Toshiba 3D beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 08:49
nieuws: Toshiba toont laptop met 3d-scherm zonder bril

Appelsap slaat de spijker op zijn kop (denk ik)
Raar artikel. Als er geen shutterglass brilletje nodig is, waarom dan twee aparte refresh rates van 60Hz bedenken voor elk oog? Met die lenticulaire lenzen kun je beide beelden tegelijk laten zien zou ik denken. Als de bron Venturebeat is, dan is daar duidelijk dat het niet gaat om 2x60Hz, maar gewoon 1x120Hz.

En wat ik ook niet snap is hoe je een volwaardig stereoscopisch beeld binnen een hoek van 40 graden kan tonen. Het lijkt me eerder een techniek die iets weg zal hebben van wat Philips ook al heeft gedaan, die een idee van diepte geeft. Zo'n ding heb ik ooit in de Efteling gezien. Dat is heel wat anders dan een echt 3D beeld, wat vooralsnog alleen met een brilletje kan - of als je recht voor het scherm zit zoals bij de Nintendo 3DS.

~ Mijn prog blog!

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
De 3d-techniek zou gebaseerd zijn op deze techniek en de 2x 60Hz werd door deze zinssnede: "It does so to create the slightly offset images of a scene necessary to experience the images in three dimensions"
edit: en zolang Toshiba zijn product nog niet formeel heeft geïntroduceerd en beschreven, kunnen we allebei alleen gissen naar de exacte details :)

[ Voor 19% gewijzigd door willemdemoor op 04-01-2011 13:15 ]