Toon posts:

Regelmatig niet bereikbaar met Vodafone abonnement

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds anderhalve maand een HTC Desire HD met Vodafone Bel+Sms+Web 200. Het geval wil dat sommige mensen mij niet kunnen bellen en anderen wel. Mijn vrouw heeft een mobiel met een T-Mobile abonnement en als ze mij belt, krijgt ze meteen een onbereikbaar melding. Mijn oude T-Mobile pre-paid telefoon werkt wel gewoon, mijn huistelefoon (XS4all VoIP) ook, evenals mijn werktelefoon. Mijn zus kan mij echter met haar huistelefoon óók niet bereiken (volgens mij een gewone ouderwetse KPN-telefoonlijn)... :? Ik krijg van de nummers die mij niet kunnen bereiken ook geen melding o.i.d. De verbinding komt gewoon totaal niet tot stand.

Ligt dat nou aan die ander of ligt dat aan mijn Vodafone verbinding...? Het is NOGAL lastig, natuurlijk, als diverse mensen je niet kunnen bereiken... Sms'en lukt trouwens wel weer vanaf dat T-Mobile abonnement...

Wat kan ik doen om te achterhalen waar het fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:38
Het ligt of aan jou, of aan meerdere andere mensen, dan zou ik bij jou beginnen te zoeken.
Je kunt natuurlijk een paar dagen met je oude mobiel werken, of met een geleende simlock vrije. Dan kun je je probleem toeschrijven aan je telefoon of aan vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-10 14:32
Ik heb dit probleem ook.Tenminste ik hoorde laatst al van iemand dat ze me niet te pakken konden krijgen. Zij heeft ook T-mobile (prepaid). Maar toen ik mezelf vanochtend belde van een vaste lijn (ik moest iets testen) kreeg ik meteen mijn voicemail. Een paar weken terug had ik die nog niet ingesteld en was ik gewoon niet bereikbaar. Het is nu de 3e keer dat het me opvalt. Het gebeurd niet zo vaak...
Gebruik een HTC Desire.

[ Voor 3% gewijzigd door Binnetie op 03-01-2011 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-10 09:36

netblade

Sunrise

Heb je je nummer geporteerd van een andere provider?
Heb dit ook ooit gehad van Orange -> Vodafone, alle orange klanten konden mij niet meer bellen. En sommige preselect klanten ook niet.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:38
En in dat geval moet je bij de KS aangeven dat de portering waarschijnlijk niet goed afgerond is, dat alle bellers van provider X je niet kunnen bereiken.

Als je van bijvoorbeeld KPN naar Vodafone bent gegaan, maar T-Mobile "weet" dat niet, wordt je gesprek verkeerd gerouteerd en komt dus nergens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik ben niet geporteerd: het is een spliksplinternieuw nummer. Ik heb wel ontdekt dat mijn vrouw me niet kan bellen als ze mij via haar contactenlijst opbelt... als ze mijn nummer ouderwets intoetst, werkt het wel...! Dus dat zou dan een probleem van haar telefoon zijn, lijkt mij. |:( Het is natuurlijk wel toevallig dat anderen mij ook niet kunnen bereiken: zou wat zijn als zij allemaal ook net iets verkeerd doen of zo en het helemaal niet aan Vodafone of mijn foon ligt... :X Ik moet een andere simlockvrije mobiel nog even proberen (tot nu toe geen tijd gehad): dat zal hopelijk ook een boel duidelijk maken.

Bedankt voor het meedenken zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-10 07:33
Wellicht stomme vraag. Maar via contactenlijst en 'ouderwets' toetsen zou niks uit moeten maken. ECHTER, wellicht sta je in haar adresboek als +316XXXXXXXX en belt zou 'ouderwets' 06XXXXXXXX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou inderdaad zo maar eens aan die anderen kunnen liggen, namelijk hoe jij in hun contactenlijst staat vermeldt. Heb je al deze contacten zelf een mail/sms gestuurd met je nieuwe nummer? Dan maar eens checken welk nummer je ze gestuurd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het zou inderdaad niets uit moeten maken... Het gekke is dat sms'en via de contactenlijst wel werkt... Als sms'en wel werkt, zou bellen toch ook moeten werken... :? Ik zal de rest inderdaad even contacten over mijn contact. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendulum
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 09:35
Vodafone en Desire:
Smsjes van anderen komen sowieso niet gelijk aan, verschil van 20 tot 30 min... Ook in het buitenland.
Bellen regelmatig niet bereikbaar, of pas na 3 pogingen. Zelfs met volledig bereik wordt gesprek doorgestuurd naar voicemail waar ik (soms) na 30 min een oproep gemist sms krijg.

Ligt het nu aan mijn telefoon of aan vodafone? Ik heb geen ander toestel om het mee te testen.. het gebeurt namelijk totaal willekeurig.
Pagina: 1