Toon posts:

Game server, hack protect!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
I'm working on my game server, im scared to being hacked.
How can i protect my game server against hackers?
i just don't want to be crashed like before.

Thanks, _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeKoffie
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:52
Hi Michailovitch,

Make sure you disable services you don't need on your server and only allow ports on your firewall that are for your "game hosting services". Always use updated version of OS and applications to make sure bugs/holes are minimal.

Hope this helps,
René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-10 16:41

psychoclown

Back in black

Gezien het een vraag/probleem betreft, verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:57

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Only against hackers or also against a DDoS? Do you have the gameserver at home or is it hosted somewhere else?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Im working on it on home,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-10 19:02

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Ten eerste, je zit op een Ne(r)derlands forum, schrijf dan ook gewoon Nederlands.
Ten tweede , wat voor gameserver hebben het over, en hoe was deze gehacked/aangevallen?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:19
Crossquote uit gesloten topic:
Jaap-Jan schreef op maandag 03 januari 2011 @ 16:16:
Find out how it was hacked and then find out how you can protect yourself against that kind of attack.

Further, go read some manuals about good programming practices which protect you against attacks. But this is dependent on the language you use. If you use a programming language where you have to manage your own memory, go read up about buffer overflows and which string functions to use to compare strings.
Je gaat er nu al vanuit dat 'ie zelf wat heeft geprogrammeerd. Gezien de vraag(stelling) lijkt me die kans juist niet zo groot.

(gokje: een server voor een game dmv. halfgare, gelekte en illegale files en derhalve hier geen geschikt discussiemateriaal)

[ Voor 3% gewijzigd door Thralas op 03-01-2011 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-10 14:10

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Permitrootlogin/antivirus/signed plugins alles wat je nodig hebt ;)

Maar vertel, welk spel, stats met MySQL/PHP pagina's etc...?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuces, een vriend gaf me deze site, ik zal niet meer 2 topics plaatsen,
Ik had samen met een vriend een Mu Online server.
op een gegeven moment liep het goed, circa 70 players.
Tot dat ik de spel wou upstarten, lukte het niet gaf hij een error aan terwijl een vriend van me bij hem thuis gewoon nog kon spelen. De firewall was goed,
Er zaten hele kleine bugs in die alleen ik kenden leek mij.
We zijn nu opnieuw ermee bezig, of gaan we vanavond.
Daar zou ik een paar tips bij willen hebben tegen aanvallen van hackers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-10 07:33
Thralas schreef op maandag 03 januari 2011 @ 16:22:

[...]

Je gaat er nu al vanuit dat 'ie zelf wat heeft geprogrammeerd. Gezien de vraag(stelling) lijkt me die kans juist niet zo groot.

(gokje: een server voor een game dmv. halfgare, gelekte en illegale files en derhalve hier geen geschikt discussiemateriaal)
Ja want dedicated game servers zijn niet gratis. |:(

Dat is ook niet aan jou :)

[ Voor 13% gewijzigd door psychoclown op 03-01-2011 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:03
Thralas schreef op maandag 03 januari 2011 @ 16:22:

[...]

(..)
Daar was ik inderdaad vanuit gegaan, maar dat was puur omdat hij 'working' zei en niet 'setting up'. :)

@Michailovitch: Een deel van mijn post geldt nog steeds: zoek zo veel mogelijk uit over hoe je gehackt bent en ga aan de hand daarvan je verdediging beter maken. Je hebt in ieder geval de basis gelegd voor een beveiliging. En voor algemene tips kun je genoeg vinden op internet, door stomweg 'securing <OS>' in te typen in een zoekmachine. :)

Hoe weet je trouwens zo zeker dat je gehackt bent? Dat jij niet kunt verbinden en je vriend wel kan ook een andere oorzaak hebben.

[ Voor 37% gewijzigd door Jaap-Jan op 03-01-2011 16:39 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-10 19:02

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Dit helpt de TS ook evenmin :)

[ Voor 85% gewijzigd door psychoclown op 03-01-2011 16:30 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En hoe zou ik een legale server kunnen maken dan ? wat voor items heb ik daar voor nodig etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-10 16:41

psychoclown

Back in black

Ik heb een aantal posts weggehaald want die voegden niks toe aan dit topic. Als je het niet met een moderatie eens bent kun je me bereiken via DM en als je denkt dat het topic niet deugt hebben we zogenaamde topicreports :)

Om even ontopic te gaan, kan ik uit bovenstaande opmaken dat je een illegale server probeert te draaien?
In dit geval kan ik je vertellen dat dit tegen ons beleid in is en het topic op slot zal gaan.

Daarnaast denk ik dat het een lokaal probleem is gezien je vriend wel kan connecten, kijk eens je netwerk na en doe zelf actief wat moeite op het probleem op te lossen. Daarbij hoort ook genoeg informatie want op dit moment kan er niet of nauwelijks geholpen worden.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Pagina: 1