[probleem] Asus N53JN en HDMI

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390068

Topicstarter
Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van een Asus N53JN notebook, echter werkt mijn HDMI aansluiting niet.

Het probleem is niet mijn tv of de HDMI kabel, deze werken beide via een andere laptop wel.

Ik heb al mijn nvidia drivers geupdate maar dit alles mag niet baten, iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
wat 'werkt' er niet? ik neem aan dat je de functietoetsen gebruikt hebt om je beeld te klonen/uitbreiden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wanneer ik mijn laptop aansluit en vervolgens WIN+P intik om het beeld uit te breiden kan ik wel schermpjes 'uit beeld' naar het 2e scherm slepen maar op de TV staat nog steeds "geen signaal"

Zowel nvidia als de intel grapics drivers heb ik al geupdate.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 390068 op 03-01-2011 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Na nog wat getest te hebben bleek de aansluiting wel gewoon onder Ubuntu te werken, het is dus een softwareprobleem

Volgens de asus helpdesk ligt het probleem bij de intel GPU die niet krachtig genoeg is om hdmi aan te kunnen, ik moet dus naar 'discrete mode' van nvidia, ik kan deze alleen nergens vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:45
Dat verhaal is echt nonsense. Natuurlijk kan de Intel GPU ook gewoon HDMI aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er zit op mijn laptop ook een indicator lampje. Blauw geeft aan dat hij de Intel gpu gebruikt. Wit de nvidia. In Ubuntu is het lampje wit en werkt HDMI. Onder Windows blauw en werkt hij niet.

Ook is het raar dat in mijn nvidia controlpanel geen 'display' onderdeel te zien is, waar ik volgens asus de instellingen zou moeten veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Je zegt ook dat je de drivers hebt geupdate. Heb je voor de Nvidia wel de Optimus drivers genomen?

1. Intel drivers downloaden en installeren
2. Nvidia Optimus drivers downloaden en installeren (staan ergens appart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:07
Je zou in het configuratiescherm even bij je geluidsinstellingen kunnen kijken. Bij mijn Asus laptop kan ik daar het geluid op HDMI modus instellen. De laptop schakeld dan de HDMI poort aan. ipv constant deze aan te laten staan. Wellicht dat dit jouw probleem kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
GENETX schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:51:
Je zegt ook dat je de drivers hebt geupdate. Heb je voor de Nvidia wel de Optimus drivers genomen?

1. Intel drivers downloaden en installeren
2. Nvidia Optimus drivers downloaden en installeren (staan ergens appart)
De Optimus driver is wel voor mijn videokaart maar weer niet voor mijn model laptop.. de installatie van de optimus driver kon dus niet door gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Tsja, dan gaat het daar al mis. Zonder de Optimus driver kun je namelijk ook niet naar de Nvidia kaart schakelen. Maar vreemd dat die driver niet werkt van de Nvidia site... Anders moet je even de versie van asus van support.asus.com proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 11:32
Het is bij mijn HP TouchSmart tm2 ook zo dat alleen de Radeon kaart HDMI output geeft, dus dat kan zeker kloppen.

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op de asus support website noch op de bijgeleverde cd kan ik de drivers niet vinden.

Ik heb ook nog 'nvidia gpu state vieuwer' gevonden en deze geeft aan dat mijn GPU uit staat..

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 390068 op 03-01-2011 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Heb je wel de nVidia Graphics Driver geïnstalleerd die op de asus support website staat voor deze laptop? :)

Edit: En misschien heb je ook wat aan de Power4Gear Hybrid Utility die je kan downloaden onder utilities?

[ Voor 33% gewijzigd door Satch op 03-01-2011 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Anoniem: 390068 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 23:00:
Op de asus support website noch op de bijgeleverde cd kan ik de drivers niet vinden.
Dan kijk je niet goed, want ik kan ze namelijk wel vinden....

Stap 1: http://support.asus.com
Stap 2: Zoek rechtsbovenin op N53JN
Stap 3: Klik op "related files to download"
Stap 4: Selecteer je OS, wss Windows 7 64-bit (check het met "Deze computer" -> Systeemeigenschappen). Daar staat dan 64 bitsbesturingssysteem of 32 bitsbesturingssysteem.
Stap 5: Klik op het tabje VGA
Stap 6 downloaden maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Genetx die drivers had ik inderdaad al lang gedownload, maar dat werkt dus niet.

@Satch de Power4Gear heb ik inderdaad bekeken, er zou ook via energie beheer ergens GPU instellingen moeten zijn in het beheerschema maar deze zijn nergens terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.Millenarian
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-05 09:21
Wat doen jullie moeilijk. Waar heb je hem gekocht? Als hij nieuw is nooit zelf gaan zitten klooien als het niet gelijk werkt. Terug naar de winkel, en als dit een beetje fatsoenlijke zaak is dan fixen ze het of geven je een andere!
Mijn ASUS N53JN gekocht bij MyCom werkte gewoon prima gelijk uit de doos......

[ Voor 14% gewijzigd door mr.Millenarian op 04-01-2011 02:46 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Terug naar de winkel gegaan maar ze konen het op niet lossen, een tweede laptop van het zelfde model vertoonde de zelfde gebreken...

Ze hebben meteen contact gehad met Asus, maar deze konden het niet meteen oplossen.

nog even afwachten dus..

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 390068 op 04-01-2011 22:08 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Asus kan het probleem met de drivers ook niet oplossen, ik krijg dus mijn geld terug.

Iedereen bedankt voor de reacties!
Pagina: 1