Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een lastig probleem op een terminal server van een klant. Ik wilde Office 2003 naar 2007 upgraden (VLM pro plus versie) en daarbij bleef de installer hangen op 100% "installing microsoft office 2007". na een hele tijd wachten (uren) en msiexec die 3 keer in de taskmanager aanwezig was (ongeveer 25% CPU continu) heb ik het afgebroken, want er gebeurde helemaal niks.
Vervolgens heb ik Office 2003 verwijderd. Ook dit bleef hangen. Ik heb daarvoor na van alles te proberen, de microsoft fix-it cleanup tool gebruikt. Office 2003 is nu weg. Office 2007 krijg ik echter niet geinstalleerd (zelfde probleem als eerst).
Ik krijg zelfs de compatibility tool niet verwijderd... die hangt ook.
Het lijkt erop dat er met de windows installer iets mis is, maar zo af en toe kwam bij het installeren of het proberen daarvan de melding naar voren dat "32 Bit HP BiDi Channel Components" nog aan het installeren was.
Ik heb de InProgress entry verwijderd en de HP msi waar een bug in zit vervangen voor een lege msi, maar ook dit helpt niks...

Iemand enig idee ?

kleine update... ik in de event log zie ik om de zoveel uur een installerer service starten en stoppen met een module van office. Het lijkt wel alsof het installeerd, maar met deze snelheid duurt het een week voor het erop staat 8)7

antivirus heb ik uitgezet trouwens

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2011 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
opgelost... msiexec.exe had heel veel handles open, 140.000 and counting een paar minuten na het starten van de office 2007 setup. Er leek dus iets te loopen ofzo. Met process explorer heb ik toen gekeken wat er in dat PID bezig was en dat bleken een aantal sharp regkeys te zijn... Een registry modification voor een aantal sharp multifuntion printers op andere servers (niet eens geinstalleerd op de TS!)... Na handmatig het register van deze sharp reg-trees te hebben geschoond, installeerde office prima.
Schijnt ook een probleem met de HP universal print driver te zijn in sommige versies trouwens