Ik heb een i5 750 met een NVidea GT240 als mijn voorname pc. Deze pc staat in een kamer naast de woonkamer.
Nu ben ik al maanden aan het kijken naar een Home Server en een HTPC voor erbij. Maar vind de totale kosten nog steeds te hoog.
Ik heb daarom het idee opgepakt om mijn pc als HTPC te gebruiken en mijn LCD tv erop aan te sluiten. Helaas zijn er wat muren, waardoor een HDMI kabel niet zal werken. Ik zou eventueel met een CAT extender het signaal kunnen versturen naar de TV, die op 10 meter afstand staat. Echter vind ik weinig informatie over de kwaliteit van het HDMI signaal. Ik hoop eigenlijk niet te veel concessies te moeten doen aan het geluid en beeld.
Mijn setup:
Marantz SR6003
Quad 21L2 (front), Quad L2 Centre (midden), Quad 9L2 (achter), Tannoy (subwoofer)
40" Samsung full hd led tv 100hz
Cisco interactieve kabelontvanger
Western Digital Live HD (die gaat verhuizen)
Nu ben ik al maanden aan het kijken naar een Home Server en een HTPC voor erbij. Maar vind de totale kosten nog steeds te hoog.
Ik heb daarom het idee opgepakt om mijn pc als HTPC te gebruiken en mijn LCD tv erop aan te sluiten. Helaas zijn er wat muren, waardoor een HDMI kabel niet zal werken. Ik zou eventueel met een CAT extender het signaal kunnen versturen naar de TV, die op 10 meter afstand staat. Echter vind ik weinig informatie over de kwaliteit van het HDMI signaal. Ik hoop eigenlijk niet te veel concessies te moeten doen aan het geluid en beeld.
Mijn setup:
Marantz SR6003
Quad 21L2 (front), Quad L2 Centre (midden), Quad 9L2 (achter), Tannoy (subwoofer)
40" Samsung full hd led tv 100hz
Cisco interactieve kabelontvanger
Western Digital Live HD (die gaat verhuizen)
- Eigenlijk zou ik het liefst dus van 1080p signaal gebruik willen maken, het liefst met DTS MA of vergelijkbare geluidssporen. Maar in hoeverre zijn mijn videokaart en het gebruik van cat extenders hiervoor toereikend?
- Welke cat extenders zijn goed?
- Welke andere opties zijn er?
- Hoe bedien je de pc vanaf 10 meter?