Monitor geeft zwart beeld, wel groen lampje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gister had ik opeens een probleem met me monitor: het sprong opeens op zwart beeld.
Het is alweer een wat ouder beeldscherm: BenQ FP937S
Een ander beeldscherm op deze pc werkt wel, dus het ligt echt aan de monitor. Andere kabels aansluiten hielp ook niet.
Wanneer ik de pc start, is het lampje eerst oranje en wordt vervolgens groen. Het beeld blijft alleen zwart. Iemand enig idee hoe dit kan komen en of het nog makkelijk zelf te repareren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:27

D4NG3R

kiwi

:)

Schijn er eens op met een lamp terwijl de PC aan staat. Zie je dan vaagjes beeld?
Zo ja > Backlight/inverter kaduuk.
EoG schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:27:
Dat ligt er net aan hoe veel ervaring je hebt met het omwisselen/solderen van printplaten, wat noem jij makkelijk?
Als ik de rest van je topics bekijk zou ik zeggen; tijd voor een nieuwe monitor, no pun intended.

@D4NG3R; of je invertor-board ;)
Kijk eens goed :> Had het al direct edited.

[ Voor 66% gewijzigd door D4NG3R op 03-01-2011 19:29 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-08 09:06

EoG

BOFH

Dat ligt er net aan hoe veel ervaring je hebt met het omwisselen/solderen van printplaten, wat noem jij makkelijk?
Als ik de rest van je topics bekijk zou ik zeggen; tijd voor een nieuwe monitor, no pun intended.

@D4NG3R; of je invertor-board ;)
/edit: O+

[ Voor 9% gewijzigd door EoG op 03-01-2011 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik zie geen vaagjes beeld. Het beeld blijft pikzwart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-12-2023
Goedemiddag,
Ik heb het zelfde probleem met mijn beeldscherm, Het gaat hier om een BenQ FP937s+.
Beeldscherm gaat bij het opstarten na 3 sec op zwart en blijft zwart. Alleen bij het lostrekken van de kabel en opnieuw aansluiten is er weer 3 sec beeld. Ik heb op mijn 4890 2 x dvi aansluitingen. Op het beeldscherm analoog en dvi. Beide combinaties van aansluitingen geven het zelfde resultaat. Soms met een beetje mazzel heb ik weer normaal beeld en blijft hij ook goed. Alleen wanneer hij naar slaapstand toe gaat, en weer terug wil, 3 sec beeld en daarna zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 18:23
Niekio schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:53:
Goedemiddag,
Ik heb het zelfde probleem met mijn beeldscherm, Het gaat hier om een BenQ FP937s+.
Beeldscherm gaat bij het opstarten na 3 sec op zwart en blijft zwart. Alleen bij het lostrekken van de kabel en opnieuw aansluiten is er weer 3 sec beeld. Ik heb op mijn 4890 2 x dvi aansluitingen. Op het beeldscherm analoog en dvi. Beide combinaties van aansluitingen geven het zelfde resultaat. Soms met een beetje mazzel heb ik weer normaal beeld en blijft hij ook goed. Alleen wanneer hij naar slaapstand toe gaat, en weer terug wil, 3 sec beeld en daarna zwart.
Ik zou adviseren om hiervoor een apart topic aan te maken. Hoeveel de monitoren ook op elkaar lijken, het probleem is heel anders.

On-topic: Als het aan de monitor ligt, en je geen beeld ziet, is er dus duidelijk iets in de monitor stuk. Bovendien, de monitor krijgt wel signaal dat er iets binnenkomt, maar kan er niks mee.
Pagina: 1