gebruiks ervaringen UPC totaalpakket 25Mb internet

Pagina: 1
Acties:
  • 929 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 15:22
Datum van aanmelding: 03.01.11

Hoi, Allereerst iedereen een heel goed 2011 gewenst en bedankt voor het lezen van deze posting.

Ik was ooit een van de vroegste kabel internet gebruikers in Rotterdam bij quicknet en later UPC .Een jaar of 8 geleden ben ik weg gegaan van UPC om over te gaan op ADSL. (XS4all)
De redenen daarvoor waren indertijd ondermeer dat de snelheid meesttijds belabberd was. Dit doordat ik in neen studentenwijk woon en de bandbreedte met buren in de omgeving gedeeld moest worden.

Nu een aantal jaren later ben ik gaan kijken wat de stand van zaken is en zie ik het 25 MB totaal pakket van UPC wat zeker in combinatie met HDTV voor ons een interessante aanbieding kan zijn.
Ik heb even overwogen om een 60 Mb internet te nemen maar zie daar over het algemeen vooral ontevreden uitingen over en bergen problemen op de fora( al lees ik ook een bericht dat dat binnenkort opgelost zou zijn.)
De 25 Mb van de standaard aanbieding zou voor mij ook al een grote vooruitgang zijn in snelheid omdat ik met ADSL ook niet boven de 8Mb kan komen doordat de bekabeling naar ons huis dit niet toe laat. (We wonen duidelijk wat ver van de verdeelkast) Verder blijk ik bij xs een te duur abbo te hebben voor mijn snelheid waar ik natuurlijk ook van baal omdat ik geen aanbod heb gekregen voor tariefsverlaging omdat het goedkopere abb nu dezelfde snelheid heeft als ik door de fysieke beperkingen kan hebben.
Ik heb nu een paar vragen:
1) Wat zijn de gebruikservaring van huidige gebruikers wat snelheid aan gaat
2) De betrouwbaarheid van de verbinding? Valt het vaak uit en werkt het dan weer snel?
3) Laat UPC alle verkeer/websites door of wordt er geknepen. (Ik heb in het verleden daar wel eens klachten over gezien en een collega vertelde dat er sprake was dat P2P geknepen wordt)

Ik besef een hoop vragen maar hopelijk komen er wat bruikbare reacties op want ik zou balen als ik dadelijk voor een jaar vast zit aan een abonnement waar ik niet blij van word.

Ieder die reageert in ieder geval vast bedankt voor het nemen van de moeite!!

Bert

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb sinds mei Fiber Power 60 en ben daar meer dan tevreden over. Over knijpen/blokkeren heb ik nog nooit wat gemerkt.

Verder staat alles vast wel in UPC Internet vragen & problemen topic deel II

[ Voor 15% gewijzigd door Gunner op 03-01-2011 19:30 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparks
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:25
Bert,

1) Wat zijn de gebruikservaring van huidige gebruikers wat snelheid aan gaat
Snelheid hebben wij geen klachten over (heb zo'n combi pakket met 25Mb en telefonie).

2) De betrouwbaarheid van de verbinding? Valt het vaak uit en werkt het dan weer snel?
Zit zelf al jaren bij UPC, mijn ervaringen waren goed echter bij ons thuis is het de laatste 3 maanden pet. Veel uitval bij UPC (4x per maand), meestal werkt het na een uurtje of 2 wel weer. Ben vanochtend zelfs zo ver gegaan dat ik er een klacht over ingediend heb.

3) Laat UPC alle verkeer/websites door of wordt er geknepen. (Ik heb in het verleden daar wel eens klachten over gezien en een collega vertelde dat er sprake was dat P2P geknepen wordt)
Durf het niet met zekerheid te zeggen maar volgens mij knijpen ze p2p verkeer inderdaad. Vind ik zelf niet zo'n probleem, liever dat ze het gewone verkeer vlot laten werken, dan mag dit wel iets langer duren.

Zou proberen ervaringen vanuit jouw regio/woonplaats te achterhalen.

M.vr.gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Hi Sparks en Gunner, Thanks!

Ik woon in rotterdam kralingen dus ben benieuwd of er iemand hier uit de buurt is met UPC ervaringen.
@gunner Ik heb ook even op dat andere topic gelezen, maar als ik het zo lees lijken de grote problemen bij FP60 te zijn (geweest?) Ik kan me neit herinneren dat ik daar veel gezien heb over 25Mb abbo. Misschien had mijn vraag daar ook beter op zijn plek geweest, maar ik denk niet dat crossposten gewaardeerd wordt:S

Dus als een Mod het zou verplaatsen prima als ik dan ook maar even een berichtje krijg waar het komt te staan zodat ik mijn eigen berichtje kan terugvinden.:)

@sparks, heb jij dus nu problemen met de 25Gb abbo, ik welk gebeid woon je? Ik las dat er met de hoge snelheden tot vandaag inderdaad problemen waren. Al lijkt dat volgens eerdere berichten van vandaag misschien wel opgelost te zijn?
IK heb nu XS4all en ook daar heb ik al met enig regelmaat de modem moeten resetten:S soms ook wel enkel keren per maand maar soms ook maanden niet.
Ook zie ik in de status log ook wel dat er opnieuw ingelogd wordt ivm time out.
Wat het knijpen van verkeer aan gaat, ik kan me nog geen beeld vormen hoe ernstig dit is IK heb geen idee tot hoe ver er geknepen wordt.

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:43
Ik heb een 25 mb pakket met interactieve televisie erbij.

Ik heb het afgelopen jaar 1 x een kabelstoring gehad waardoor de hele buurt eruit lag. Dit neem ik UPC niet kwalijk.

2 maal heb ik gehad dat s'avonds de verbinding eruit lag, een modem reset lostte het probleem meteen op.

Kwa snelheid kan ik zeggen dat ik dik tevreden ben. Ik merk nooit problemen kwa snelheid en de helpdesk is altoijd uitermate vriendelijk als ik vragen aan hun heb.

Ik zit trouwens in de regio Arnhem.

[ Voor 2% gewijzigd door Bongoarnhem op 04-01-2011 19:48 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 14:59
Hier niet regio Rotterdam, maar Eindhoven. Ik kom van een 20 Mb/s lijntje van Tele2 (in werkelijkheid net iets meer dan 8 Mb/s) en zit nu een jaartje bij UPC FP60. Ik heb tot nu toe niet echt klachten gehad. Ik heb 1 keer een 'storing' gehad. Toen was ik per ongeluk afgesloten doordat een monteur in een kast in de wijk het verkeerde stekkertje eruit had getrokken. Zo legde de monteur die het de volgende dag kwam oplossen iig uit. Snelheid wordt 100% gehaald en is stabiel, geen dips.

Ik heb geen problemen met bepaalde websites, maar ik ben niet enthousiast over hun DNS-servers dus ik gebruikt OpenDNS. Ik gebruik geen P2P, maar weet iig wel dat bij mij usenet verkeer niet wordt geblokkeerd. Ik haal altijd de volle snelheid.

Wat ik wel een nadeel vind aan UPC is dat de standaard kabelkosten nog boven op de prijs van je totaalpakket komen. Dat doet bijvoorbeeld Ziggo niet en daardoor wordt je abonnement meteen 16 euri-nogwat duurder...Terwijl je digitale TV van ze afneemt en die analoge aansluiting eigenlijk niet wilt (mijn geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
dat klinkt allemaal prima zeg!!
Ga ik denk ik weg bij 'de beste provider 'van nederland.
Die hebben me zonder enig bericht op een lagere snelheid terug gezet.
EN natuurlijk was dat net een paar dagen geleden gebeurd toen ik daar over mailde.
maar gewoon het feit dat ze zonder iets te laten weten en zonder overleg dat doen...
zgn omdat mijn verbinding dan stabieler zou zijn:S
en achteraf had ik de laatste tijd al aantal keren gezegd dat ik het gevoel van traag had omdat het nooit meer boven de 700 kwam

:(

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Jarenlang UPC in Limburg. Eigenlijk klant vanaf het eerste minuut dat kabelinternet in onze gemeente (lees: gehucht) verkrijgbaar was.
In het begin super. Ineens klapte internet eruit. 3x monteur langs geweest. Uiteindelijk kwamen ze erachter dat het de ondergrondse kabel vervangen moest worden. En wat denk je: straat gewoon open na een week en daarna weer gewoon internet :). Heb zeer zelden modem moeten resetten en dat houd je toch bij welke provider dan ook. Helpdesk is ook altijd prima maar duur (0900 nummer destijds).

Enige die qua snelheid beter was (voor vergelijkbaar bedrag) was Speedlinq wat nu onderdeel is van Telfort. Helpdesk daar was helaas stuk mindere kwaliteit.

Overall:
Snelheid: prima
Helpdesk: prima
Betrouwbaarheid: uitstekend (nadat ze de straat hadden opengebroken :P)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Johny_B schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:26:

Wat ik wel een nadeel vind aan UPC is dat de standaard kabelkosten nog boven op de prijs van je totaalpakket komen.
mja, ze adverteren met 45 euro en daar zit die standaardpakket al in verwerkt.
dus komt er niet nog eens boven op ;)
ik zie net dat de prijs is verhoogt van het standaardpakket : 17,05 :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

mrbert schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:02:
Dus als een Mod het zou verplaatsen prima als ik dan ook maar even een berichtje krijg waar het komt te staan zodat ik mijn eigen berichtje kan terugvinden.:)
Zo werkt dat niet op GoT. Je kunt beter UPC Internet vragen & problemen topic deel II doorlezen en daar nog evt. je vraag stellen. Ik zal dit topic voor je rapporteren aan de moderator. Dit kun je trouwens ook zelf met het handje links bovenin.

Maar goed...

1. Uitstekend
2. Uitstekend
3. UPC knijpt (traffic shapping) al lang niet meer.

Als je nieuwsgroepen gebruikt, ga dan niet met Eweka in zee. Daar zijn veel problemen mee.

enne
/me Welkom op GoT *

[ Voor 4% gewijzigd door Guardian Angel op 06-01-2011 10:18 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hee, ik heb hier in friesland ook 25 mb, maar haal met usenet 4,5 mb/sec downspeed

dus die 25 mb ga ik dik overheen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 06:36
Het enige wat UPC hier blocked is tcp/445 (SMB)
Dat was wel even irritant want ik wilde altijd vanaf thuis mijn NAS in een datacentre aanspreken. Maar met een VPN tunnel heb ik dat nu kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 13:25
Zit er ook aan te denken om dit abbo te nemen, sinds kort mogelijk hier in tiel :-)

Wat betreft die kosten voor tv, wij hebben nu het standaard pakket analoge tv. Geen digitale tv nodig met een oude beeldbuis :P, Maar komen er dan nog kosten bij die 25 euro ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:03

IEF

Why so serious?

Zullen we niet nog eens het grote UPC topic opnieuw doen?

Wat betreft dat crossposten, deze gaat dicht, dus ik stel voor dat je gewoon verdergaat in het UPC topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.