Beste tweakers,
ik heb zelf een kleine carousel gemaakt die met een bullet systeempje werkt en die een achtergrond plaat, een voorgrond plaat, een button en een stukje tekst (h1) laat rouleren.
Dit werkt inprincipe prima met een jQuery / JS combo echter nu heb ik een klein probleempje.
het volgende effect word uitgevoerd op de slide's:
Dit ziet er leuk uit en werkt, echter zodra de carousel bij de laatste slide is aangekomen en hij terug moet naar 1 fade hij helemaal niet uit en slide hij niet weg, maar hij verdwijnt gewoon, en de achtergrond plaat fade wel door naar de achtergrond van de eerste slide.
Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is? ik kan me vinger er niet op leggen namelijk. Echter heb ik zo'n voorgevoel dat de browser te veel rekenwerk moet gaan doen o.i.d.
Als jullie meer code willen hebben zeg maar en ik post het gehele script wel. Ik heb al geprobeerd om de opacity weg te halen, maar dat haalt ook niets uit, de laatste slide verdwijnt gewoon...
Behalve bovenstaande effecten heb ik geen enkel effect nergens staan, de rest is alleen maar berekeningen en het accomoderen van de bullet clicks.
Bijvoorbaat dank,
ik heb zelf een kleine carousel gemaakt die met een bullet systeempje werkt en die een achtergrond plaat, een voorgrond plaat, een button en een stukje tekst (h1) laat rouleren.
Dit werkt inprincipe prima met een jQuery / JS combo echter nu heb ik een klein probleempje.
het volgende effect word uitgevoerd op de slide's:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| // Fade out currentSlide.children("img").animate({"opacity":"0"},defaults.AnimationTime); currentSlide.children(".content").children("h1").animate({"right":"1500","opacity":"0"},defaults.AnimationTime); currentSlide.children(".content").children(".btn").animate({"right":"1500","opacity":"0"},defaults.AnimationTime); currentSlide.children(".content").children(".photo").animate({"left":"1500","opacity":"0"},defaults.AnimationTime,function(){ currentSlide.addClass("hide"); }); // fade in nextSlide.removeClass("hide"); nextSlide.children("img").animate({"opacity":"1"},defaults.AnimationTime,function(){ nextSlide.children(".content").children("h1").animate({"right":"420px","opacity":"1"},defaults.AnimationTime); nextSlide.children(".content").children(".btn").animate({"right":"579px","opacity":"1"},defaults.AnimationTime); nextSlide.children(".content").children(".photo").animate({"left":"569px","opacity":"1"},defaults.AnimationTime); }); |
Dit ziet er leuk uit en werkt, echter zodra de carousel bij de laatste slide is aangekomen en hij terug moet naar 1 fade hij helemaal niet uit en slide hij niet weg, maar hij verdwijnt gewoon, en de achtergrond plaat fade wel door naar de achtergrond van de eerste slide.
Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is? ik kan me vinger er niet op leggen namelijk. Echter heb ik zo'n voorgevoel dat de browser te veel rekenwerk moet gaan doen o.i.d.
Als jullie meer code willen hebben zeg maar en ik post het gehele script wel. Ik heb al geprobeerd om de opacity weg te halen, maar dat haalt ook niets uit, de laatste slide verdwijnt gewoon...
Behalve bovenstaande effecten heb ik geen enkel effect nergens staan, de rest is alleen maar berekeningen en het accomoderen van de bullet clicks.
Bijvoorbaat dank,