Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[?] Firefox + GoT = lag

Pagina: 1
Acties:
  • 468 views

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Room42 in "Firefox, wat vinden we ervan?"

En eronder. Devvers for the rescue plz :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:59

crisp

Devver

Pixelated

Gezien:
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 23:16:
het verbaast me overigens dat dat nog niet is opgelost... ik ben toch niet de enige die zijn browser 24 uur per dag aan laat staan?
zal het ws dus een memory-leak in Firefox zijn; mogelijk heeft het iets te maken met de tracker-refreshes. Ik laat overigens doorgaans m'n browser nooit zo lang open staan dus heb hier ook nog nooit last van gehad...

Intentionally left blank

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:29

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Voor FF4 betas weet ik in ieder geval wel dat er eea gruwelijk aan het lekken is via hun nieuwe javascript engine. Beetje devwerk met FF4 en hij tikt binnen het uur de 1.5GB ram aan. Dan doet GoT het nog netjes, vergeleken bij sommige sites waarop het gewoon instant crasht ;)

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

Ah, dus daar ligt het aan. En ik maar denken dat het aan mijn pc ligt.

Ik moet regelmatig firefox herstarten om het geheugengebruik terug te draaien.

Kon geen duidelijke oorzaak aanwijzen doordat dit zich slechts voordoet tijdens mijn kerstvakantie wanneer ik o.a. tweakers op de achtergrond open laat staan.

Edit:
FF3.6.13 waarvan ik weet dat deze het probleem heeft.
Zal vanavond ook eens kijken of FF4 het probleem ook heeft.

[ Voor 16% gewijzigd door ajakkes op 03-01-2011 14:56 ]

👑

• DeviaVir
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-06-2023

DeviaVir

Sigma Octanus IV

Just my 2 cents, ook ik heb een tijdlang met de laatste beta meegerunned (tot de laatste, beta 8 geloof ik?) en het viel me heel erg op dat mijn macbook simpelweg onhandelbaar werd als ik de browser langer dan, wat zal het zijn geweest, twee uur open had staan.

Het memory gebruik vloog zó hoog op dat maar ongeveer 20MB vrij (van de 4GB) bleef. Nou geloof ik graag dat het meeste simpelweg gereserveerd is, maar dan begrijp ik niet waarom de rest van de laptop zo vreselijk traag wordt.

Ik ben dan actief bezig met firebug. Ik denk inderdaad dat er een leuke memory leak aan het spelen is die Mozilla nog moet fixen. Zo heb ik bijvoorbeeld met Safari, nergens last van... Mozilla devs gooien het overigens voorlopig nog op het memory management dat zij hanteren "Wij reserveren alleen het geheugen, voor optimalisatie en snelheid".

Memory test tools: http://support.mozilla.co...ory-troubleshooting-tools

Allebei idle zien ze er overigens zo uit (met allebei 10 tabs open, waaronder tweakers twee keer):
http://cl.ly/0n0F0X0R0L382x1S0A2q

Bronnen:
https://developer.mozilla...allible_memory_allocation
http://www.makeuseof.com/...pressions-firefox-4-beta/

[ Voor 15% gewijzigd door DeviaVir op 05-01-2011 22:35 . Reden: + Memory gebruik, + Image ]

Verwijderd

MueR schreef op maandag 03 januari 2011 @ 01:31:
Voor FF4 betas weet ik in ieder geval wel dat er eea gruwelijk aan het lekken is via hun nieuwe javascript engine. Beetje devwerk met FF4 en hij tikt binnen het uur de 1.5GB ram aan. Dan doet GoT het nog netjes, vergeleken bij sommige sites waarop het gewoon instant crasht ;)
Met FF4b8 zit ik gewoon op 100% CPU gebruik als ik een dvd afdraai, en op een ander scherm GoT open heb als ik de Quote button indruk. Maar ook weer niet altijd 8)7

Ook regelmatig crashes hier, het gekke alleen, alleen bij "zware" topics (voorzien van heeel veeel pics).

(overigens: 150MB mem verbruik hier en 1! tab open)

Ach, het is een beta :z

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:59

crisp

Devver

Pixelated

idd, het is een beta, en gezien het feit dat verdere klachten ontbreken houd ik dit voor gezien :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.