Is dit een speciale zekering?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik heb hier een glaszekering liggen welke kapot is.

De informatie die erop staat: 10A 250V 312

Het draad in het buisje van glas is niet recht, maar heeft een zigzag patroon.

Verder staat er een grote L op met in de letter L een F. Daarnaast een cirkel met waarschijnlijk een A erin en een cirkel met SP erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Bedoel je niet dat er fast staat? ;)
Het gezigzag kan normaal zijn.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-06-2021
ik denk dat hij ongeveer deze deze zekering bedoeld.

Hier is zo'n zekering op farnell.nl te zien:
http://nl.farnell.com/lit...quick-blow-10a/dp/1453888
De datasheet:
http://www.littelfuse.com/data/en/Data_Sheets/312_318.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-10 21:19
Oftewel een snelle gkaszekering (6x32mm) van 10A, in dit geval van het merk Littlefuse, maar kan vervangen worden door een willekeurig ander merk.

[ Voor 3% gewijzigd door DustMan4u op 03-01-2011 17:27 ]

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
al vind ik het persoonlijk netter om gewoon exact hetzelfde model te kopen, en duur is die toch niet.

@F4T4L_3RR0R
ik weet niet of jij een bedrijfsaccount hebt bij farnell.nl, want dan hoef je ook geen verzendkosten te betalen. Indien je die niet hebt kan ik hem wel even voor je bestellen en bij jou laten afleveren, mocht je dit willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Uhhh een fuse is een fuse, of hij nou van de kruitvat of farnell afkomt.
Hoor je niet @ farnell minimaal 50E te bestellen? (moet ik met mijn bedrijfsaccount wel)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
dat is wel waar, maar vind het gevoelsmatig netter. Nog nooit iets met die 50E te maken gehad trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Bedankt voor alle reacties! Ik ga morgen even op pad voor een nieuwe zekering. Heb 'm overmorgen al nodig. :)

Het gekke van deze zekering is, is dat het draadje in het glas niet is doorgebrand, maar dat het soldeertin eruit is gelopen, waardoor die niet meer werkt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
dat van die soldeertin klinkt heel raar.

overigens is een zigzaggend draad in zekeringen normaal. dat wordt vaak gedaan bij grotere vermogens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:31
Inderdaad raar van die soldeertin: verhitting gebeurt normaliter bij slechte verbindingen, is de fuseholder nog wel goed?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:27

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

huub8 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:21:
al vind ik het persoonlijk netter om gewoon exact hetzelfde model te kopen, en duur is die toch niet.

@F4T4L_3RR0R
ik weet niet of jij een bedrijfsaccount hebt bij farnell.nl, want dan hoef je ook geen verzendkosten te betalen. Indien je die niet hebt kan ik hem wel even voor je bestellen en bij jou laten afleveren, mocht je dit willen.
Exact hetzelfde model is dus een glaszekering van 6x32mm van 10A snel. Merk boeit totaal niet, LittleFuse is toevallig de fabrikant van deze (en één van de grootste ter wereld), maar een zekering is een zekering.

@F4T4L_3RR0R
Dat van het tin is wel vreemd... Die zekering moet dan boven de 180 graden zijn gekomen, wil tin eruit lopen... Dat moet wel brandplekken achtergelaten hebben...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Nieuwe zekering zit erin en de apparatuur werkt weer. (controller met vier PAR 64 lampen eraan)

Voor de zekerheid ook even de controller open geschroefd en de zekeringhouder is helemaal intact, zonder smeltschade.
Pagina: 1