eSata naar Sata kabel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 16:12
Één goedemorgen,

Afgelopen week heb ik hier op tweakers een RocketRAID 2302 kaartje gekocht. Hierop zijn 2eSata en 2Sata aansluitingen aanwezig.

Aangezien ik graag een kleine raid 5 set up wil bouwen intern, vroeg ik me af of ik gewoon de kabel van de onderstaande link kan kopen en zo de sata hardeschijven kan aansluiten.

http://www.allekabels.nl/...ATA-naar-eSATA-kabel.html

Dus gewoon de eSata kant aansluiten op het kaartje, en de sata aansluiting op de harddrive.

Als ik namenlijk zoek voor eSata naar Sata, dan krijg ik allemaal kabeltjes waar een "power" aansluiting bij zit, en deze is alleen geschikt voor 2.5" harddrives.

(dan bedoel ik deze http://www.allekabels.nl/...SATA-naar-SATA-kabel.html)

Hopelijk heeft iemand een antwoord op mijn vraag.

[ Voor 6% gewijzigd door yniezink op 03-01-2011 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 22:41

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Bij een eSata kabel wordt de voeding ook mee gestuurd naar de externe schijf, daarom zit die extra connector er aan bij een kabel voor (kaartje) sata -> (externe hdd) eSata, anders krijgt de externe schijf geen voeding ;)

Of het gaat lukken met zo'n kabel die je linkt weet ik niet, na wat rond kijken zeggen mensen dat je een externe behuizing nodig hebt met een eSata interface en daar je schijf in moet hangen.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja, dat gaat gewoon werken. eSATA is op zich niet veel anders dan SATA met een iets andere vorm connector. Ik zou het overigens even via V&A proberen om die kabels op de kop te tikken, 6,90 is vrij duur voor zo'n kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
Oke, helemaal duidelijk! Bedankt voor de snelle en duidelijke reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is het kabeltje al een stuk goedkoper. € 6,50 voor 1,5 meter ipv € 6,95 voor 0,5 meter.

http://www.kleinspul.nl/index.php?categoryID=1527

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
Dankjewel voor het zoekwerk. Denk dat ik binnenkort via V&A even ga kijken. Het liefst heb ik een zo kort mogelijk kabeltje :)

Als iemand dit leest die in bezit is van het soort kabeltje wat ik zoek (zoek er twee). Dan mag die mij ook wel pm-en :)

[ Voor 32% gewijzigd door yniezink op 03-01-2011 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kabeltje van 0,5 meter is slechts € 4,75 bij Kleinspul, ik denk dat je het niet echt goedkoper kan krijgen (zeker niet nieuw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:44
Ik zou even zoeken op dealextreme.com als je er het geduld voor kunt opbrengen (levertijd zit vaak rond de 4 a 6 weken) maar wel spotgoedkoop.
Verder heeft Esata niets met voeding te maken, maar vooral met de duurzaamheid met vanwege het regelmatig insteken en uithalen waar de standaard sata connectoren niet voor bedoeld zijn. 3,5" Esata heeft altijd een extra voedings kabel nodig, voor 2,5" word er vaak een gecombineerde connector gebruikt.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
nsa1984 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 12:13:
Ik zou even zoeken op dealextreme.com als je er het geduld voor kunt opbrengen (levertijd zit vaak rond de 4 a 6 weken) maar wel spotgoedkoop.
Verder heeft Esata niets met voeding te maken, maar vooral met de duurzaamheid met vanwege het regelmatig insteken en uithalen waar de standaard sata connectoren niet voor bedoeld zijn. 3,5" Esata heeft altijd een extra voedings kabel nodig, voor 2,5" word er vaak een gecombineerde connector gebruikt.
Net even op Dealextreme gekeken. Dat scheelt volgens mij nog niet zo heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je vandaag bestelt bij Kleinspul, heb je het morgen in huis. Ook als er wat mis mocht zijn met de kabel is het handiger om het in NL te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:03

sphere

Debian abuser

Ik weet niet hoe ongeduldig je bent, maar ik heb zelf deze besteld: http://tinyurl.com/34wbh84 99 pence gratis verzending. Uit mijn hoofd was hij na 2 weken binnen, maar dat zou ik moeten nakijken.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:44
Ik heb zojuist even dealextreme over doorgescrolled met betrekking tot esata kabels. Jullie hebben gelijk dealextreme is op dit puntje niet meer zo heel erg goedkoop. Ik meen me te herinneren dat ik een jaar terug ongeveer een tweetal 1m esata -> sata kabels heb mee laten komen met een bestelling voor 1 euro elk.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Mama
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:08
Probeer http://www.buyincoins.com eens, daar staan ze voor $ 2,05 en rekenen ze ook geen verzendkosten. Verder zelfde verhaal als bij DX: lange levertijd, moet uit HongKong komen.

Computers follow your orders, not your intentions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RocketRAID 2302 komt standaard inclusief kabels (zie ik). En ja: je kunt twee interne schijven met eSATA-SATA-kabels buitenom aansluiten.
In Duitsland vanaf 1,37 euro: http://www.digi-trend.com/index.php?a=248995 (als ze naar Nederland willen leveren) Bij MediaMarkt 15 euro!

eSATA heeft niets met power te maken; het heeft een steviger plug en betere afscherming en iets hogere signaalspanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 10:59
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 09:56:
eSATA heeft niets met power te maken; het heeft een steviger plug en betere afscherming en iets hogere signaalspanning.
eSATA (e=external) provides a variant of SATA meant for external connectivity. It has revised electrical requirements in addition to incompatible cables and connectors:
Voor eSata zijn dus de spanningen e.d. aangepast zodat deze beter mobiel inzetbaar is... het draait dus allemaal om de power, want de overige specificaties zijn gelijk aan 'normaal' sata. De overige specs, zoals de ronde kabel e.d. hebben puur met kwaliteit te maken, afscherming tegen externe stralingen e.d.

[ Voor 14% gewijzigd door MicGlou op 04-01-2011 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 22:41

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Lijkt me dat ze het niet voor niet incompatible maken dmv. een andere connector, hoop dat je schijf het overleeft ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik nu ook ga twijfelen (en mijn bijdrage opgeblazen schijven oplevert).

Mijn "iets hogere signaalspanning" is jullie "revised electrical requirements". Het signaal over de kabel heeft een iets hogere spanning, om minder storingsgevoelig te zijn. 'Power' slaat op voeding: standaard esata heeft geen voedingslijnen; powered-esata heeft aparte voedingslijnen, en weer een andere plug (USB/eSATA).

Ik heb al twee jaar een externe esata-schijf met een esata-sata-verbinding aan mijn moederbord hangen. Ik kreeg er zo'n passief esata-poort slotplaatje bijgeleverd, dat je volgens de gebruiksaanwijzing gewoon direct op je interne sata aansluit. Dat werkt dus al twee jaar probleemloos (anders had de fabrikant geen slotplaatje mogen leveren). Ik ga ervan uit dat die externe schijf ook die iets hogere esata-signaalspanning levert.
Of die actieve esata-poorten op de RocketRAID 2302 dan wél problemen gaan opleveren weet ik niet.
Pagina: 1