Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Draadloos printen, probleem.

Pagina: 1
Acties:

• Arjan F
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-11 15:57
Goeieavond,

Ik heb een probleem, ik heb voor een paar dagen geleden bij bol.com het type HP B110 all in one photosmart printen gekocht, nou blijkt deze niet te werken.

Het probleem:

De printer komt zonder probleem op het draadloze netwerk, die vervolgens dat proces goed afsluit en de diagnose is allemaal oke. dan vervolgens doe ik de cd in de computer en vraagt deze aan mij om de setup te starten, alles loopt oke. Dan moet ik een ip invoeren die de printer weergeeft waar die mee verbonden is deze is 192.168.0.157 vervolgens zoek ik via de laptop of de printer in het netwerk zit maar dit blijkt niet te werken! Als ik via uitvoeren > cmd > dan ipconfig /all doe en kijk bij ipv4 adres (voorkeur) komt hier te staan 192.168.0.162 kan het zo zijn daar daar misschien een probleem zit? ik was wat aan het rond surfen en kwam geloof ik zoiets tegen, dan derbij wat moet ik daar aan doen? Ook als ik via usb wil printen doet het ding helemaal niks, heb hem gewoon aangesloten met een normale standaard kabel.

Iemand die mij uit de brand kan helpen?

Bvd.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

als je ipconfig draait kom je je eigen IP tegen van je PC, dat is in jouw geval dus .162. Je printer zal een ander IP hebben, dus dat klopt in elk geval.
Als hij via USB ook niet wil printen zou ik eerst eens testen of die printer het doet op een ander systeem, en of je de driver goed geïnstalleerd hebt.

• DDR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-11 20:31

DDR

Hoi welkom op GoT. Wat heb je zelf al gevonden op sites zoals google.nl en eventueel hp forums? Ik zie dat je vandaag geregistreerd bent hier en direct een probleem topic aanmaakt. Ze willen graag dat je eerst zelf het een en ander uitzoekt voordat je hier een post achterlaat.

Mbt het probleem dat je hebt met alleen al printen via usb, heb je de correcte drivers geinstalleerd? Mocht dit wel zo zijn kun je het misschien eens testen op een andere PC of Notebook.

Verwijderd

Firewall draaien die setup onmogenlijk maakt de draadloze printer te vinden?

Pak de handleiding v/d printer erbij en zoek uit hoe een status/configuratie pagina kunt afdrukken via het menu op de printer zelf, daar staat ook het IP adres vermeld.

De-installeer je huidige drivers voor de HP B110 en download de nieuwste v/d HP website.

Werkt het dan nog niet, bel even naar HP support.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2011 22:58 ]

• Arjan F
Ik heb alles al nagekeken, anders zou ik geen post maken, nou ik heb vandaag een uur aan de telefoon gehangen met HP en het voorval is nog steeds niet opgelost, ik moet nu schijnbaar een hp usb naar printer kabel aangeschaffen zodat de printer van de computer kan worden geconfigureerd, nou is mijn vraag, is een hp printer kabel anders dan andere kabels? Ik heb gewoon een oude kabel uit mijn oude printer gehaald en die is naar alle afbeeldingen op google het zelfde als de befaamde hp kabel. Het gekke is dat de printer niet word herkend terwijl de kabel prima past. Als ik hem inplug geeft ie de error unknown device en dat ie niet herkend word. Ben redelijk ten einde raad en denk dat ik hem maar terug ga sturen.

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 08:43

EoG

BOFH

Wat fridgeman zegt; download en installeer de nieuwste drivers voor je printer op de HP website en gaan. Dat je PC hem herkent als "unkown device" wilt zeggen dat je geen drivers hebt geïnstalleerd.

• Arjan F
Ja jammer genoeg verhelpt dat het probleem niet, zo'n support medewerker van hp is er ook een uur mee bezig geweest maar kon er ook niet achter komen, lijkt me niet dat het probleem in een usb kabeltje zit. voor draadloos; mijn router herkend de printer en geeft hem weer in de lijst met vergeven ip's, alleen de laptop herkent hem niet. dat usb niet werkt maakt me niet uit, alleen als geen van beiden het niet doen word het lastig.

• DDR

DDR

Arjan F schreef op maandag 03 januari 2011 @ 18:52:
Ja jammer genoeg verhelpt dat het probleem niet, zo'n support medewerker van hp is er ook een uur mee bezig geweest maar kon er ook niet achter komen, lijkt me niet dat het probleem in een usb kabeltje zit. voor draadloos; mijn router herkend de printer en geeft hem weer in de lijst met vergeven ip's, alleen de laptop herkent hem niet. dat usb niet werkt maakt me niet uit, alleen als geen van beiden het niet doen word het lastig.
Het 'lijkt' je niet dat het in het usb kabeltje zit, neem het zekere voor het onzekere zou ik zeggen. Straks heb je alles uitgesloten door de kabel ook even mee te vervangen. Voor de rest begint het er steeds meer op te lijken dat het apparaat gewoon 'defect' is. Doa?

• Arjan F
Tbegint er ten zeerste op te lijken dat ie defect is ja, ik kan er alleen nog niet bij waarom mijn laptop de printer niet pakt, terwijl mijn router de printer doodleuk weergeeft in de lijst, maar goed dan moet ik maar even op zoek naar een "hp printer kabel". zo niet dan gaan we doodleuk terug naar de winkel. iig bedankt voor jullie reacties!

Verwijderd

Zo'n HP Printer Kabel is waarschijnlijk niets meer dan een gecertificeerde USB 2.0 kabel.

Regel dus een USB 2.0 Kabel van een redelijke dikte (Belkin ofzo) en probeer het daar eens mee.

Wat was er trouwens mis met je vorige printer? werkt die nog wel op je huidige USB kabel?

• Arjan F
Vorige printer is niks mis mee, alleen ik wou graag draadloos printen omdat ik alleen maar een laptop gebruik en geen desktop, vandaar. Ik ga vanmiddag wel ff naar een computer boer in het dorp en probeer zo'n kabel te fixen, als dit niet werkt dan gaat ie gewoon retour.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 11:02

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Krijgt de printer een vast of dynamisch IP? Het kan zijn dat hij niet meer te vinden is als de DHCP-lease verlopen is en hij een ander IP krijgt. Dan klopt je TCP-IP poort namelijk niet meer.

Ik heb afgelopen weekend bij mijn zwager lopen klooien om een draadloze HP printer (officejet 6400) aan te sluiten. Daar werd de printer onder Windows 7 en Vista ook gewoon gevonden door de nieuwste driversoftware van de site. Het lijkt me dus raar dat je een USB kabel nodig zou moeten hebben om hem in te stellen.

Zodra de printer een IP heeft gekregen van je router (na te kijken in de DHCP-table van de router of via de instellingen van de printer), moet je hem met een browser kunnen benaderen.

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-11 18:20

Plato112

Da is toch nie normaal!

Heb je ook al geprobeerd met een ad-hoc verbinding te werken in de plaats van een verbinding via je router?
Dit is misschien het proberen waard, je maakt dan rechtstreeks verbinding met je printer. In de handleiding staat hoe dit werkt.
Succes

Speed limits are like herpes.

Verwijderd

Onderstaand zal je wss al hebben gedaan met de HP Support medewerker, maar just to be sure.
  1. Haal de USB Kabel uit je nieuwe printer
  2. Download deze HP All-in-one uninstaller en kies voor optie 4 (de meest volledige) - http://h10025.www1.hp.com...l&softwareitem=mp-24061-2
  3. Reboot
  4. Schakel tijdelijk antivirus en je firewall (Als je die hebt geinstalleerd) uit.
  5. Download en installeer de nieuwste drivers/software die je via de HP Website hebt gedownload
  6. Reboot
  7. Sluit de USB Kabel aan - Als Windows dan nog zegt "Unknown device" is of de printer brak, of je Windows installatie brak.
Heeft die printer geen RJ-45 aansluiting? dat je via een UTP kabel de netwerk instellingen kunt aanpassen en je draadloze netwerksleutel kunt invoeren?
Nee dus Standaard interfacemogelijkheden 1 USB 2.0; 1 WiFi 802.11b/g/n

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2011 13:12 ]

• Arjan F
Hij heeft gewoon een vast ip, das het probleem niet, ik moest van die support medewerker die kabel erbij hebben zodat ie via remote control via die kabel naar de printer hem opnieuw kon configueren, idd fridgeman al die stappen zijn al ondernomen maar die hebben geen effect!

• DDR

DDR

Arjan F schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 12:55:
Hij heeft gewoon een vast ip, das het probleem niet, ik moest van die support medewerker die kabel erbij hebben zodat ie via remote control via die kabel naar de printer hem opnieuw kon configueren, idd fridgeman al die stappen zijn al ondernomen maar die hebben geen effect!
Terugsturen voor RMA. :)
Pagina: 1