Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lange ritten en de positie van het rechterbeen

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-11 23:57
Ik leun mijn rechterbeen altijd (ontspannen) tegen het middengedeelte aan. Als ik dat namelijk niet doe dan worden de spieren in dat been stijf. Echter, in mijn Opel Vectra staat dat middengedeelte vrij rechtop en kom ik met de scheen eigenlijk tegen de rand aan, wat dan weer oncomfortabel aanvoelt.

Hou houden jullie je rechterbeen eigenlijk tijdens de wat langere ritten?
En voor diegene die z'n been tegen de zijkant van het middenstuk legt, hoe zorg je er voor dat het comfortabel ligt?

Mijn YouTube Channel

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik houd mijn voet altijd op de trapper, en mijn been erboven.

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-11 02:45

Yor

Yor1313#2571

Cruise control...

http://yor.minitroopers.com

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:16

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

al mijn lange ritten zijn in duitsland, dus op de bodem :)

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-11 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik zet mijn voet gewoon voor het gaspedaal als ik 'm niet nodig heb (cruise control). Mijn knie of scheenbeen komt dan wel bijna tegen de middenconsole aan. Meer ruimte scheppen kan wel door verder van het stuur te gaan zitten maar dat rijdt ook niet geweldig.

Dit gaat eigenlijk prima, ook op langere ritten van bijv. 1100km op een dag.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:29
Cruise control aan en benen gekruist over elkaar op het dashboard, net zoals wanneer je op de bank ligt met je benen op tafel.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:55
cruise control, en dan langs het pedaal ofzo. In de buurt van de rem in ieder geval, vanwege de idioten om ons heen...

Sometimes you need to plan for coincidence

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Groentenboer schreef op maandag 03 januari 2011 @ 08:57:
cruise control, en dan langs het pedaal ofzo. In de buurt van de rem in ieder geval, vanwege de idioten om ons heen...
trap dan even kort de koppeling een stukje in :)

Ik heb mijn benen in een soort ruitvorm... dat is het fijnste

Heeft ook een computer!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:28

bord4kop

maximaal 100KB!

Cruise control erop en been ernaast. Af en toe proberen iets te buigen en strekken.

Maar hoe je zit is ook erg belangrijk. Goed zitten scheelt veel vermoeidheid.

Maar ook de stoel zelf is erg belangrijk. Te korte zitting is ook oncomfortabel.
Persoonlijk heb ik nooit last gehad in BWM, VW, Audi en Volvo. Maar rijd nu tijdelijk in een Citroen C4 en ben na 1 uur al gebroken.. ;(

| Security Management |

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mace

Sapere Aude

Op het gaspedaal anders gaat hij niet vooruit. :+ (Geen cruisecontrol ;( )

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Bij echt lange ritten ligt mijn been telkens ergens anders. :p

maar meestal iets gebogen zodat ik met mijn hak zo ongeveer tegen de voorkant van de stoel zit.

En dan s het sport om de hele (snelweg) rit je gaspedaal niet meer aan te raken, wat dus betekent dat je vooruit moet kijken en alleen maar met het cc knopje versnellen en vertragen. Zelfde geldt voor de rem overigens ik heb altijd het gevoel at als ik moet remmen op de snelweg ik niet op heb zitten letten.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 14:54
Ik heb Cruise Control, dus ik hoef me daar nu niet meer druk over te maken :P Voordat ik een auto met Cruise Control had liet ik altijd m'n knie tegen de middenconsole aan hangen ter ondersteuning. :)

• Gonadan
  • Laatst online: 13:52

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Net als normaal. Behalve als hij na een tijd zeer gaat doen, dan houd ik hem wel eens wat meer rechtop en ga ik op zoek naar een tankstation. Hij steunt in ieder geval nergens tegen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ik heb nergens last van met een lange rit.
Heb geen cruise control, maar heb mn voet gewoon stabiel op het gaspedaal liggen.
Geen kramp, pijn of andere narigheid.

Hoi!

• Snowwie
EWK schreef op maandag 03 januari 2011 @ 10:50:
Heb geen cruise control, maar heb mn voet gewoon stabiel op het gaspedaal liggen.
Waar blijft je knie dan? Leunt die nergens tegen aan?

Als ik m'n knie recht moet houden zonder ergens tegen aan te leunen krijg ik een vermoeid gevoel in het been. Soms bijna tot kramp in de kuit aan toe.

Mijn YouTube Channel

• Gonadan

Gonadan

EWK schreef op maandag 03 januari 2011 @ 10:50:
Ook niet met 1100 kilometer op één dag?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb misschien het voordeel dat ik een kleine auto rijd(Alto 2010) Waardoor mijn voet al enigszins tegen de tunnel leunt bij het gas geven, maar mijn been staat er gewoon recht boven.Ik heb ook geen cruise control, maar nooit geen vermoeide benen oid.

Ik ken het gevoel wel, maar dat is wanneer ik in een vreemde auto rijd. Dan heb ik in no time kramp in mijn benen van het gas geven.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:30

Sharky

Skamn Dippy!

Ik leun een beetje tegen de middenconsole. Heb nogal lange benen dus veel keus heb ik niet in een peugeot 307. Stoel staat al maximaal naar achteren en stuur zo hoog mogelijk.
M'n linkervoet heb ik tegen het schutbord maar meestal heb ik m'n hak tegen de voorkant van de stoel, gevouwen dus.

This too shall pass

• EWK
  • Niet online

EWK

Gonadan schreef op maandag 03 januari 2011 @ 11:54:
[...]

Ook niet met 1100 kilometer op één dag?
Nope. Hoef sowieso niet naar het toilet onderweg (iets tussen de oren), dus stop een keer of twee om te tanken bij 1100 km. Ik word naar een kilometer of 800 wel erg duf en ik rij dan ook het liefste zoveel mogelijk 's nachts om dit te beperken, maar geen zere poot oid.

[ Voor 8% gewijzigd door EWK op 03-01-2011 13:48 ]

Hoi!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Mijn voet staat iets links van het pedaal, en dan leunt mijn voet naar rechts tegen de middentunnel aan, en daardoor hou ik mijn voet stabiel op het gas.

||
||
/// *
//||
||

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

kendo schreef op maandag 03 januari 2011 @ 12:05:
Ik heb misschien het voordeel dat ik een kleine auto rijd(Alto 2010) Waardoor mijn voet al enigszins tegen de tunnel leunt bij het gas geven, maar mijn been staat er gewoon recht boven.Ik heb ook geen cruise control, maar nooit geen vermoeide benen oid.
Dat verbaast me. Ik had met m'n Excel 1995 last van de te korte zitting en zat ook al "verplicht" tegen de tunnel, maar ontspannen was anders. Na krap 2 uur was het te merken, zelfs na tussenstop was het na 3 uur echt oncomfortabel/verkrampt. Niet dat dat me verhinderd heeft om >1000km op een dag te doen, maar aangenaam was anders.
Ik ken het gevoel wel, maar dat is wanneer ik in een vreemde auto rijd. Dan heb ik in no time kramp in mijn benen van het gas geven.
Dat is ook een punt, je moet sowieso in iedere auto de ideale zithouding vinden. Enige wagens waar ik dat nooit mee gehad zijn, zijn busjes (heb in Mercedes, Ford en Toyota gevallen gereden). Daar was de zithouding gelijk goed, en was het een plezier om erin te rijden, ook tijdens lange ritten van/naar/door de Alpen en Drakensberg.

Oslik blyat! Oslik!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Gewoon van been wisselen af en toe of aan de passagier (vriendin) vragen of zij even haar linker been op het gas wilt zetten. Cheap cruise control ;)

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:32
Ik probeer een beetje om mijn voet vast te zetten tegen de middenconsole, zodat ik niet de hele tijd loop te jojo'en met de snelheid.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-11 22:31
Wat ik wel deed was de voet zo neerzetten dat de hak op de grond staat en dan alleen met de neus van de schoen het pedaal indrukken. Maar gelukkig heb ik nu cruise control. Dat is wel echt een verademing. Als je vaak lange afstanden rijd dan kun je misschien overwegen om cruisecontrol aan te schaffen. Mijn cruise control is ook een aftermarket setje van VDO. Alleen hij zat erin toen in de auto kocht, dus dat was mooi meegenomen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• EWK
  • Niet online

EWK

rimave schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:22:
Wat ik wel deed was de voet zo neerzetten dat de hak op de grond staat en dan alleen met de neus van de schoen het pedaal indrukken. Maar gelukkig heb ik nu cruise control. Dat is wel echt een verademing. Als je vaak lange afstanden rijd dan kun je misschien overwegen om cruisecontrol aan te schaffen. Mijn cruise control is ook een aftermarket setje van VDO. Alleen hij zat erin toen in de auto kocht, dus dat was mooi meegenomen.
Heb eens geinformeerd naar een aftermarketsetje.
Weet niet meer precies hoe het zit, maar geloof dat je een mechanische CC hebt en via een vacuumsysteem.
De eerste was beter/betrouwbaarder, maar je was als nel €700 kwijt.

Voor mijn auto niet waard. (Corolla E12 2002).

als iemand het voor de helft kan dmv een goed systeem, dm me maar ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door EWK op 03-01-2011 14:28 ]

Hoi!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:25

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik rijdt ook met mn hak op de grond en met m'n knie/scheen tegen de middenconsole of knie tegen knie. Maar meestal rijd ik korte stukken tussen de files :-(

Stadia was beter....

• Gonadan

Gonadan

EWK schreef op maandag 03 januari 2011 @ 13:47:
Nope. Hoef sowieso niet naar het toilet onderweg (iets tussen de oren), dus stop een keer of twee om te tanken bij 1100 km. Ik word naar een kilometer of 800 wel erg duf en ik rij dan ook het liefste zoveel mogelijk 's nachts om dit te beperken, maar geen zere poot oid.
Na een uur of twee begint mijn knie dan te zeuren en wordt mijn been wat duf. Dan ga ik dus even een bakkie halen en de benen strekken. Dat vind ik trouwens sowieso wel zo veilig, vooral om dat duffe te voorkomen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:35

Maximus

There is no substitute

jvvv schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:16:....of aan de passagier (vriendin) vragen of zij even haar linker been op het gas wilt zetten. Cheap cruise control ;)
Gevalletje share the fun? ;)

PhD i.o.

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:52

Polariteit

Fietsende fotografeur

In mijn vorige auto had ik geen cruisecontrol, en had ik eigenlijk altijd mijn been tegen de middenconsole aanliggen (kon ook niet anders doos lengte).

Nu met cruisecontrol wissel ik wel eens af, voet bij pedaal of benen kruislings ofzo.

Moet wel zeggen dat ik van het langdurig gasgeven niet echt last krijg van mijn benen. WEL van heel lang in de file staan :(

Na 1,5 uur nonstop stoppen-stilstaan in de file ben ik kreupeler in mijn benen dan als ik nonstop naar denemarken rijd zonder files...

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-11 22:31
marceltuit schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:35:
In mijn vorige auto had ik geen cruisecontrol, en had ik eigenlijk altijd mijn been tegen de middenconsole aanliggen (kon ook niet anders doos lengte).

Nu met cruisecontrol wissel ik wel eens af, voet bij pedaal of benen kruislings ofzo.

Moet wel zeggen dat ik van het langdurig gasgeven niet echt last krijg van mijn benen. WEL van heel lang in de file staan :(

Na 1,5 uur nonstop stoppen-stilstaan in de file ben ik kreupeler in mijn benen dan als ik nonstop naar denemarken rijd zonder files...
True. Dat heb ik ook.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Mikey! schreef op maandag 03 januari 2011 @ 09:38:
[..]Voordat ik een auto met Cruise Control had liet ik altijd m'n knie tegen de middenconsole aan hangen ter ondersteuning. :)
idem, maar reed laatst in een auto (weet ff niet meer wiens auto dat was) maar daar hadden ze precies eenofander randje daar zitten, was niet prettig aan de knie, zegmaar..

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:30

Sharky

Skamn Dippy!

marceltuit schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:35:

Ik ook, komt ook door de onnodig zware koppeling van mijn huidige auto.

This too shall pass

• Trommelrem
  • Laatst online: 09-11-2021
Voet tussen gaspedaal en bekleding om brandstof te besparen, knieen zitten dus ook tegen de bekleding aan en been ligt dan feitelijk los.

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Net zolang met de afstelling van de stoel prutsen totdat je geen last krijgt van je knie/been. Ik hou mijn voet gewoon op het gas. Knie leunt tegen de console aan. Ik weet niet wat precies de goede instelling is, dus bij nieuwe auto's elke keer trial-and-error.

Ik zit zelf vrij dicht op het stuur (zoals aangeraden bij slipcursus, ik hoefde zelf niet aan te passen) en zit ook redelijk hoog met het stuur ook op een hoge stand.

[ Voor 10% gewijzigd door brama op 03-01-2011 15:31 ]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-11 15:47

reuzekind

Ik geloof in GoT

chim0 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 08:38:
Cruise control aan en benen gekruist over elkaar op het dashboard, net zoals wanneer je op de bank ligt met je benen op tafel.
Ik hoop dat dit een grapje is? :X

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• ThinkPad
  • Laatst online: 13:53
In de ene auto (Fiat Panda) gewoon poot op het gas, en linkervoet op de zijkant (wielkast?) daaronder.

Bij de andere auto (Renault Espace automaat) voeten op de grond en cruise control erop.

Wel vreemd overigens bij die Panda, in m'n rechterbeen heb ik nooit last van, maar als ik bij een stoplicht sta die wat lang duurt dan krijg ik al vrij snel kramp in m'n linkerbeen van het vasthouden van de koppeling :S

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:29
reuzekind schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:32:
[...]

Ik hoop dat dit een grapje is? :X
Duh. :+

Maar ik denk dat het niet uitmaakt waar je in zit, je gewoon na een lange tijd last krijgt van kramp/slapend been. Of je moet gaan liggen. Ik krijg altijdlast van mijn rechterknie na lange afstanden en een houten reet.

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-11 20:36

Mud

Gewoon af en toe een keer strekken en gaan staan :P

Oww wacht dit is geen motortopic :+ Geen ervaring met lange autoritten :P

• dion_b
  • Registratie: September 2000

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mud schreef op maandag 03 januari 2011 @ 16:45:
Gewoon af en toe een keer strekken en gaan staan :P

Oww wacht dit is geen motortopic :+ Geen ervaring met lange autoritten :P
Uhuh, op een motor zijn je benen niet het probleem maar je rechterhand. Dat is - zeker bij dit weer - ook een kandidaat voor kramp na x100 km :z

Oslik blyat! Oslik!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik wissel nog al eens van positie, ik heb nogal de neiging dat mijn been gaat 'slapen'. Zonder schoenen rijden scheelt daarmee ook nogal wat. Maar goed ik ben dan ook 1.97m in een Suzuki Swift. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• bouwfraude
  • Niet online
ik leun met mijn voet tegen de middenconsole, de vorige eigenaren vonden het nooit nodig om cruisecontrol te nemen. (paupers) In mijn vorige auto kon de stoel niet ver genoeg naar achteren, dan kreeg ik op den duur last van mijn knie. De huidige auto is voornamelijk op de positieve zitpostie aangeschaft, ik heb helaas de CC over het hoofd gezien.

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:18
Als het kan cruise control en dan m'n voeten gewoon relaxed op de grond of het rechter pedaal zo ver mogelijk naar beneden (in Duitsland dus).
Als het geen nut heeft om hem op de CC te zetten dan met m'n been tegen de middenconsole hangen.

Goede stoelen scheelt ook heel veel.
In m'n Suzuki Vitara met ergonomische veelvoudig verstelbare stoel (standaard stoeltjes zijn echt zwaar ruk van zo'n Vitara) kon ik langer achter elkaar rijden en was ik minder vermoeid na een lange rit dan nu in m'n Fiat Stilo.
Die Stilo gaat echter een stuk harder op de snelweg waardoor de rit ook weer korter duurt, en dat heft elkaar zo'n beetje op.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik gebruik de cruisecontrol nadat ik het dorp uit ben.

Ik heb (eigenlijk had want dit is bij mijn huidige auto niet nodig) wel op de middenconsole thv van mijn knie een keurig in (nep)leer verpakt stuk schuimrubber met dubbelzijdig tape geplakt.

Dit voorkomt een rode/blauwe plek op mijn knie als ik lange stukken van >100 km rij. Het stuk wat ik heb gebruikt kwam van een schouderstuk wat normaliter de druk van de veiligheidsgordel op de schouder wat wegneemt. Ideaal.

ARME AOW’er

Verwijderd

brama schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:29:
Net zolang met de afstelling van de stoel prutsen totdat je geen last krijgt van je knie/been. Ik hou mijn voet gewoon op het gas. Knie leunt tegen de console aan. Ik weet niet wat precies de goede instelling is, dus bij nieuwe auto's elke keer trial-and-error.

Ik zit zelf vrij dicht op het stuur (zoals aangeraden bij slipcursus, ik hoefde zelf niet aan te passen) en zit ook redelijk hoog met het stuur ook op een hoge stand.
Zo zit ik ook, ik probeer wel voor mezelf elke 2 uur een koffie pauze te houden voor wat ontspanning en even benen streken.
Met file rijden doe ik ook meestal me andere been ook tegen de zijkant, dit helpt voor mij persoonlijk het beste..

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:36
Ik zet mijn rechtervoet gewoon op de bodem, met het pedaal eronder 8)

nee op de echt lange ritten dan wisselt dat nogal want die rijd ik altijd op de cruisecontrol , zo niet hangt mijn been/knie tegen de middenconsole / tunnel ding...

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Tja hangt er van af (rijd in veel verschillende auto's) maar zet dus of m'n voet op de grond (cruise control) vaak tegen de middenconsole aan. Als ik geen Cruise Control heb gewoon rijden, afhankelijk van hoe lang de zitting is word ik meer of minder vermoeid in m'n benen maar heb over 't algemeen geen last. De enige auto wat ik me zo kan herinneren is een Toyota Hiace, maar dat komt omdat mijn benen lang zijn, het stuur daar scheef zit en de pedalen nog schever, daardoor zit ik helemaal scheef en krijg ik last van m'n knie.

• Snowwie
Zelf krijg ik nooit last van de knie, omdat deze het middenstuk niet raakt. Het is juist de scheen die tegen het middenstuk, althans de rand van het aanhangt, en dat is op langere termijn pijnlijk.

Ik zit nu al weer een beetje te tobben met de gedachte van de >400km lange rit die gaat komen in april naar ILovethe90s in Belgie...

* Snowwie zou bijna scheenbeschermers overwegen :)

Mijn YouTube Channel

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:01

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Op de snelweg (80% van de 70k op jaarbasis) heb ik mijn rechterbeen onder mijn linkerbeen op de zitting liggen zeg maar. Goed anticiperen en op tijd de CC eraf halen scheelt een hoop onnodig remmen.

Tuurlijk duurt het zoals ik mijn been positioneer langer voordat ik bij de rem ben.. Maar anders voelt mijn been na verloop van tijd echt verrot :P en ik kan ook uitstekend met links remmen, bijna net zo gedoseerd als met rechts... :)

Edit, ik rij ALTIJD op mijn sokken, al is het van hier naar de supermarkt 500meter verderop. Hoort inmiddels bij mijn standaard check als ik instap :D

Gordel om, schoenen uit, sleutel om, phone aan de lader in de steun.. Rijden maar.

[ Voor 21% gewijzigd door MisteRMeesteR op 04-01-2011 17:21 ]

www.google.nl

• TallManNL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-11 21:08
Met 2 meter lang moet ik in iedere auto met mijn benen langs het stuur afzitten, rechterbeen hangt praktisch altijd tegen de middenconsole aan. Als de cruise control erop ligt die in de buurt van de rem.

In de vorige auto van mijn schoonpa (nissan primera) zat in de middenconsole zo'n fijn klepje die als die openstond gigantisch in mijn been duwde, dat klepje ging dus ook altijd dicht als ik moest rijden.

geheelonthouder met geheugenverlies

• skelleniels
  • Laatst online: 20-11 21:44
Ik weet het niet, ik doe het gewoon? :P

http://specs.tweak.to/16567

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

ik heb dr nog ff op gelet, mn nieuwe autotje heeft stoelen met zijsteun, en daar ligt mn been gewoon tegenaan, bijna rechtop dus :)

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:38

mambo No5

Bad Apple?

Geen cruiscontrol hiero: ik heb op lange afstanden bij kramp in het rechterbeen wel eens een tijdje gas gegeven met het linker als afwisseling, maar ideaal is anders..

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:19

4x2

lộn xộn quá

Als ik op de cruisecontrol rijd zet ik mn linkerbeen ergens tegen de wielkast aan en mn rechter ligt dr dan schuin onderdoor, maar ik beweeg beide benen ook wel wat.
Als ik niet op de cruisecontrol rijd zet ik mn voet klem tussen de tunnel en het gaspedaal en steun met mn knie tegen de middenconsole.
Het scheelt wel een hoop dat dr een staand gaspedaal in zit, dan kun je je voet wat makkelijker klem zetten.

Stoelen hebben een uitschuifbaar zitkussen en dat staat altijd uitgeschoven tot net voor mn knieen, als die ingeschoven zijn zit het een heel stuk minder fijn.

leeg

• deepbass909
  • Registratie: April 2001

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Geen CC hier, maar BMW heeft een gaspedaal van het type plank dat op de bodem scharniert. Daar kan je dus lekker je hak tegenaan laten rusten en het pedaal verder vanuit de enkel indrukken. En omdat het pedaal zo groot is, kan je onder het rijden ook af en toe een andere positie aannemen. Daarnaast biedt het pedaal redelijk wat tegendruk, precies genoeg om prettig te zijn. Je bent eigenlijk geen kracht kwijt om het ingedrukt te houden, maar de druk is hoog genoeg om te voorkomen dat het pedaal juist te makkelijk dieper gaat.

Voor comfort hoeft er bij ook geen CC in, de enige reden zou zijn om te voorkomen dat ik op een snelweg te hard ga rijden.

Bij auto's met een zwevend gaspedaal, die ook nog eens heel licht gaan (zoals Ford dat heeft), krijg ik al vaak met een half uur tot uur kramp, omdat je continu je voet aan het optillen bent.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:37
Gewoon tegen de pook aan, gaat prima. Het dashboard van mn auto is te kort en te wijd om er met mn benen tegen te kunnen leunen.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Verwijderd

Snowwie schreef op maandag 03 januari 2011 @ 02:47:

Hou houden jullie je rechterbeen eigenlijk tijdens de wat langere ritten?
En voor diegene die z'n been tegen de zijkant van het middenstuk legt, hoe zorg je er voor dat het comfortabel ligt?
Geen flauw idee, ik let nooit op mijn rechterbeen in de auto.

• Trommelrem
deepbass909 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 17:22:
Geen CC hier, maar BMW heeft een gaspedaal van het type plank dat op de bodem scharniert. Daar kan je dus lekker je hak tegenaan laten rusten en het pedaal verder vanuit de enkel indrukken.
Nooit begrepen waarom BMW en Mercedes een van de weinige merken zijn met een liggend gaspedaal. Zo weinig moeite om te ontwerpen en het geeft ongelooflijk veel extra comfort. Ik heb ook liever een liggend gaspedaal dan CC.
Bij auto's met een zwevend gaspedaal, die ook nog eens heel licht gaan (zoals Ford dat heeft), krijg ik al vaak met een half uur tot uur kramp, omdat je continu je voet aan het optillen bent.
Mijn hak rust sowieso op de grond als ik het (hangende) gaspedaal indruk.

• Trommelrem
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 17:19:

Edit, ik rij ALTIJD op mijn sokken, al is het van hier naar de supermarkt 500meter verderop. Hoort inmiddels bij mijn standaard check als ik instap :D
Langere ritten rijd ik ook op sokken. Ik moet dan echter wel m'n stoel een tandje naar voren zetten. Ik heb sowieso moeite om het gaspedaal volledig in te drukken omdat ik redelijk ver naar achter zit voor mijn lengte (1,70m). Toyotastoelen kunnen zelfs niet ver genoeg naar achteren voor mij.

Edit: Excuses, ik wilde deze post eigenlijk in de vorige hebben. Per abuis heb ik echter een nieuwe geplaatst.

[ Voor 9% gewijzigd door Trommelrem op 06-01-2011 12:47 ]

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-11 23:19
Ik heb geen CC in mijn Clio :| :X

Dus mijn rechterbeen neemt tijdens de dagelijkse 140 km verschillende positities aan....maar meestal toch wel leunend tegen de middenconsole.

K to the KillaZ

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:53
Tegen de deur... Maar mijn stuur zit dan ook rechts.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Trommelrem schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 12:45:
[...]

Nooit begrepen waarom BMW en Mercedes een van de weinige merken zijn met een liggend gaspedaal. Zo weinig moeite om te ontwerpen en het geeft ongelooflijk veel extra comfort. Ik heb ook liever een liggend gaspedaal dan CC.
[...]

Mijn hak rust sowieso op de grond als ik het (hangende) gaspedaal indruk.
lijkt me dat iedereen dat doet, anders kan je toch voor geen fuck snelheid houden.
Heb daar zelf in een de huidige Transit echt geen last van ofzo. Hak op de grond en indrukken dat ding.

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Icey schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:04:
Tegen de deur... Maar mijn stuur zit dan ook rechts.
Rofl deze moest ik toch 2 keer lezen, jij woont in engeland of je hebt een jdm import ofzo? :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:58
Mijn been rust meestal tegen de middenconsole aan of ik nu met of zonder CC rij.

Aan alles komt een eind.

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:39
Hiero zelfde gevalletje van afwisseling. Been tegen middenstuk, dan weer hak op de grond, soms koppeling ff trappen in en rechterbeen strekken voor de afwisseling... als ik meer dan 2-3 uur achtereen rijd, krijg ik geheid pijn in mijn rechterknie... cruise control zou wel heel fijn zijn :)
Linkerbeen wisselt ook... languit, dan weer opgetrokken. Als ik na zo'n rit van de snelweg afkom en stil sta bij stoplichten, gaat de versnelling ook in neutraal en beide benen van de pedalen... heerlijk gevoel, kruiselings enzo.

Beetje offtopic, maar in de zomer rijd ik het liefste met blote voeten... voelt fijner en is ook ontspannender voor de voetjes.

• mace
  • Nu online

mace

Sapere Aude

Ik rijd in de zomer ook met blote voeten vaak, maar dat komt dan omdat ik slippers draag en die zijn niet handig met rijden.

• EWK
  • Niet online

EWK

mace schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 20:25:
Ik rijd in de zomer ook met blote voeten vaak, maar dat komt dan omdat ik slippers draag en die zijn niet handig met rijden.
Met hem.

Hoi!

• Gonadan

Gonadan

Bwaha ik zat hier eerst te vertellen dat ik mijn been nergens tegenaan steun en nu zag ik van de week ineens dat ik gewoon een kuipvorm in mijn stoelen heb. Daarom blijft mijn been dus staan zonder ergens tegenaan te hoeven steunen, hij steunt tegen de rand van de stoel. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Snowwie
Dat is wel relaxed als je een goed passende kuipstoel hebt. Kun je lekker door de bochten heen zonder dat je alle kanten opzwiept.

@Icey, zit jouw gaspedaal dan ook links?
Of staan de pedalen in landen waar men links rijdt net zo als bij ons?

[ Voor 28% gewijzigd door Snowwie op 10-03-2011 23:38 ]

Mijn YouTube Channel

• _eXistenZ_
  • Laatst online: 08:07
CC aan, en dan de benen onder de pedalen, dar zit nog een mooi stuk met ruimte. Zo kan ik mijn benen helemaal strekken. Of ik trek ze op tot tegen de stoel zelf aan, beetje afwisselen, en je bent zo in Oostenrijk.

There is no replacement for displacement!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-11 19:35
cc nooit, wil zelf gas geven! Koppelen doe ik dus niet zoals het me aangeleerd is: hak op de grond en via dit punt draaien. Mijn voet gewoon vast en met het been heen en weer fietsen, na het koppelen voetje op de daarvoor bestemde positie, meestal een mooi bekleed stukje links van de koppeling onder een fijne hoek (ideaal om je tegen af te zetten om even te verzetten op een lange rit).
Gas geven gaat in de stad op soortgelijke wijze, zodra snelheid constant is: hakje op de grond en knie fixeren. Door je voet licht te kantelen kun je dan prima corrigeren (lees bergje op, net even wat sneller er langs met inhalen). Kun je lekker rondcruisen, en sinds het verkrijgen van mijn rijbewijs 5 jaar geleden en met ruim 80 verschillende auto's gereden te hebben met een een flink aantal km is dit gewoon voor mij de manier om te rijden.

• Gonadan

Gonadan

_eXistenZ_ schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 23:48:
CC aan, en dan de benen onder de pedalen, dar zit nog een mooi stuk met ruimte. Zo kan ik mijn benen helemaal strekken. Of ik trek ze op tot tegen de stoel zelf aan, beetje afwisselen, en je bent zo in Oostenrijk.
En als je dan plotseling moet remmen verveelvoudigd jouw handelingstijd. :X

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Gonadan schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 12:24:
Bwaha ik zat hier eerst te vertellen dat ik mijn been nergens tegenaan steun en nu zag ik van de week ineens dat ik gewoon een kuipvorm in mijn stoelen heb. Daarom blijft mijn been dus staan zonder ergens tegenaan te hoeven steunen, hij steunt tegen de rand van de stoel. :+
Haha, ja, dat heb ik dus ook :)
Sport interieurtjes zijn wat dat betreft erg prettig :)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Gonadan

Gonadan

McKaamos schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 09:28:
Haha, ja, dat heb ik dus ook :)
Sport interieurtjes zijn wat dat betreft erg prettig :)
Niet eens een sportinterieur, gewoon een saaie maar comfortabele Carisma. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:07

-tom-562

Oliesjeik

Snowwie schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 23:37:
@Icey, zit jouw gaspedaal dan ook links?
Of staan de pedalen in landen waar men links rijdt net zo als bij ons?
Is dit serieus? :D

Vaak bu'j te bang!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Ik kan me er wel wat bij voorstellen eigenlijk, dat iemand zoiets denkt.

Dus, ter verduidelijking: Alles zit net zoals bij een auto hier, maar de lokatie van het stuur met aanbouwdelen (pookjes etc) en pedalen is anders. De layout van de functies is echter gelijk.
Gas zit bij een rechts gestuurde auto dus ook rechts.
Ook dingen zoals het schakelpatroon van de versnellingsbak is gelijk.

• tdw
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Mijn voeten staan van nature scheef dus voor mij is het makkelijk: voet neerzetten tegen de middentunnel en het gaat verder vanzelf. :P

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Verwijderd

lol, ik zou voor de fun weleens willen rijden in een auto met omgekeerd gas en koppeling _/-\o_

• tdw
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:31:
[...]

lol, ik zou voor de fun weleens willen rijden in een auto met omgekeerd gas en koppeling _/-\o_
Dat wordt leuk bij een noodstop >:)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:02

pistole

Frutter

Maakt niet uit want rem zit nog steeds in het midden (bij een handbak) ;)

Ik frut, dus ik epibreer

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

pistole schreef op zondag 13 maart 2011 @ 10:49:
Maakt niet uit want rem zit nog steeds in het midden (bij een handbak) ;)
En jij denkt dat de motor niet genoeg vermogen heeft om door de remmen heen te drukken? :+

Het opgebouwde momentum van de auto plus het feit dat je dan het gas aan het planken bent is waarschijnlijk genoeg om de auto niet binnen afzienbare tijd tot stilstand te brengen iig. Je remweg wordt er allicht een behoorlijk eind langer door, waardoor het in ieder geval geen noodstop meer is :+

[ Voor 36% gewijzigd door McKaamos op 13-03-2011 12:41 ]

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-11 22:34
Mwa, denk dat je remweg amper langer wordt als je volgas houdt tijdens het remmen. (Bij een normale auto dan). Remmen zijn sowieso al zwaar genoeg om de wielen te laten blokkeren (vandaar ABS).

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Gonadan

Gonadan

Waarschijnlijk doelt hij op het feit dat je dan met je linkerbeen zou moeten remmen, ik weet niet of jullie dat wel eens geprobeerd hebben? Het linkerbeen is in verhouding zo lomp dat je al snel met je tanden in het stuur zit als je daarmee probeert te remmen. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-11 20:05

PauseBreak

derp!

Ja, dat heb ik toen ik automaat reed wel eens geoefend. Was geen al te groot succes inderdaad :D

Nee, merp!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11 19:36
Jim423 schreef op zondag 13 maart 2011 @ 17:49:
Mwa, denk dat je remweg amper langer wordt als je volgas houdt tijdens het remmen. (Bij een normale auto dan). Remmen zijn sowieso al zwaar genoeg om de wielen te laten blokkeren (vandaar ABS).
Dat zal vies tegenvallen hoor.
Probeer het eens zou ik zeggen.
Men zegt niet voor niks dat je de koppeling in moet trappen bij een noodstop.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

significant schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 23:57:
Koppelen doe ik dus niet zoals het me aangeleerd is: hak op de grond en via dit punt draaien. Mijn voet gewoon vast en met het been heen en weer fietsen, na het koppelen voetje op de daarvoor bestemde positie, meestal een mooi bekleed stukje links van de koppeling onder een fijne hoek (ideaal om je tegen af te zetten om even te verzetten op een lange rit).
Same here. Ik kan echt niet koppelen met m'n hak op de grond, daarvoor moet ik een veel te grote afstand overbruggen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Rij veel met de cruisecontrol zowel op een 50 km weg als ook met lange ritten . Daarvoor is me rechterbeen altijd klaar om te remmen . Vindt CC wel bijdrage aan de veiligheid ,omdat je niet op hoef te letten hoe hard je rijdt. Tegenwoordig is dat computergestuurd , in me eerste auto met CC zat nog gewoon een draad naar de carberateur , die je met een draaiknop in het dashbord vast kon zetten .Was altijd ellende met die knop :)

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Jim423 schreef op zondag 13 maart 2011 @ 17:49:
Klopt, en bij (moderne) auto's waarbij het gaspedaal niet meer direct aan de kabel van de gasklep zit wordt sowieso geen gas gegeven wanneer je het rempedaal indrukt. Ik had dat eens ergens gelezen, geprobeerd en blijkt inderdaad zo te zijn bij mijn auto.
Pagina: 1