Toon posts:

Hoe het beste instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst de beste wensen voor 2011!

Ik heb een vraagje:
Via mijn huidige provider (eerst Tiscali, nu Telfort) heb ik toendertijd een Zyxel P-2602H-D1A modemrouter ontvangen zonder WLAN mogelijkheid. Vanwege het ontbreken van die WLAN optie heb ik een tijdje geleden een Linksys WRT130N-V3 WLAN router gekocht die dmv een netwerkkabel is aangesloten op de modemrouter. Op dit moment staat op de Linksys de DHCP en de firewall uitgeschakeld, zodat de Linksys als het ware fungeert als accesspoint/switch. De netwerkkabel loopt van de LAN poort van de modemrouter naar de LAN poort van de Linksys. De internet verbinding werkt nu vrijwel altijd goed op de laptop (PC zit direct aangesloten op de modemrouter, laptop loopt wireless via de Linksys), maar.......................
ik vroeg me dus af waarom ik geen internet verbinding op de Linksys krijg wanneer ik een netwerkkabel van de modemrouter naar de WAN poort van de Linksys laat lopen en de PC aansluit op de Linksys. Op de Linksys staat dan uiteraard DHCP en firewall wel ingeschakeld.

Zou iemand me daarmee kunnen helpen?
Alvast bedankt!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Zonder details van de beide apparaten te weten zou ik zeggen omdat de WAN(!) poort van de Linksys (die dus waarschijnlijk ook als modem/gateway kan fungeren) bedoeld is om contact te leggen met de ISP/DSL (WAN) kant en niet bedoeld is om te gebruiken als verbinding met een ander modem/router(/switch) device op je LAN zoals je Zyxel.

Het is me ook niet duidelijk of je vraag een praktisch aspect heeft of dat deze puur 'academisch' is.

En ook een bugfree 2011 gewenst. :+

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-02 22:25
Het zou wel moeten werken eigenlijk..
Maar je kan ook gewoon de Zyxel in bridemode zetten. En je Linksys als volwaardige router laten functioneren.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Waarom omdat de linksys geen ip uitdeelt en dhcp request niet doorgestuurd worden naar de volgende router (kan ook helemaal niet werken dan)

als je de zyxel op de wan aansluit en dhcp op de linksys aan zet dan zou het moeten werken. maar het is lastiger te configureren met pport mappingen (alles dubbel enzo)

hou gewoon je oude situatie aan

leasetable te klein op de zyxel ? beveiliging op mac adres ? ik roep maar wat

[ Voor 13% gewijzigd door Fish op 03-01-2011 01:51 ]

Iperf

• Mosaics.Ruled
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-02 16:42
De WAN poort is een 'losse' poort en hoort dus niet bij de 4(?) LAN poorten wat eigenlijk om het makkelijk uit te leggen een ingebouwde switch is.

Verwijderd

Het staat goed. Niets aan veranderen.

De Zyxel ook zo laten staan, want daar zit VoIP op. Als je dat gebruikt of ooit wilt gebruiken, dan kan je hem niet in bridge mode zetten. Dan werkt VoIP niet meer.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Het zou kunnen komen omdat beide routers mischien hetzelfde subnet uitgeven

Tuurlijk veranderen ! het is "tweakers".net, zo leer je niks op deze manier. He zou namelijk wel moeten (kunnen) werken.

Als je klaar bent met spelen weer terug zetten zoals het was ;)

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Klopt idd over die VOIP en vandaar dat ik zo min mogelijk aan de Zyxel wil veranderen. Ik zit er niet echt op te wachten dat dadelijk eea niet meer werkt want dan kan er terwijl ik aan het werk ben thuis niet meer gebeld en ge-internet worden. En daar zit mijn "achterban" niet echt op te wachten.
Het ging me er voornamelijk om of er nog "betere" aansluitmogelijkheden waren, maar aangezien er meerdere malen gezegd wordt dat het prima zo is dan laat ik het zo.

Iedereen super bedankt voor het meedenken!
Cheers!
Pagina: 1