Vreemd LAN snelheidsverschil W7 icm Server2008

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon83
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 05:53
Omdat ik vaak grote files van mijn server naar mijn werkstation kopieer heb ik sinds kort een gigabit router aangeschaft. Na enkele tests ben ik tegen een vreemd "probleem" aangelopen.

Om mijn verhaal duidelijker te maken zal ik hier eerst een afbeelding (tubnail) neerzetten waarop mijn netwerkgrafiek te zien is waarin ik 4x dezelfde file kopieer. Onder de grafiek zal ik deze verder verduidelijken.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/3989487/LANklein.png
In de eerste kolom is te zien hoe ik een file van het werkstation naar de server kopieer, werkende vanuit het werkstation (Windows 7).
In de tweede kolom is te zien hoe ik een file van de server naar het werkstation kopieer, werkende vanuit het werkstation..
In de derde kolom is te zien hoe ik een file van de server naar het werkstation kopieer, werkende vanuit de server (Server 2008).
In de vierde kolom is te zien hoe ik een file van het werkstation naar de server kopieer, werkende vanuit de server.

Aan de breedte van de kolommen is te zien dat de file kopiëren veel trager gaat als ik dit vanuit het werkstation doe, en al helemaal als het een kopie van de server naar het werkstation betreft (de optie die ik het meest gebruik, vrij frustrerend dus).

Wat heb ik allemaal al onderzocht / uitgeprobeerd:

Zowel de server als het werkstation zijn uitgerust met een SSD en een RAID 0 configuratie met twee 7200 toeren schijven, en aangezien de server wel de volledige bandbreedte gebruikt lijkt de hardware mij niet de beperkende factor.

De firewall is zowel op de server als op het werkstation uitgeschakeld.

Op zowel de server als het werkstation heb ik IPv6 uitgeschakeld, dit heeft voor een verbetering in de performance gezorgd, maar het probleem met het werkstation niet opgelost.

Op het werkstaton heb ik verder de volgende dingen geprobeerd, maar deze hebben allemaal niet voor een verbetering gezorgd. Inmiddels heb ik de instellingen hiervan terug naar de originele staat gebracht.
Microsoft Security Essentials uitgeschakeld.
Remote Differential Compression uitgeschakeld.
Auto-Tuning uitgeschakeld.
Chimney Offload State uitgeschakeld.

Heeft er iemand enig idee wat ik over het hoofd zie, en wat ik nog meer zou kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:57
Wat voor een hardware gebruik je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon83
Workstation:
Proc: Intel Core i7 975 Extreme Edition
Mobo: Asus P6T Deluxe V2
Mem: Corsair XMS3 TR3X3G1600C9
HD: Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2C1 80GB
RAID: 2x Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB

Server:
Proc: Intel Pentium D 945
Mobo: Asus P5LD2, 945P (PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)
Mem: Corsair VS4GBKIT667D2
HD: Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2C1 80GB
RAID: 2x Samsung SpinPoint P120 SP2504C, 250GB

Router:
Linksys E3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens op de Windows 7 machine Remote Differential Compression uit te schakelen...
Dat zit verborgen in Start - Control Panel - Programs - Turn Windows Features on or off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon83
Zoals in mijn eerste post is te lezen heb ik dit reeds geprobeerd. Voor de zekerheid heb ik met deze instelling nog een test gedraaid na een reboot, maar dit mocht ook niet baten.

Maar zijn er misschien nog mensen met Windows 7 Ultimate dit dit kunnen reproduceren (eventueel icm Server 2008 R2 Standard)?