Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11 19:04
Het nieuwe jaar is nog maar amper begonnen, of van ons KDV hebben wij onze eerste jaaropgave binnen. De eerste, want onze zoon van 15 maanden is pas afgelopen jaar naar het KDV gegaan.

Wij krijgen nu kinderopvangtoeslag, maar hoe ik ook zoek op de toeslagen-site, ik kan nergens vinden wat ik met die jaaropgave moet doen. Kijk, voor de inkomstenbelasting ga je een aangifte over 2010 doen met de daadwerkelijke gegevens over het afgelopen jaar, en aan de hand daarvan krijg je geld terug of moet je dokken.

Hoe werkt dit bij de kinderopvangtoeslag? (leuk woord voor Scrabble, btw...) Moet je daar ook een soort aangifte voor doen?

Sometimes you need to plan for coincidence

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 12:53
Wacht een aantal maanden af. Op een bepaald moment krijg je vanzelf het verzoek van de dienst toeslagen om over het voorgaande jaar je kosten op te geven, incl een kopie van de jaaropgave. Ik verwacht dat verzoek pas rond oktober, de voorgaande jaren was dat steeds het geval.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-11 11:36

dominic

will code for food

Kinderopvangtoeslag staat los van aangifte inkomstenbelasting. Zoals aangifte voor inkomstenbelasting is ook voor kinderopvangtoeslag software van de belastingdienst beschikbaar.

Kijk even op http://www.toeslagen.nl of gebruik deze rechtstreekse link

Edit: Met de jaaropgaaf van jouw KDV kun je je huidige toeslag dus wijzigen, of voor het komende jaar gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door dominic op 03-01-2011 20:28 ]

Download my music on SoundCloud

• Hmmbob
t_captain schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:19:
Wacht een aantal maanden af. Op een bepaald moment krijg je vanzelf het verzoek van de dienst toeslagen om over het voorgaande jaar je kosten op te geven, incl een kopie van de jaaropgave. Ik verwacht dat verzoek pas rond oktober, de voorgaande jaren was dat steeds het geval.
Ah ok. Duidelijk antwoord! :) Afwachten dus. Tot oktober :? Ze nemen er de tijd voor :+
dominic schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:27:
Kinderopvangtoeslag staat los van aangifte inkomstenbelasting. Zoals aangifte voor inkomstenbelasting is ook voor kinderopvangtoeslag software van de belastingdienst beschikbaar.
Heb je überhaupt mijn post gelezen? Ik dacht dat je tussen de regels door kan lezen dat ik dit algemene verhaaltje prima snap... En de software lijkt me ook duidelijk, je zal de toeslag toch ook aan moeten vragen...
Edit: Met de jaaropgaaf van jouw KDV kun je je huidige toeslag dus wijzigen, of voor het komende jaar gebruiken.
Hmm, beperkt nut lijkt me zo, de maandelijkse rekening voldoet daarvoor ook :/ Wachten dus tot ze er zelf om vragen, vind ik ook prima. Raar systeem, maar goed...

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 12:53
Inderdaad een raar systeem.

Je kunt bijvoorbeeld alleen maar KOT krijgen met uitbetaling per maand, op basis van een schatting van het aantal uur kinderopvang en je inkomen, een beetje zoals een VT van de inkomstenbelasting ook werkt. Helaas is er geen optie om achteraf aan te geven o.b.v. een jaaroverzicht en je werkelijke belastbaar inkomen en het geld in 1x achteraf te krijgen. Zou weer wat moeite schelen :)

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 11:59
Groentenboer schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:45:
[...]

Ah ok. Duidelijk antwoord! :) Afwachten dus. Tot oktober :? Ze nemen er de tijd voor :+
[...]
Op de definitieve mag je net zo lang wachten Hier thuis word nog gewacht op definitief '09
t_captain schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:57:

Je kunt bijvoorbeeld alleen maar KOT krijgen met uitbetaling per maand, op basis van een schatting van het aantal uur kinderopvang en je inkomen, een beetje zoals een VT van de inkomstenbelasting ook werkt. Helaas is er geen optie om achteraf aan te geven o.b.v. een jaaroverzicht en je werkelijke belastbaar inkomen en het geld in 1x achteraf te krijgen. Zou weer wat moeite schelen :)
Men gaat er blijkbaar vanuit dat niet veel mensen die paar honderd euro de maand kunnen missen ;)

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

André

Analytics dude

Kan je wel vertellen dat ze hier flink mee achterlopen. Ik heb afgelopen jaar de definitieve gegevens voor de KOT van 2009 ingevuld en hier onlangs achteraan gebeld. Ze waren er nog niet aan toe gekomen...

• Hmmbob
t_captain schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:57:

Exact! Het is allemaal schatten en schatten, hoe makkelijk zou het zijn om net als de inkomstenbelasting (aangifte) in een soortgelijk programma de definitieve gegevens voor de KOT door te geven...

Beter nog, een alles-in-een programma. Hoef je je verzamelinkomen niet over te nemen etc... Het lijkt me dat al deze losse programma's relatief eenvoudig in elkaar geschoven kunnen worden. Zodat je dus in 1 keer je aangifte kan doen, en meteen kan zien of je recht hebt op een toelage en hoe hoog dan wel...

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

charops schreef op maandag 03 januari 2011 @ 22:19:
[...]

Op de definitieve mag je net zo lang wachten Hier thuis word nog gewacht op definitief '09
Hier idem. In 2009 heb ik ook een maand te veel gekregen, omdat ik de begindatum verkeerd had ingevuld. Programma werkt ook zo dat je maar eens in de 24 uur iets kan opsturen. En je kan geen datum wijzigen. Oftwel: de volgende dag KOT opgezegd en de dag erna weer aangevraagd met de goede datum. Schijnt ook de goede manier te zijn (voor de zekerheid gebeld).

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Ik kan je zeggen dat ze nog niet bezig zijn met 2009. Ze waren nog bezig om 2008 af te ronden. Zo heb ik in 2009 extra dagen(lees: uren) afgenomen, maar hiervoor heb ik geen toeslag ontvangen. Nu moest ik maar afwachten op de definitieve KOT voor 2009!

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Pagina: 1