Browserstatistieken

Pagina: 1
Acties:

• 448191
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Ik vraag mij hardop af hoe zinvol het is om browserstestieken te herpubliceren die het wereldwijde beeld weergeven.

In het artikel wordt gesteld dat het aandeel IE6 nog 13% is, en daar een hoop poeha van gemaakt, terwijl volgens StatCounter het aandeel IE6 in Noord Amerika 4,55% is, in Europa 4% en in Nederland zelfs maar 2,5%.

Dat het wereldwijd zo hoog nog ligt komt door landen als China, waar het aandeel IE6 nog zo'n 55% is.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik vind http://tweakers.net/stats/?Action=Browserstats een stuk nuttiger voor ons :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• 448191
Ja fijn maar we hebben het over het artikel. Je voelt op je sloffen aan dat er weer een hele discussie over IT afdelingen in de comments komt, en dat is ook precies wat er gebeurt.

Terwijl als het percentage in Nederland nog maar 2,5% is, zijn we dan niet een weggespoeld zandkasteel aan het kapotschoppen?

Ik vind het wel op z'n plaats dat die statistieken een beetje genuanceerd worden.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-02 14:12

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik vraag me eerlijkgezegd af wat het doel van je topic is. Als je de wereldwijde statistieken niet interssant vind (omdat daar ook China bij in zit?), wat zou dan wel interessant zijn aan de Europese stats? De browsermarkt is nu eenmaal een wereldmarkt en niet gebonden aan kunstmatige grenzen.

• 448191
Punt is dat door alleen de wereldwijde trend weer te geven, de informatieve waarde voor de gemiddelde tweaker (waaronder ik ook een hoop webdevs reken) close to zero is.

Wat erger is, is dat het gros er niet eens bij stil lijkt te staan: getuige de discussie over IT afdelingen of andere lokale verschijnselen.

Hoeveel Chinese sites bezoek jij? Hoeveel Chinezen komen er op (bijvoorbeeld) Tweakers.net?

Wat moet ik dan met een statistiek die strek vervuild is door data uit China?

EDIT: Samengevat denk ik dat je mijn bezwaar het beste kan uitleggen door een webdev voor te stellen die door de door jullie gestelde 13% IE6 gebruik, dit blijft ondersteunen. Terwijl hij dat wellicht niet zou doen als hij wist dat het gebruik in Nederland slechts 2,5% is. Jullie dragen op deze manier niet bij aan de uitfasering van IE6.

[ Voor 25% gewijzigd door 448191 op 03-01-2011 14:29 ]

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-02 23:20
448191 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:24:
Punt is dat door alleen de wereldwijde trend weer te geven, de informatieve waarde voor de gemiddelde tweaker (waaronder ik ook een hoop webdevs reken) close to zero is.

Wat erger is, is dat het gros er niet eens bij stil lijkt te staan: getuige de discussie over IT afdelingen of andere lokale verschijnselen.

Hoeveel Chinese sites bezoek jij? Hoeveel Chinezen komen er op (bijvoorbeeld) Tweakers.net?

Wat moet ik dan met een statistiek die strek vervuild is door data uit China?
De statistiek is toch niet vervuild? China trekt het gemiddelde omhoog, maar zo werkt dat met statistieken. Voor een webdeveloper is het wellicht niet direct interessant, maar dat zijn de statistieken van Europa of Nederland ook niet persé. Het wordt pas relevant als je kijkt naar je doelgroep (vandaar dat moto-moi de stats van Tweakers.net er bij haalt).

Dit alles doet wat mij betreft niets af aan de nieuwswaarde.

omniscale.nl

• 448191
Zie edit boven.

• posttoast
Ik mag hopen dat een webdeveloper zijn browserondersteuning niet laat afhangen van een enkel nieuwsberichtje op Tweakers.net.

omniscale.nl

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11-2025
Een update van het nieuws artikel met de info van 448191 lijkt mij wel op zijn plaats.

Want of je het nu wel of niet vervuiling vind, of wel of niet je webdevelopment van T.net laat afhangen; Feit is dat een heleboel lezers nu denken dat IE6 nog veel gebruikt wordt in de westerse wereld.

Dat blijkt overduidelijk uit de reacties.

Door een artikel van T.net is dus een verkeerd beeld van de werkelijkheid over gekomen bij de lezers, en dat lijkt me niet de bedoeling.

• posttoast
Da's waar. Een beetje extra context is op zijn plaats.

omniscale.nl

Pagina: 1