Hulp bij aankoop ontvanger (G of N)

Pagina: 1
Acties:

• jeffreyfw
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-07-2025
Hallo,

Ik heb pas een nieuwe computer gekocht waarbij ik nu een ontvanger moet kopen voor het draadloze internet. Nu heb ik hier een paar vragen over. Ik kwam erachter dat er een verschil is in het N-type en G-type.

Ik heb gelezen dat het handig is om te weten wat de router 'uitzend' zeg maar. Ik heb opgeozcht welke router dat is, en dat is deze: zyxel 4100.

Mijn vraag is: Heeft de router N of G en welke ontvanger raden jullie mij aan? (ik graag een USB ontvanger) De router bevind zich buitens huis dus er is enige afstand tot de router. I hoop dat jullie met deze informatie advies kunnen geven.

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:07
Je kunt via Google wel opzoeken wat de router heeft?

http://www.zyxel.nl/web/p...8D-4204-8C85-2994C9552426

G dus.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:08
jeffreyfw schreef op maandag 03 januari 2011 @ 13:07:
Ik heb gelezen dat het handig is om te weten wat de router 'uitzend' zeg maar. Ik heb opgezocht welke router dat is, en dat is deze: zyxel 4100.
Als je het type weet kun je toch gewoon even op de site van de fabrikant kijken?
Ik kwam erachter dat er een verschil is in het N-type en G-type.
Daarnaast zit er bij N ook nog verschil in 2.4 en 5GHz en ook het aantal antennes dat gelijktijdig gebruikt kan worden maakt uit.

• Tribledragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01 12:57
http://lmgtfy.com/?q=zyxel+4100

Ik denk dat ik voor meer mensen spreek als men zegt dat je hier iets meer zelf initiatief had mogen nemen. Het antwoord staat in de eerste link. Hiermee kun je de vraag welk type goed beantwoorden. Dan kun je gaan zoeken naar de verschillende mogelijkheden heb je er een aantal gevonden maar snap je de verschillen niet of weet je niet welke beter is dan kom je terug. En men denk ik bereid je zeker goed te helpen

• jeffreyfw
Ten eerste, ik heb gezocht maar kon niet letterlijk vinden dat het G was (er stond wel G-4100 maar toch, dat kan vanalles betekenen) Daarnaast weet ik gewoon echt niet of ik een N of G ontvanger moet kopen. Heb al hier en daar gezocht en zelfs tegenstrijdige dingen gevonden. Ik weet dat N beter door muren heen kan, maar omdat de router G is weet ik niet of een N ontvanger nut heeft

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:08
Nee, dat heeft geen nut. En bij de specificaties staat gewoon duidelijk 'IEE802.11g Wireless LAN'.

• jeffreyfw
Ok bedankt. 802.11g duide naar mijn idee ook op G maar ik was in de war geraakt door een ander forum waardoor ik niet zeker meer was. Mijn router is dus G, en daarbij hoort een G ontvanger... duidelijk.
Bedankt mensen, en excuses voor het lage niveau in mijn posts... Ik doe mijn best zel dingen te onderzoeken maar mijn kennis is dermate laag dat ik soms met dit soort vragen kom.

• jeffreyfw
Nu heb nog een vraag:
Ik twijfel tussen onderstaande ontvangers, wat is het verschil want ik kan dat niet vinden en toch is er 5,- verschil.
https://dixons.nl/artikel...Micro_150N_X1_USB-adapter
https://dixons.nl/artikel..._WiFi_150N_X1_USB-adapter

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Formaat zo te zien.
En aan het typenummer te zien is de tweede versie nieuwer.

Google ze anders even :).

Hoi!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:39

D4NG3R

kiwi

:)

pricewatch: TP-Link TL-WN721N

Tada? Heb je zelfs WiFi-N mogenlijkheid mocht je ooit een nieuwe router aanschaffen ;) .

Edit: Is een PCI insteekkaart geen beter idee? 9/10x heb je dan beter bereik, en dus een betere verbinding. Al helemaal omdat je aangeeft dat je router op redelijke afstand van de PC staat..

Simpele kaart (Heb hem zelf ook in gebruik). Welke goed zijn taak uitvoert: pricewatch: Conceptronic C300Ri

[ Voor 62% gewijzigd door D4NG3R op 03-01-2011 14:07 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• jeffreyfw
Ok bedankt voor je Edit. Als ik daardoor een stuk beter bereik heb is dat zeker een optie. Ik neem aan dat die dingen makkelijk aan te sluiten zijn...

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

jeffreyfw schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:10:
Ok bedankt voor je Edit. Als ik daardoor een stuk beter bereik heb is dat zeker een optie. Ik neem aan dat die dingen makkelijk aan te sluiten zijn...

Doodsaaie uitleg, maar wel de meest duidelijke (Ik neem aan dat je wel engels verstaat ;) )

Vergeet alleen 1 ding niet: Zorg ervoor dat je niet statisch geladen bent voordat je bezig gaat, dit kan je simpel doen door bijv een verwarmingsbuis aan te raken.

[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 03-01-2011 14:20 ]

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:44
D4NG3R schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:14:
[...]

[video]

Doodsaaie uitleg, maar wel de meest duidelijke (Ik neem aan dat je wel engels verstaat ;) )

Vergeet alleen 1 ding niet: Zorg ervoor dat je niet statisch geladen bent voordat je bezig gaat, dit kan je simpel doen door bijv een verwarmingsbuis aan te raken.
Of gewoon de het ongelakte gedeelte van je PC-kast

• jeffreyfw
wowie, dat is inderdaad duidelijk haha. Gaat helemaal lukken, ik ga voor de PCI kaart die je hebt aangeraden. Bedankt!

• jeffreyfw
Bij alle beschrijvingen staat windows 7 er niet tussen... betekend dit dat hij daarvoor niet geschikt is?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Vinnienerd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:19:
[...]

Of gewoon de het ongelakte gedeelte van je PC-kast
Dit werkt alleen als je de stroomkabel nog in de kast hebt zitten (Vergeet niet de schakelaar achterop op O te zetten -Uit-). En alleen als de PC op een geaard stopcontact zit aangesloten. Een verwarmingsbuis is dus meestal wat gangbaarder/veiliger ;) .
jeffreyfw schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:21:
Bij alle beschrijvingen staat windows 7 er niet tussen... betekend dit dat hij daarvoor niet geschikt is?
Ik gebruik hem hier onder Win7 Professional x64. Hij werkt hier perfect ;) . (De meeste hardware geschikt voor Vista werkt ook gewoon onder Win7)

Edit: Het staat zelfs hier op de FAQ pagina :D .

http://www.conceptronic.n...dex=2&tabid=410&pc=C300Ri
Does the C300Ri support Windows7 64bits?

Yes, the C300Ri can be used with Windows 7 64bits, but requires the chipset drivers, which can be downloaded from: http://www.ralinktech.com/support.php. Select the drivers for the RT2760 chipset, which is the used chipset in the C300Ri.
En dan op de pagina van Ralinktech is het deze download: klik

[ Voor 64% gewijzigd door D4NG3R op 03-01-2011 14:26 ]

• jeffreyfw
Ok nogmaals bedankt! Bij deze is dit topic gesloten;-)
Pagina: 1