Bizar probleem met Denon AVR-1604

Pagina: 1
Acties:

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:59

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Topicstarter
Dit wordt een lang verhaal dus ga er maar vast voor zitten. Ik zal proberen in zoveel mogelijk detail mijn probleem uit te leggen opdat er een oplossing gevonden kan worden.

Ik had een wat irritant probleempje met mijn receiver: de volumeregelaar reageerde slecht, vooral als je wat harder draaide (dan wilde hij nog wel eens terug lopen ipv vooruit). De oplossing daarvan lag voor de hand. Er was wat mis met de klikstopregelaar in het front paneel.

Nou heb ik deze receiver wel vaker uit elkaar gehaald om hem schoon te maken dus ik heb dit vaker gedaan. Nu had ik eens de tijd om dit probleempje op te lossen dus ik heb de front console eraf geschroeft en de klikstopregelaar eraf gesoldeerd. Het dingetje heb ik open gemaakt, schoongemaakt en vervolgens weer op de printplaat van de console gesoldeerd. Toen heb ik de boel weer in elkaar gestoken (niet alle schroeven er in, dat doe ik altijd pas als alles goed werkt) en zonder luidsprekers of andere apparaten erop aangesloten aangeslingerd.

Hier komt het probleem. Sinds dat moment werkt driekwart van de front console niet meer, dwz, de drukknopjes doen niks, de ledjes doen niks of branden continu maar de draaiknoppen (kanaalselectie, volume en andere opties) doen het wel. Dat is dus het vreemde, de receiver speelt prima! Hij reageert gewoon op de remote en op de draaiknoppen, maar de drukknopjes niet en het Display doet het niet...

Dus samenvattend:
-Receiver speelt prima
-Reageert op ALLE commando's van de remote
-Display doet niets
-De volgende ledjes branden continu (de rest brandt nooit niet) zowel in standby als aan:
*power
*speaker a
*speaker b
*DTS
*Dolby Digital
-Draaiknoppen werken prima

Wat ik heb gedaan:
-Alles opnieuw geassembleerd
-Kritische solderingen laten hervloeien
-De kabels naar de print doorgemeten op breuken
-Factory reset (daar werken de speaker A/B knoppen gek genoeg WEL)

Ik had de receiver juist gefixt zodat de 2e hands waarde omhoog zou gaan, in plaats daarvan is die omlaag gegaan :'( en ik heb de centjes wel nodig.

Heeft iemand enig idee wat ik hier fout gedaan heb? Meer informatie/pics kan je altijd om vragen natuurlijk.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• DjVe
  • Laatst online: 13:09

DjVe

Hatsaflats!

zit er niet zo'n flexibele verbinding tussen de printplaat op de console naar het algemene bord? Zit dat stekkertje er niet helemaal goed in?

Probeer de volume meter er nog eens af te halen, wellicht dat die kapot is en zorgt voor een sluiting (waardoor de rest op hol slaat?)

Moet eerlijk bekennen dat ik niet heel erg goed ben met elektronica, ik ben meer van het gebruiken en installeren :P

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
Die flexibele verbinding is ook het eerst waar ik aan dacht. Ik heb die diverse malen er opnieuw in gestopt. Ook heb ik die doorgemeten via de onderkanten van de prints; geen onderbrekingen, alles komt correct door. Wel apart is, sinds ik dat heb gedaan heb branden er andere ledjes van voorheen. Eerst brandden namelijk alle ledjes tegelijk.

Ook de klikstopregelaar heb ik er weer afgehaald, dit heeft geen enkel effect.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
*Schopje*

Niemand?

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
misschien met in en uit solderen een meerdere laags printplaat beschadigd?

dus dat je het niet helemaal goed hebt gedaan

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
De print heeft maar 1 laag. Alleen op de achterkant zitten alle printbanen, er verdwijnen geen banen de print in.

Al het zichtbare ziet er oké uit.

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

het makkelijkste is als er goede foto's gemaakt kunnen worden zodat we mee kunnen kijken xD
klinkt enerzijds als een short oid, mss een IC die je hebt doorgebrand toen je aan het solderen was?
mischien dat je nog 'ns die klikstopregelaar nakijken
dat ding eraf solderen, dan checken of alles normaal werkt
mss dat je in dat ding een short hebt gemaakt, wat je natuurlijk niet zomaar ziet...
Pagina: 1