PS3 netwerk problemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb iets vreemds,

Mijn PS3 vindt in het netwerk wel mijn PC. Ik kan ook gewoon films, muziek en foto's bekijken/luisteren vanaf me PS3.

Echter in het netwerk op mijn PC (windows 7) is de PS3 onvindbaar. Ook in me router komt de PS3 niet voor in de aangesloten apparaten.

Iemand enig idee hoe dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-08 09:06

EoG

BOFH

Wat is het IP adres van je PS3? Hoe probeer je hem te benaderen via je PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
IP adres van de PS3 is 192.168.1.2

Ik heb hem geprobeerd te benaderen met windows 7 via Netwerkcentrum en met een programma genaamd PS3 Media server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52

D4NG3R

kiwi

:)

Je kan de PS3 voor zover ik weet ook niet benaderen voor bestanden ect. Zo is PS3 media server bedoelt om vanaf een PC naar de PS3 te streamen, en niet andersom.

Ik zeg: Het kan niet, maar ik ben geen PS3 eigenaar. Dus pin me er niet op vast.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG

EoG

BOFH

Ok. Wat gebeurt er als je je PS3 gewoon probeert te pingen? Krijg je een response?

Zo ja; wellicht staan de settings van je PS3 Media Server verkeerd.
Zo nee; kun je posten wat die ping-command aangeeft?

D4NG3R heeft gelijk in deze! Ik gebruik iets soortgelijks voor mijn Mac met mijn PS3.

[ Voor 18% gewijzigd door EoG op 03-01-2011 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik PS3 media server opstart, krijg ik een groot rood kruis met de melding "ps3 niet gevonden".

Terwijl ik op hetzelfde moment wel vanaf me ps3 toegang heb tot me PC.

Dat is dan toch best wel vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG

EoG

BOFH

Dat is vreemd, maar het werkt dus blijkbaar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52

D4NG3R

kiwi

:)

Als je nou eens Tversity gebruikt, vind die je PS3 wel?
http://tversity.com/

Edit: Aan de andere kant, als je PS3 je PC al kan vinden. Waarom doe je dan moeilijk? Win7 heeft sharing als het goed is geautomatiseerd.
nielsl schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:22:
[...]

heb je toevallig meerdere (virtuele) netwerkkaarten verbonden op de PC waarop je PS3MS draait? Ik heb zelf namelijk een Sony W5500 TV, en een vriend van me ook. Toevallig had ik mijn VPN verbinding naar die vriend open en toen vond mijn PS3MS zijn TV, en niet de mijne. Daarom, mogelijk kijk je in een verkeerd netwerk?
De TS lijkt mij technisch niet zo goed om zich bezig te houden met VPN verbindingen en virtuele netwerkkaarten.

[ Voor 103% gewijzigd door D4NG3R op 03-01-2011 19:23 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 20:00
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:14:
Maar als ik PS3 media server opstart, krijg ik een groot rood kruis met de melding "ps3 niet gevonden".

Terwijl ik op hetzelfde moment wel vanaf me ps3 toegang heb tot me PC.

Dat is dan toch best wel vreemd?
heb je toevallig meerdere (virtuele) netwerkkaarten verbonden op de PC waarop je PS3MS draait? Ik heb zelf namelijk een Sony W5500 TV, en een vriend van me ook. Toevallig had ik mijn VPN verbinding naar die vriend open en toen vond mijn PS3MS zijn TV, en niet de mijne. Daarom, mogelijk kijk je in een verkeerd netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG

EoG

BOFH

http://code.google.com/p/ps3mediaserver/issues/detail?id=54

Hier kun je ook eens kijken, het kan te maken hebben met je port-instellingen, zou ook wel de melding kunnen verklaren. Probeer het eens op een andere port.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

nielsl schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:22:
[...]

PMS kan niet zo heel goed tegen meerdere netwerkkaarten (of iig IP adressen) op één PC. Dan verschijnt vaak de "PS3 niet gevonden" melding, terwijl je wel gewoon bestanden kunt afspelen middels PMS vanaf je PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De reden dat ik dit vraag (moeilijk doe) is dat ik al me apparaten een vast IP-adres wil toekennen. Dus ook me PS3.

Echter ik heb net me PS3 een andere ip-adres gegeven en nu ziet me PC hem ineens wel!! apart maar het zal wel.

In ieder geval bedankt voor jullie (snelle!) hulp!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > SPV

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1