Beoordeel mijn systeem plz

Pagina: 1
Acties:
  • 927 views

• David_strube1
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-12 20:26
Hallo,

Ik wil een i7 systeem bouwen.
Ik vraag me alleen af of sit wel de goedkoopste en beste hardware is voor dit geld.
Of zou ik moeten wachten op nieuwen processors zoals de Bulldozer van AMD?
Ik heb hem in een wishlist gezet misschien is dat het handigst :P

wenslijst: Systeem David

Alvast bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem eens een kijkje in Best Buy Guide overzichtstopic
Daar staan configs uitgewerkt die je kunt gebruiken, of kunt aanpassen naar je eigen wensen. En er staat ook bij waarom er gekozen is voor een bepaalde config.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En iets om mee te nemen, wachten is altijd aan te raden als je iets beters wilt. Er komen immers altijd nieuwe processoren en videokaarten uit en prijzen dalen altijd. Echter, als je nu behoefte hebt aan een nieuwe pc dan zou ik nu gewoon voor een nieuwe pc gaan. Eventueel nu een goedkopere die je later kan upgraden.

[ Voor 9% gewijzigd door Tsurany op 03-01-2011 08:40 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-11 18:04

crizyz

ne.t.weaker

Normaal zou ik zeggen kijk hier eens:
Best Buy Guide overzichtstopic
Maar de laatste versies zijn hier nog niet opgenomen volgens mij, dus kijk ook hier eens:
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2011

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Ik zou zeggen lees dit bericht eens.

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-12 21:34
gevalletje hardleers dit...

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-12 13:47

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Verbaas me dat dit topic nog open is...

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-12 12:25
Zoals gezegd best buy guide is er niets voor niks, systeem beoordelen vraag je niet aan anderen aangezien ieders meening verschilt kwa systeem de 1 zal AMD vervloeken waar de ander hetzelfde met Intel doet. Zoek benchmarks en dergelijken voor wat je uitkiest en beoordeel vanuit dat of je gekozen systeem goed is voor wat JIJ er mee wil doen. Niet voor wat anderen vinden dat JIJ er mee moet doen.

Rant: "If you say pls instead of please just because it is shorter I will say no instead of yes just because it is shorter"

Verwijderd

Starke schreef op maandag 03 januari 2011 @ 16:25:
Zoals gezegd best buy guide is er niets voor niks, systeem beoordelen vraag je niet aan anderen aangezien ieders meening verschilt kwa systeem de 1 zal AMD vervloeken waar de ander hetzelfde met Intel doet. Zoek benchmarks en dergelijken voor wat je uitkiest en beoordeel vanuit dat of je gekozen systeem goed is voor wat JIJ er mee wil doen. Niet voor wat anderen vinden dat JIJ er mee moet doen.

Rant: "If you say pls instead of please just because it is shorter I will say no instead of yes just because it is shorter"
Het beoordelen en helpen van anderen bij het samenstellen van een systeem is gewoon toegestaan op GoT en vormt zelfs een belangrijk onderdeel van dit subforum. Het is alleen niet toegestaan om dit te doen in een apart topic. Ook zul je zelf al voldoende onderzoek moeten hebben gedaan voordat je het voorlegt aan je mede-Tweakers.

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

We kunnen in plaats van hem afkraken ook gewoon antwoord geven.(niet dat je niet vaud bezig bent, maar toch) In 10 secondes zie ik dat jij blijkbaar nog een (redelijk) nieuwe monitor heb. Verder koop ik nooit windows bij een computer(ik draai wel windows, raad maar hoe;)). Natuurlijk verbied ik jou niet windows te kopen, en ik wil je ook niet aanzetten tot illegaliteiten, maar er zijn ook andere mogelijkheden, die je extra budget geven. Je systeem is natuurlijk altijd afhankelijk van het soort games/toepassingen jij gaat spelen/gebruiken. Als je bijvoorbeeld black ops gaat spelen, is je cpu een klein beetje overkill op je videokaart, maar als je flight simulator gaat spelen, of graag een paar miljard decimalen van pi wilt uitrekenen, zit je goed. Dus eigenlijk is wat meer info ook wel handig

Verwijderd

beatboxx schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:00:
We kunnen in plaats van hem afkraken ook gewoon antwoord geven. (knip)
Nee, TS vertikt het om te lezen en zelf inspanning te leveren.

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-12 15:13
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:11:
[...]

Nee, TS vertikt het om te lezen en zelf inspanning te leveren.
En jij vertikt het een nuttige bijdrage te geven aan dit topic... niet Website van het jaar 2011 waardige reactie.

Goed, als eerste zal ik een niet-onzinnige reactie plaatsen in dit topic... stelletje kleuters.

Op zich, je lijstje ziet er netjes uit. Toch zou ik nog even wat willen weten, of eigenlijk willen verzoeken een klein lijstje in te vullen:
Hoeveel is je budget?
Heb je nog spullen die je denkt te hergebruiken? (Toetsenbord, Muis, Monitor, Videokaart, etc.)
Waarvoor ga je hem gebruiken (Titels van games of aplicaties zijn erg handig!)

Deze dingetjes zijn erg handig om te weten: zo kunnen we de situatie beter inschatten.

Ik zou zeggen: neem ipv de 950 een 870 (zelfde prijs) of een 860 (40 euro goedkoper) en daarbij een 50 euro goedkoper moederbord, 4GB geheugen en een 6950 als je erop wilt gaan gamen.
Asus P7P55D-E
i7 870
Kingston 4GB 1600MHz DDR3 setje
Sapphire HD6950

Ik hoop dat je er iets mee kunt. Ik zie nu nog geen reden om >4GB geheugen te kopen als je ermee gaat gamen. Voor videobewerken en andere zaken kan 6/8GB wel nodig zijn.

Grtz

[ Voor 10% gewijzigd door naarden 4ever op 03-01-2011 17:26 ]

• David_strube1
Ik heb inderdaad gekeken naar de best buy guide.
Ik heb gezien dat ze bijv. een 850 watt voeding nemen terwijl ik er een van 550 wat neem.
Aangezien dit een grote stap voor mij vraag ik naar extra informatie.
Ik heb mezelf kapot gezocht op het internet.
Ik vraag ook naar praktische dingen zoals is de kast te groot.
Dus neem deze 2e post van deze topic niet onserieus op.
:)

• David_strube1
Ooh en voor het inschatten van mijn situatie:
Ik wil natuurlijk een snellen pc multitasken enzovoort.
Ik wil ook graag noch een tijdje vooruit kunnen met het systeem.
Verder heb ik een net 1800p schermpje van 23 inch(misschien zijn sommigen dingen dan wel iets te overpowerd wijs me daar alsjeblieft op).
Ik ben niet geïnteresseerd in 3D.
Ik wil wel goed kunnen renderen in bepaalde mid zware programma's.
En dus wat praktische dingen als kast grootte en voeding enz.
Alvast bedankt.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Naar mijn mening ziet het er goed uit wat je gekozen hebt echter zou ik zelf niet kiezen voor die OCZ voeding maar bv een Corsair van 650 watt en dan bv de Corsair HX650 die op zich redelijk geprijst is en beter past bij deze config.

Maar zoals anderen ook al schrijven horen dit soort topic eigenlijk niet hier thuis en is er wel genoeg te vinden in andere topics die er speciaal voor opgezet zijn zoals Best Buy Guide overzichtstopic .

[ Voor 33% gewijzigd door Roel1966 op 03-01-2011 18:13 ]

• David_strube1
Sorry nog wat vergeten.
Me budget is 700 tot 1100.
toetsenbord en muis heb ik nog( ik zie geen groten voordelen aan een nieuw toetsenbord en muis(als die er wel zijn wijs me daar alstublieft op).
Ik wil er mee gamen op goede resolutie(denk dan aan de nieuwe meuk die gaat uitkomen).
Zoals uncharted masseffect 3, crysis 2 enz.
En een beetje programmeren( al zou ik daar niet deze zware bak voor nodig hebben ).
Zou het handig zijn om voor deze doeleinden een solide state drive te .

BTW. sorry voor de drie stukken zou wel irritant lezen zijn.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

David_strube1 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 18:07:
Ooh en voor het inschatten van mijn situatie:
Ik wil natuurlijk een snellen pc multitasken enzovoort.
Multitasken is geen begrip met maar 1 uitleg. Sommigen vinden mailen, msn en internet browsen multitasken, dat kan op een simpele Atom nog. Dus duidelijk uitleggen wat je bedoeld ermee.
Ik wil ook graag noch een tijdje vooruit kunnen met het systeem.
Een jaar? Twee jaar? Drie jaar? Welk detail?
Verder heb ik een net 1800p schermpje van 23 inch(misschien zijn sommigen dingen dan wel iets te overpowerd wijs me daar alsjeblieft op).
1800p is wel erg netjes voor 23"!
Ik ben niet geïnteresseerd in 3D.
Games? Modelleren? Video?
Ik wil wel goed kunnen renderen in bepaalde mid zware programma's.
Welke?
En dus wat praktische dingen als kast grootte en voeding enz.
Er is een heel topic over voedingen, daar kan je zelf alvast wat kijken. Zoek eens op wat de door jou gekozen processor en videokaart aan stroom vragen, daar ben je al veel mee geholpen.
Alvast bedankt.
Graag gedaan. Je moet echter veel specifiekere informatie leveren wil je daadwerkelijk hulp krijgen die nuttig is. Ik kan tientallen videokaarten aanraden in de prijsklasse 150-400 euro die allemaal bij bovenstaande wensen kunnen passen.
David_strube1 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 18:15:
Sorry nog wat vergeten.
Me budget is 700 tot 1100.
Moet het op?
toetsenbord en muis heb ik nog( ik zie geen groten voordelen aan een nieuw toetsenbord en muis(als die er wel zijn wijs me daar alstublieft op).
Welke heb je nu? Wat eis je van een muis? Zoiets moet je zelf wel kunnen bedenken.
Ik wil er mee gamen op goede resolutie(denk dan aan de nieuwe meuk die gaat uitkomen).
Zoals uncharted masseffect 3, crysis 2 enz.
Wat is een goede resolutie? Native 1080p van je monitor? En wil je dan ook op het hoogste detail gamen?
En een beetje programmeren( al zou ik daar niet deze zware bak voor nodig hebben ).
Hangt er vanaf wat je programmeert, maar in bijna alle gevallen kan dat op vrijwel elke pc. Tenzij je in virtuele machines al je programma's wilt testen enzo.
Zou het handig zijn om voor deze doeleinden een solide state drive te .
Wat denk je dat de voordelen van een SSD zullen zijn? Zijn dat voordelen die jij interessant vind?
BTW. sorry voor de drie stukken zou wel irritant lezen zijn.
Inderdaad, maar er is een edit knop om dat te voorkomen, kan je meer tekst bij je vorige post schrijven.

Heel veel van mijn vragen kan je zelf beantwoorden door gewoon je te verdiepen in de onderdelen en dan uit te zoeken of die voordelen en nadelen voor jou van toepassing zijn. Zelfde met een kast, zolang je videokaart qua lengte erin past zit je met elke kast wel goed. Ja, sommigen zijn veel eenvoudiger in te bouwen dan anderen, echter ga je dat elke maand doen of hou je alles er twee jaar lang in? Indien dat laatste, is eenvoudig inbouwen dan echt een noodzaak? Of is eenmalig een uurtje extra besteden niet erg?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• David_strube1
8)7

Zoals u wilt ik zou het duidelijker uitleggen.

Ik wil dat 3 jaar mee gaat.

Doeleinden:

Gamen: uncharted, masseffect 3, crysis 2.
Deze zou ik standaard graag op een hoge setting willen spelen.
Antialiasing, volle resolutie van mijn scherm.
Ik gebruik een HD kabel.
prijs range voor videokaart: 200-260 euro.
Ik heb all geprobeerd op stroomverbruik en afmetingen te zoeken allen het staat niet bij de standaard specs.
Multistaken met het idee van snel uit zware spellen te komen.
Monitor: 23 inch full HD

Misschien is dit genoeg.

Zo niet stuur dan nog maar een antwoord waar je alle zinnen de ik heb geschreven afkraakt.

bedankt

Btw Dit is de eerste keer dat ik dit systeem zelf samenstel(bouwen heb ik all wel gedaan).

[ Voor 18% gewijzigd door David_strube1 op 03-01-2011 19:14 ]

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-12 08:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica