter ook dat mensen met een snelheid van het dubbele downloaden maar dat zal wel aan de ISP liggen.

KPN knijpt niks zo gigantisch af*, als KPN dit zou doen zouden ze een godsgruwelijk groot probleem hebben. Het enige wat ze soms doen is de snelheid ietsje verlagen om de stabiliteit van de lijn te verhogen, maar dan spreek je hooguit over 1Mb/s.

Vraagje: Wat voor soort verbinding heb je momenteel?
ADSL
ADSL2
VDSL
VDSL2
Glasvezel
Kabel

Ik zou voor nu even je router resetten. Als dat niet werkt zou ik morgen even contact opnemen met KPN ;) .

offtopic:
*Misschien wel hun klantenservice, maar dit staat los van de internetsnelheid.

[ Voor 9% gewijzigd door D4NG3R op 03-01-2011 20:17 ]

• dhrhagenees.cro
Ik heb VDSL.
Het abbo van KPN heb ik pas een maand en volgens de instructie moest je het modem ook ressetten op de dag dat de verbinding werd opgeleverd. Dat ressetten heb ik echter nog niet gedaan dus dat doe ik wel effe.

• dhrhagenees.cro
Resetten heeft niet geholpen, morgen maar even kpn bellen.

In ieder geval bedankt!!

Verwijderd

Misschien wat langer resetten, dat hij ook opnieuw intraint enzo..

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

dhrhagenees.cro schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:11:

14.92mbit neem ik aan?
Zou toch echt eens verdiepen in megabyte, megabit en de spelling/notatie ervan.

Hoi!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
dhrhagenees.cro schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:27:
Ik heb VDSL.
Het abbo van KPN heb ik pas een maand en volgens de instructie moest je het modem ook ressetten op de dag dat de verbinding werd opgeleverd. Dat ressetten heb ik echter nog niet gedaan dus dat doe ik wel effe.
En hoe ver woon je van de centrale? 40Mbit VDSL is leuk, maar in de praktijk haal je dat niet zo snel, tenzij je dichtbij de centrale woont of in een gebied met FttC zit.

Heb je al eens gekeken in je modem wat voor linesync waardes je daar ziet? (inloggen via http://192.168.nogwat, zie handleiding)

Temeer omdat zowel je downloadresultaten van newsxs en eweka en speedtest allemaal een resultaat geven van rond de 14Mbit gok ik eerder dat je lijn gewoon niet sneller kan.

Zit je modem/splitter wel direct op de hoofdaansluiting? (en dus niet nog tientallen meters kabel ertussen) Zo nee, begin daarmee. Zo ja... dan houd het op vermoedelijk.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Mb = Megabit
MB = MegaByte
Kb = Kilobit
KB = KiloByte

Mb -> MB = /8
MB -> Mb = *8

Als je het eenmaal weet, vergeet je het nooit meer ;) . Voorkomt hier op tweakers ook een hoop verwarring.

Je weet zeker dat je een hard-reset hebt gedaan? (Stroom eraf halen, reset knop indrukken. Stroom er weer opzetten, en 5 secs later de resetknop weer loslaten).

Want een soft-reset doet weinig.

Pagina: 1