Zoals ik al in een eerder topic had gemeld, mijn Wiskunde is niet geweldig. En ik denk dat ik nu ongeveer hetzelfde toe moet passen (Cos en Sin) om de pijltjes goed in het midden te krijgen. Maar ik kom er niet uit.
Het tekenen van de pijltjes gaat me goed af: ( http://cl.ly/3qUa ) maar zoals je ziet staan ze niet in het midden.
Nu weet ik de volgende waarden:
Hoogte en breedte plaatje
Hoogte en breedte van het pijltje.
Hoe ik ze momenteel teken:
Maar dat werkt dus niet, want dan staan ze er altijd 'net naast'.
Nu dacht ik, dat klopt, want het pijltje heeft een bepaalde breedte, en daarvan moet ik ook weer het midden hebben. Maar toch bleven ze er af staan. Toen dacht ik, uiteraard, ik moet de cos en de sin berekenen van de radian en die vermenigvuldigen met de helft van de breedte van het pijltje.
Dan is het in code zo ongeveer
Maar dan zitten ze er ook nog steeds naast (zoals in het eerste plaatje).
Hoe moet ik dit wel goed doen? Zit er nu al een middag mee te klooien
Alvast bedankt.
Het tekenen van de pijltjes gaat me goed af: ( http://cl.ly/3qUa ) maar zoals je ziet staan ze niet in het midden.
Nu weet ik de volgende waarden:
Hoogte en breedte plaatje
Hoogte en breedte van het pijltje.
Hoe ik ze momenteel teken:
code:
1
2
3
4
5
| voor elk pijltje { ga naar midden van canvas roteer radian vanuit midden teken pijl op 0,0 aangezien we al in het midden zijn. } |
Maar dat werkt dus niet, want dan staan ze er altijd 'net naast'.
Nu dacht ik, dat klopt, want het pijltje heeft een bepaalde breedte, en daarvan moet ik ook weer het midden hebben. Maar toch bleven ze er af staan. Toen dacht ik, uiteraard, ik moet de cos en de sin berekenen van de radian en die vermenigvuldigen met de helft van de breedte van het pijltje.
Dan is het in code zo ongeveer
code:
1
2
3
4
5
6
7
| voor elk pijltje { ga naar midden van canvas roteer radian vanuit midden bereken x (pijl.width / 2) * cos(radian) bereken y (pijl.width / 2) * sin(radian) teken pijl op x,y aangezien we al in het midden zijn. } |
Maar dan zitten ze er ook nog steeds naast (zoals in het eerste plaatje).
Hoe moet ik dit wel goed doen? Zit er nu al een middag mee te klooien

Alvast bedankt.